[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY8A 2.0DID] Wydech przelotowy
rolnikon - 30-12-2012, 16:45 Temat postu: [CY8A 2.0DID] Wydech przelotowy Ktoś myślał albo robił wydech przelotowy ?
patrycjuszek - 30-12-2012, 18:54
Przelotowy wydech przydaje się przy modyfikacji 220PS i więcej.
Ja mam 205 PS na seryjnym i z katalizatorem. Tuner mówił mi o przelotowym, że to da więcej mocy na górze czyli powyżej 4000 obr. no i ten smród spalin.
Ja mam garaż podziemny i małe dzieci więc się nie zdecydowałem.
rolnikon - 31-12-2012, 00:53
ja chciałbym też przelot dla dźwięku
QaDo - 04-01-2013, 00:06
Dzwięk taki se, w Skodzie Octavi RS 2.0 diesel 140PS z modem na 200 po wymianie turbinki, wywalono kata, dpf, pełen przelot i jedyne co fajnie to gwiżdże
Dymu i smrodu przy sprawnych wtryskach nie ma.
mkm - 04-01-2013, 00:17
rolnikon, diesel na przelocie wcale nie brzmi dobrze
patrycjuszek - 04-01-2013, 07:39
QaDo napisał/a: | Dymu i smrodu przy sprawnych wtryskach nie ma. |
Tu bym polemizował, paliwo jakie mamy w Polsce każdy wie, po drugie EGR się otwiera na wolnych obrotach, i po odpaleniu auta aż się silnik nagrzeje też. W dolocie jest troszkę oliwy z odmy która się miesza ze spalinami z egr-u. Więc nawet sprawne wtryski tu nie pomogą.
Można założyć OIL CATCH TANK i zaślepić egr , wtedy sprawne wtryski mają znaczenie, w przeciwnym wypadku smród i lekki dymek zawsze będzie.
tomekrvf - 04-01-2013, 20:06
patrycjuszek napisał/a: | EGR się otwiera na wolnych obrotach, i po odpaleniu auta aż się silnik nagrzeje też. |
EGR działa praktycznie w całym zakresie pracy silnika, mniej więcej do 3300 obr/min i dawki paliwa nie przekraczającej 80% dawki maksymalnej.
EGR nie działa na zimnym silniku (poniżej 30 st C), kiedy temp. na dolocie jest niższa od 0 i kiedy ciśnienie atmosferyczne jest niższe od 850 mbar.
Do 70 st C spaliny nie są chłodzone, powyżej tej temp. spaliny kierowane sa na rdzeń chłodnicy EGR.
patrycjuszek napisał/a: | zaślepić egr , |
I masz od razu błąd P0401.
patrycjuszek napisał/a: | Więc nawet sprawne wtryski tu nie pomogą. |
Na wszytkie smrody samochodu na gnojówkę sposobem jest DPF.
patrycjuszek - 06-01-2013, 10:18
A ja myślałem że jednym z zadań egr-u jest szybsze osiągnięcie przez silnik właściwej temperatury pracy.
szerszeniak - 06-01-2013, 23:16
patrycjuszek napisał/a: | A ja myślałem że jednym z zadań egr-u jest szybsze osiągnięcie przez silnik właściwej temperatury pracy. | bo jednym z zadań jest
QaDo - 07-01-2013, 10:52
Dzięki EGR silnik osiągnie wyższą temperaturę, ale jest to działanie poboczne, cel jak każdy wie całkiem inny. Ogólnie EGR zbędny gadget. NIe jest wymagane jednak jego zaślepianie. W nowszych samochodach stosuje się tylko wykodowanie w sterowniku i tyle
Co do zapachu spaliny wiadomo nigdy nie pachną fiołkami, ale przy lejących wtryskach szczypie w oczy, gryzie w gardło.
|
|
|