Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Luz w układzie kierowniczym
KrzysiekM - 28-12-2012, 12:00 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Luz w układzie kierowniczym Witam.
Carisme kupiłem ponad pięć lat temu i przez ten cały czas mam problem z luzem występującym gdzieś w układzie kierowniczym. Występuje on niezależnie od tego czy silnik jest włączony czy nie, wynosi ok. 1,5 cm na obwodzie kierownicy.
Problemy z przejściem przeglądu technicznego zmusiły mnie do przyjrzenia się problemowi i chyba coś znalazłem. Sa to dwie rury prostokątne (jedna wsunięta w drugą) z przegubami krzyżakowymi na swoich końcach. Luz występuje pomiędzy rurami (tak jakby któraś się "wyrobiła"). Teraz moje pytania: do czego ta konstrukcja ma służyć? Po co te rury mają zapewniony ruch wzdłużny?
No i najważniejsze (tylko się nie śmiejcie) czy połączenie nierozłączne tych rur będzie miało jakiś negatywny wpływ na cały układ kierowniczy?
Dzięki z góry za pomoc.
mateusz8230 - 28-12-2012, 13:07
Ja mam tak samo,luz jest ok 1,5-2cm na kierownicy.A drążki itp końcówki wszystko ok.U mnie wygląda na luz na kolumnie kierowniczej zaraz nad pedałami kierowcy.Nie długo też czeka mnie przegląd zobaczymy czy przejdzie:P
scoratir - 28-12-2012, 18:55
Prawdopodobnie chodzi Ci o frezowane rury pomiędzy kolumną a dalszą częścia układu.
Ruch wzdłużny musi być, chociażby po to żeby była możliwość zmiany wysokości kierownicy. Tak samo po to są dwa krzyżaki na końcach rury. Pod pojęciem " połączenie nierozłączne" masz na myśli zespawanie? Jak tak to tego nie rób, no chyba że później wymienisz cały element.
Moim zdaniem luz występuje właśnie na krzyżakach a nie na frezie... wątpię żeby on się zużył... mało prawdopodobne, bo krzyżak jest bardziej podatny na takie awarie. No chyba że tam nie ma freza tylko tak jak piszesz "dwie rury prostokątne".
Krzyżaki da się wymienić poprzez roztoczenie starych i wspawanie nowych. Wiele razy tak robiłem tyle że przy dużo poważniejszych elementach (m.in. wały napędowe). Kwestia tylko czy da się to rozebrać w taki sposób żeby później to tak samo złożyć... najlepiej chyba w tym przypadku wymienić na sprawną używkę. Wyjmij i dowiesz się dokładnie gdzie jest ten luz...
krzychu - 28-12-2012, 19:15 Temat postu: Re: Luz w układzie kierowniczym
KrzysiekM napisał/a: | czy połączenie nierozłączne tych rur będzie miało jakiś negatywny wpływ na cały układ kierowniczy?
|
Moim zdaniem największy wpływ będzie to miało na Twoje niebezpieczeństwo. Ten element prawdopodobnie ma zapobiec zmiażdżeniu Twojej klatki piersiowej przez kierownice przy wypadku. Nie wiem jak jest w Carismie, ale w nowszych samochodach między tymi elementami jest plastikowy odlew, które się pewnie wyrobił.
KrzysiekM - 28-12-2012, 22:52
Też myślałem, że ten fragment ma służyć do składania kolumny kierownicy przy wypadku. Z zewnątrz wyglądają na zwykłe rury o przekroju prostokątnym. I jestem pewien,że między nimi jest luz a nie w krzyżakach. Myślałem o zespawaniu ich bo szczerze to nawet nie wiem co mam wymienić? Dwie rury z przyspawanymi do ich końców fragmentami przegubów? Nawet nie wiem jak się to nazywa. Poza tym trochę się boje rozbierać całej kolumny, że później źle to złożę.
plecho1 - 28-12-2012, 23:53
Raczej musisz kupić całość http://moto.allegro.pl/mi...2834284230.html
Tu trochę taniej http://moto.allegro.pl/ko...2839302847.html
KrzysiekM - 29-12-2012, 20:57
Dzięki za pomoc. Czy da się podmienić "nową" stacyjkę na starą żebym nie musiał nosić dwóch kluczyków?
plecho1 - 29-12-2012, 22:45
Da się wymienić samą stacyjkę.
sebkin - 10-03-2014, 10:45
KrzysiekM, Pomogła wymiana tej części?
|
|
|