To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY8A 2.0DID] Wydech przelotowy

rolnikon - 30-12-2012, 16:45
Temat postu: [CY8A 2.0DID] Wydech przelotowy
Ktoś myślał albo robił wydech przelotowy ?
patrycjuszek - 30-12-2012, 18:54

Przelotowy wydech przydaje się przy modyfikacji 220PS i więcej.
Ja mam 205 PS na seryjnym i z katalizatorem. Tuner mówił mi o przelotowym, że to da więcej mocy na górze czyli powyżej 4000 obr. no i ten smród spalin.

Ja mam garaż podziemny i małe dzieci więc się nie zdecydowałem.

rolnikon - 31-12-2012, 00:53

ja chciałbym też przelot dla dźwięku
QaDo - 04-01-2013, 00:06

Dzwięk taki se, w Skodzie Octavi RS 2.0 diesel 140PS z modem na 200 po wymianie turbinki, wywalono kata, dpf, pełen przelot i jedyne co fajnie to gwiżdże :)

Dymu i smrodu przy sprawnych wtryskach nie ma.

mkm - 04-01-2013, 00:17

rolnikon, diesel na przelocie wcale nie brzmi dobrze :mrgreen:
patrycjuszek - 04-01-2013, 07:39

QaDo napisał/a:
Dymu i smrodu przy sprawnych wtryskach nie ma.


Tu bym polemizował, paliwo jakie mamy w Polsce każdy wie, po drugie EGR się otwiera na wolnych obrotach, i po odpaleniu auta aż się silnik nagrzeje też. W dolocie jest troszkę oliwy z odmy która się miesza ze spalinami z egr-u. Więc nawet sprawne wtryski tu nie pomogą.

Można założyć OIL CATCH TANK i zaślepić egr , wtedy sprawne wtryski mają znaczenie, w przeciwnym wypadku smród i lekki dymek zawsze będzie.

tomekrvf - 04-01-2013, 20:06

patrycjuszek napisał/a:
EGR się otwiera na wolnych obrotach, i po odpaleniu auta aż się silnik nagrzeje też.

EGR działa praktycznie w całym zakresie pracy silnika, mniej więcej do 3300 obr/min i dawki paliwa nie przekraczającej 80% dawki maksymalnej.
EGR nie działa na zimnym silniku (poniżej 30 st C), kiedy temp. na dolocie jest niższa od 0 i kiedy ciśnienie atmosferyczne jest niższe od 850 mbar.
Do 70 st C spaliny nie są chłodzone, powyżej tej temp. spaliny kierowane sa na rdzeń chłodnicy EGR.
patrycjuszek napisał/a:
zaślepić egr ,

I masz od razu błąd P0401.
patrycjuszek napisał/a:
Więc nawet sprawne wtryski tu nie pomogą.

Na wszytkie smrody samochodu na gnojówkę sposobem jest DPF.

patrycjuszek - 06-01-2013, 10:18

A ja myślałem że jednym z zadań egr-u jest szybsze osiągnięcie przez silnik właściwej temperatury pracy. :(
szerszeniak - 06-01-2013, 23:16

patrycjuszek napisał/a:
A ja myślałem że jednym z zadań egr-u jest szybsze osiągnięcie przez silnik właściwej temperatury pracy. :(
bo jednym z zadań jest
QaDo - 07-01-2013, 10:52

Dzięki EGR silnik osiągnie wyższą temperaturę, ale jest to działanie poboczne, cel jak każdy wie całkiem inny. Ogólnie EGR zbędny gadget. NIe jest wymagane jednak jego zaślepianie. W nowszych samochodach stosuje się tylko wykodowanie w sterowniku i tyle ;)

Co do zapachu spaliny wiadomo nigdy nie pachną fiołkami, ale przy lejących wtryskach szczypie w oczy, gryzie w gardło.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group