Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] brak mocy, dławienie, dmucha w filtr powierza
rinek - 29-12-2012, 18:52 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] brak mocy, dławienie, dmucha w filtr powierza Witam, mam problem z moja carismą, jechałem wczoraj w trasie 300km przejechane bez problemu, po czym silnik stracił moc, zacząłem się toczyć poboczem i tak kilometr max 1000 obrotów, przy dodawaniu gazu się dławił. W końcu stanąłem.
po 5 minutach autko odpaliło normalnie, ale obroty max 2500 na jałowym i 2000 na biegu. dojechałem do stacji, po czym zrobiłem 60km do celu podroży wlekąc się po trasie, dodam że autko w automacie, ale to chyba nie przyczyna.
W gruncie rzeczy jest teraz tak, zimne autko pali elegancko potem gaśnie przy probie ruszania, jeśli postoji trochę się nagrzeje to można je kręcić do 2500 na jałowym, powyżej tez wartości dmucha w filtr powierza i się dławi, jadąc max 2000 obrotów i ledwo muskam gaz.
Mogę się podzielić logami z evoscana, jeśli ktoś by chciał coś dokładniej sprawdzić.
rozrząd na tyle ile mogłem sprawdziłem, koło na dole ustawione na T i na walkach znaki sie zgadzają.
Dodam, że evoscan pokazuje Fuel Press w granicach 1,0-1,15MPa.
innych nieprawidłowości nie zauważyłem. Błędy też nie wyskakują.
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
Ppiotr - 29-12-2012, 20:23
jeszcze raz sprawdź rozrząd i ciśnienie mało prawdopodobne aby 2 zawory tobie wypaliło bo na jednym wypalonym byś jechał rozrząd i ciśnienie spaliny mogą się cofać tylko przez otwarte zawory przy zapłonie
Pozdrawiam Piotr
rinek - 29-12-2012, 20:47
Powiem tak, mało się znam robiłem co mi mechanik kazał przez telefon. z rozrządem tak jak mówię na dolnym kole pasowym znacznik na kresce T i na wałkach rozrządu znaki się zgadzają.
manometru do 5MPa też nie skombinuje, mogę co najwyżej porównać wzrokowo ciśnienie przed i za pompą WC. nic innego oprócz evoscana nie pozostaje, chociaż walnięty czujnik ciśnienia nie dawałby takich efektów, poprawcie mnie jeśli się myle.
nie chciałbym po prostu oddawać tego do pierwszego lepszego mechanika na wsi, bo właśnie na takiej jestem
plecho1 - 29-12-2012, 22:48
Przy przestawionym rozrządzie pewnie miał byś problemy z odpaleniem ale auto raczej by się wkręcało na wyższe obroty jedynie nie miało by mocy więc to raczej nie to. Moim zdaniem masz jakiś problem z układem paliwowym, z pompą WC lub z regulatorem albo też z pompą w zbiorniku lub z filtrami paliwa. Poczytaj ten temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
rinek - 30-12-2012, 06:38
temat przerabiany przeze mnie wielokrotnie dzisiaj wyciągnę pompę na stół i zobaczymy co jej dolega, pompka w baku jest raczej sprawna, ponieważ na zasilaniu pompy WC jest paliwo, niestety nie mam żadnego manometru, więc to tylko spostrzeżenie .
plecho1 - 30-12-2012, 08:07
Pompę w baku jeszcze można sprawdzić, ile przepompuje paliwa w określonym czasie. Nie jestem pewien w którym temacie, ale chyba już ktoś na forum podawał te wartości czyli ile taka pompa przepompuje powiedzmy w minutę. A jeśli chodzi o manometr do pomiaru niskiego ciśnienia paliwa, to można użyć też taki od pompowania kół oczywiście z odpowiednio zmodyfikowaną końcówką.
rinek - 30-12-2012, 18:31
witam po całym dniu bojów.
pompa WC rozebrana, regulator też, wszystko wyczyszczone, chociaż nie było co czyścic.
pompa w baku na wyjściu 5 bar. na wejściu do pompy WC 3,2 bara.
ręce już mi opadają ciśnienie na pompie WC wg EvoScana 1,27 MPa, czasami wahnie się do 1,3, może czujnik ciśnienia?
nie mam już pomysłów.
Zna ktoś jakiegoś dobrego mechanika w trójmieście?
Ppiotr - 30-12-2012, 21:43
przy przestawionym rozrządzie nie zawsze masz kolizję nie zawsze masz problem z odpaleniem widziałem już nie raz jak mechanicy robili remont silnika bo nie potrafili po prostu rozrządu ustawić. Nie podałeś jakie masz ciśnienie na cylindrach a od tego powinieneś zacząć bo jak rozrząd będzie skopany zaworu nie będziesz miał to powinieneś mieć słabsze ale jak uszczelka pod głowicą poszła ciśnienia nie będzie na 2 garach a z objawów bym podejrzewał. Uszczelka nie zawsze leci komora chłodziwo lub olej może też polecieć między cylindrami i to podejrzewam a w tym przypadku będziesz miał ciśnienie (wydech) na kolektorze dolotowym jak pisałeś
Pozdrawiam Piotr
rinek - 30-12-2012, 21:49
nie mam dostępu do narzędzi, jutro bedę jechał do mechanika,
rozrząd o ile dobrze przez telefon zrozumialem na dole ustawiam znak na literke T i na wałkach musi się zgadzać i tak jest,
martwi mnie niska wartość ciśnienia na pompie WC, oraz to że dopiero powyżej pewnych obrotów zaczyna się dławienie . dzisiaj do 3000 bez obciażenia pracuje rowno jak zdrowy silnik, podczas jazdy do 2000 obrotow.
Ppiotr - 30-12-2012, 22:07
ale błędów żadnych nie masz? masz 2 wałki ustawiasz je równo znaki na górze idealnie w pionie do środków wałków wał znak ustawiasz równo w pionie do środka wału tak mi podaje e tech dla silnika GDI 2 WAŁKI ROZRZĄDU jeśli tak ustawiłeś to rozrząd masz ok ale być może pompka nie wydaje miałem kiedyś tak w jednym aucie tyle że mi wyskakiwał błąd coś tam wyskakujące zapłony
rinek - 30-12-2012, 22:12
właśnie też się dziwie, że nie ma błędu powinno wyskoczyc 56 jeśli ciśnienie spadnie poniżej 2MPa. dolnego koła od rozrzadu nie widze, jest na nim drugie, pasowe ze znakiem na dnim jest zamieszczona tabliczka BTDC - zawiera cztery kreski 1- nie moge rozczytac, 2- 10(chyba stopni) 3- nic nie ma i 4 - T
tyle moge zdzialac bez warsztatu, bo znaków innych nie widze.
Ppiotr - 30-12-2012, 22:34
nie mam jak tobie scana puścić rozrządu bo mam na innym kompie ogólnie wszystkie znaki na górze ale masz za słabe ciśnienie na pompie powinno być prawie 4bar a na układzie 50bar a ty podałeś że masz 1,3 zamiast 3,4 to może być problemem
rinek - 30-12-2012, 22:39
jutro pompa znowu leci w dół i wszystkie elementu układu paliwowego wraz z wymiana filtra. dodatkowo sprawdzenie kompresji i co jeszcze przyjdzie na myśl mechanikowi. mysle. ze wydawanie kasy nie jest dobrym rozwiązaniem, po tym co czytam na forum u ludzi z podobnymi problemami.
volve - 31-12-2012, 09:23
Powiem tak, ostatnio walczył u kogoś w aucie z takim problemem deeyaj z Wrocławia. Wymienił pompę, filtry itp. i nic nie dało. Gdzieś na forum jest o tym temat.
Ogólnie pierwsza dziwna rzecz, że nie wywala Ci błędu. Skoro w EvoScanie pokazuje Ci 1,3 MPa, to już dawno powinien wywalać błąd. Masz na pewno dobrą formułkę od Fuel press ?? Weź najlepiej konfig arena z tego tematu:
http://forum.mitsumaniaki...0&postorder=asc
rinek - 31-12-2012, 10:18
mam ustawienia evoscana, które wysłał mi aren
dla pewności sprawdzałem też miernikiem, 0.5V więc nie mam pojęcia jak to się dzieje...
[ Dodano: 31-12-2012, 11:04 ]
zdjąłem cała pompę razem z napędem, wczoraj napęd zostawiłem, natchnięty zmaganiami Budrysa sprawdziłem napęd pompy i moim oczom ukazał się połamane mocowanie i połamana częśc wałka ...
szukam napędu i nowego wałka...
nie ma ktoś w trójmieście takich rzeczy na zbyciu, albo jakiś dobry szrot.
dzięki za pomoc,
Pozdrawiam Wiktor
[ Dodano: 28-01-2013, 17:00 ]
Cari naprawiona, z braku czasu tak długo to trwało
wymienione:
1) wałek rozrządu ssący
2) przystawka pompy WC.
Temat można zamknąć chyba, że ktoś chciałby zobaczyć jak to wygląda.
Pozdrawiam Wiktor
|
|
|