[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - [CY8A 2.0DID] Tuning
rolnikon - 19-12-2012, 23:07 Temat postu: [CY8A 2.0DID] Tuning Witam wszystkich mam parę pytań/pomysłów na małe podrasowanie lancera
Myślę nad podniesieniem mocy tak około 190KM 400Nm, w ZTR rozmawiałem z gościem i powiedział mi że w Outlanderze z podobnym silnikiem podnieśli moc do 200KM, słyszałem też o wymianie koła dwumasowego na jednomas.
Chodzi mi również po głowie dolot i przelot, ale póki co się nad tym zastanawiam.
Chciałbym również na wiosnę wrzucić jakieś ładne 17 lub 18 i przy okazji zrobić coś z zawieszeniem, szukam w tej chwili informacji na temat zawieszenia od Sportbacka w w wersji Ralliart, ale widziałem też spręzyny Eibacha i -3mm od serii bo póki co nie robią dedykowanych (sportowych czy tam lepszych) amorków.
Zastanawiam się również nad wymianą przednich foteli na może jakieś z lepszym trzymaniem bocznym
Powoli również zaczynam się rozglądać nad tematem lepszego audio(subwoofer, wzmak i może lepsze głośniczki).
Chyba to już wszystko
Chętnie usłysze wasze zdanie na powyższe tematy możne ktoś już robił coś w w/w rzeczy
Luk - 19-12-2012, 23:31
rolnikon, a nie lepiej po prostu kupić od razu lepszy samochód?
pablo diablo - 20-12-2012, 15:43
Dokładnie jak kolega wyżej lepiej kupić inny wóz np kup Evo kształt ci zostanie
gzesiolek - 20-12-2012, 16:59
Evo? ale on przeciez chce tuningowane TDi itp....
Lepsza by byla BMW 330D lub mocniejsza...
kubas - 20-12-2012, 18:48
Jeśli chcesz podnieść moc do 190KM i 400NM musisz sie liczyć z wymianą turbinki na większą i dołożeniem intercoolera. Szkoda tego nie zrobić bo na obecnej przy takiej mocy długo nie pojeździsz raczej.
Jeśli chodzi o zawieszenie w wersji Ralliart to z tego co mi wiadomo nie różni się od seryjnego zawieszenia z wersji wyposażeniowej INTENSE, a więc:
-większe łączniki stabilizatorów (tzn. grubsze),
-rozpórka między kopułami amortyzatorów,
-pozostałe elementy są wymienione w którymś z tematów forum. Znajdziesz przez szukajke.
Co do foteli to chyba spokojnie można spróbować z EVO
Co do nagłośnienia, może warto byłoby sprawdzić czy są wyprowadzone jakieś wiązki do podpięcia dodatkowych głośników, tak jak jest to w Lancach z systemem Rockford Fosgate.
Zmieniarka CD pewnie by musiała być umiejscowiona w bagażniku. Chyba że da się pokombinować i dokupić oryginalne radio z Lanca ze zmieniarką.
Nawiązując do mocy mogę Ci powiedzieć tyle, że ja swojego podkręciłem do 162KM i 348NM. Nie ma nie wiadomo jakich rewelacji bo samochód waży ok 1500kg natomiast mi bardziej zależało na ekonomii. Po wyrzuceniu DPF i podciągnięciu mocy samochód pali ok 0,3-0,5 litra mniej niż wcześniej
Trik - 20-12-2012, 22:11
kubas napisał/a: | Co do nagłośnienia, może warto byłoby sprawdzić czy są wyprowadzone jakieś wiązki do podpięcia dodatkowych głośników, tak jak jest to w Lancach z systemem Rockford Fosgate.
Zmieniarka CD pewnie by musiała być umiejscowiona w bagażniku. Chyba że da się pokombinować i dokupić oryginalne radio z Lanca ze zmieniarką. |
Ktoś wspomniał ze do 2009 roku kable były wyprowadzone do większości podzespołów audio. Ja mam radio Rockforda ze zmieniarką 6CD z OII bez problemu włożone w miejsce starego (15min roboty dla niewprawnego) i cyka. Rozbudowa wyżej to wymiana głośników i suba inna impedancja na te od RF plus koniecznie wzmak RF do kompletu. Zerknij do tematu "Audio w Lancerku" i zgłoś się do kolegi, który nawięcej podał informacji na ten temat pod koniec tematu. Możes nawet MMCS zapakować.
Łączniki stabilizatorow w RA faktycznie grubsze o bodaj 1mm. Plus rozpórka. Większe tarcze bodaj 294mm przód tyłu nie pomnę. Kubły od EVO lub RA ok 3000pln, ale będzie brak regulacji pionowej.
W dziale OII (ten sam silnik) masz temat o wzmocnieniu motoru z przyblizonymi mocami i cenami takich modyfikacji. Kojarzcie a znajdziecie, powiedział Pan. i zgasił monitor.
QaDo - 25-12-2012, 23:27
rolnikon to nie takie proste i kolega ma rację by uzyskać takie moce konieczna jest już wymiana turbiny, poziomy ponad 200+ nie do przeskoczenia bo mamy za słabe również wtryskiwacze. Przy standardzie 170ps+ z dolotem nic nie kombinuj bo jest dobrze, ewentualnie możliwa wymiana filtru na wkład, K&N to cienki bolek
PS na forum jest kolega patryk po wymianie turbinki, ja byłem po nim i jego jak i mnie czekały ciekawe koszta
|
|
|