To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Wymontowanie Alternatora

kondzil - 19-12-2012, 09:09
Temat postu: Wymontowanie Alternatora
Witam mam pytanie, moje pajerko przestało ładować i chciałbym wymontować alternator ,i mam pytanie jak to zrobic zeby sie zabardzo nienarobic z góry wychodzi czy z dołu co zdemontować ?
lukas 78 - 19-12-2012, 09:26

uzupełnij profil bo nie wiadomo jaki masz wóz
kondzil - 19-12-2012, 10:08

Pajerko 2 z 1992 roku krótkie 2,5tdi
lukas 78 - 19-12-2012, 10:37

alternator masz mocowany na śrubę klucz 12 z tego co pamiętam od dołu do bloku a od góry trzyma go śruba przykręcona do listwy od napinania.

Będziesz potrzebował kanał lub podnośnik bo tak ciężko go wyjąć.

kondzil - 19-12-2012, 11:44

A przy wyjęciu alternatora co trzeba porozkręcać żeby wylazło filtr powietrza na pewno , a vaku pompę odrecic przed odkręceniem alternatora .
lukas 78 - 19-12-2012, 12:32

"Najlepiej zdjąć rurę od filtra do turbo, odłączyć akumulator, wyjąć filtr powietrza, odkręcić pompę wspomagania, w miejsce filtra powietrza włożyć pompę wspomagania, odkręcić przewody olejowe od alternatora(zasilanie od góry i powrót od dołu), zdjąć wężyki od podciśnienia(gruby i chyba cieniutki), odłączyć kostkę, terminal (+), poluzować śruby od napinacza alternatora, odkręcić alternator i go wyjąć
Podejrzewam, że za pierwszym razem zajmie ci to jakieś 2-3 godziny."
swojego nie wyciagałem bo potrzeby nie bylo ale tu masz co i jak :wink:

sskrzypekss1 - 22-12-2012, 10:23

ja swoj wyciagalem juz 4 razy, takze mam wprawe zajmuje mi to najwyzej 20 min. z doswiadczenia wiem ze lepiej go wyciągnać z pompą vacum, odkręcasz filtr powietrza i zbiorniczek od wspomagania z przewodami i odchylasz na tył silnika, nie trzeba odkrecac pompy wspomagania kierownicy, od dołu odłączasz przewody od vacum i odkręcasz śrube mocującą alternator, od gory odpinasz kostke i wykręcasz napinacz alternatora. alternator jest twój. jezeli padł ci regulator to zapomnij o tanich chińskich regulatorach za 30-50zł. u mnie dawały za duzy prąd i alternator po kilku miesiącach dalej do roboty, dlatego tyle razy go wydzierałem. sory za błędy , pozdrawiam
kondzil - 30-12-2012, 08:19

Dziekuje koledzy za pomocne informacje zajęło mi to troszkę dłużej niż 20 minut ale udało się ogarnąć padł mi regulator i szczotki się skończyły wymieniłem i dzisiaj taka ładna pogoda to na wyprawę na górki trzeba pojechać.Dziekuje i pozdrawiam
kargullo2 - 11-01-2014, 13:40

Witam wszystkich.
Zamierzam wymontowac alternator i pytanie czy olej trzeba spuscic z silnika?

zbyszekm2 - 11-01-2014, 13:57

kargullo2 napisał/a:
Witam wszystkich.
Zamierzam wymontowac alternator i pytanie czy olej trzeba spuscic z silnika?

Nie trzeba.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group