To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS GDI] Utrata mocy, dławienie i lampka check engine

jkrjerry - 29-12-2012, 18:47
Temat postu: [MSS GDI] Utrata mocy, dławienie i lampka check engine
Witam,
miałem dzisiaj problem z autkiem podczas jazdy na autostradzie z prędkością 130-140km/h, nagle samochód zaczął się dławić i tracić moc oraz zapaliła się lampka "check engine", po spuszczeniu z gazu wrócił na obroty i lampka zgasła, ale przy ponownym przyspieszeniu problem pojawił się ponownie, więc znowu zwolniłem i tak w kółko, tak że ostatnie 30 km autostrady pokonałem z jednostajną prędkością 90-100km. Po zjeździe z autostrady jak zwolniłem na skrzyżowaniu to zgasł mi kilka razy i dopiero po odczekaniu ok. 5 min. udało mi się uruchomić silnik i dojechać do domu (jakieś 6km) już bez problemów.
Co może być przyczyną takiego zachowania?
Dodam, że w baku miałem mało paliwa, wskazówka zbliżała się do zera, ale rezerwa jeszcze nie świeciła.
Z góry dzięki za rady.

Morfi - 02-01-2013, 18:18

Kiepskie paliwo i bak zasyfiony. Przepustnica też juz pewnie ma dużo nagaru.
maniak30 - 02-01-2013, 21:07

Mam tak samo jak mam mało paliwa....
Zatankuj i wszystko bedzię ok

plecho1 - 02-01-2013, 21:11

Jazda na prawie suchym baku powoduje spalenie się pompy paliwa która jest w baku. Pompa ta jest chłodzona i smarowana paliwem i bez niego nie długo pożyje.
jkrjerry - 03-01-2013, 13:10

Przepustnicę czyściłem niedawno, więc to na pewno nie jej wina.
A chyba macie rację że to mogło być od paliwa, bo po zatankowaniu nie miałem już problemów. Pogoniłem go znowu po autostradzie 160km/h i chodzi elegancko.
Raczej staram się nie schodzić poniżej 1/4 baku, ale wtedy nie było stacji i niestety musiałem się już doczołgać do zjazdu.
A co gorsza pojechałem do mechanika i nie udało mu się nawiązać komunikacji z komputerem, tak więc nie wiem nawet co to za błędy wyskoczyły.
Zastanawia mnie tylko ta kontrolka silnika, czemu się zapaliła jakiś rok temu miałem podobną sytuację, ale zdławiło tylko silnik na chwilę i nie zapalił się check engine, po zatankowaniu spokój.

maniak30 - 03-01-2013, 19:32

Za małe ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia, po prostu pompa się zapowietrza jak przekracza około 3,5 tys obr/min
Mechanik nie ma właściwego oprogramowania do tego samochodu(ogólnie ciężko jest połączyć się z japończykami) a ponad większość ma vagi.

plecho1 - 03-01-2013, 19:41

Do diagnozy tego silnika wystarczy kabel od VW za około 50 zł i program Evoscan, wszystko masz w tym temacie http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
jkrjerry - 07-01-2013, 13:17

dzięki za info, w takim razie muszę spróbować się podłączyć.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group