Carisma - Techniczne - [Cari 1.6 16v] wymiana szczęk hamulcowych, układ zapłonowy
Alien161 - 03-01-2013, 13:46 Temat postu: [Cari 1.6 16v] wymiana szczęk hamulcowych, układ zapłonowy Witam wszystkich w Nowym Roku i życzę jak najmniej awarii i pociechy ze swoich mechanicznych dziewczyn .
Wracam do pytania.
Muszę wymienić tylne okładziny i chciałbym to zrobić sam, pytanie moje czy musze odkrecać piaste z łożyskiem żeby to zrobić? czy istnieje jakaś instrukcja, a może udałoby nam się ją stworzyć?
drugi problem, chciałbym strzelić w 10 tke a nie bładzić, nie wiem czy to świece, czy kable, czy cewka. Mianowicie auto szarpie przy ruszaniu i jest coraz gorzej, musze mu dawać duże obroty i kombinować sprzęgłem żeby w miare elegancko ruszyć, jak już ruszę i obroty utrzymują się powyżej 3 tys wszystko jest ok ale miedzy 2-3 przy redukcji biegu lubi sobie szarpać i się dławić. Jak sprawdzić co padło, nie chce wydawać zbędnie pieniędzy. Pozdrawiam wszystkich i dzięki z góry za każdą odpowiedź.
robertdg - 03-01-2013, 18:11
Szczęki dasz rade wymienić bez demontażu piasty, aby sprawdzić co dostaje przebicia w układzie zapłonowym trzeba zdemontować fajki z cewkami i przewodami oraz organoleptycznbie określić, świece to nie jest duży wydatek więc warto wymienić.
Alien161 - 03-01-2013, 19:19
hehehe organoleptycznie ok czyli jakie beda objawy?? zużycia
i9i - 03-01-2013, 19:58
Popękane lub nadpalone gumy/kable. Poprzepalane sprężynki na końcówkach. No i świece czorne, tłuste poupalane to tak organoleptycznie i przed wykręceneim świeczek przyświeć w gniazda latarką czy oleju w nich nie ma.
scoratir - 03-01-2013, 23:19
U mnie takie szarpanie występowało jak kable były do wymiany, później powtórzyło się to i okazało się że jedna z fajek miała uszkodzenie pod kapturkiem. Winny może być też olej w gniazdach świec, ale jak jest go mało to niekoniecznie.
Tak jak pisali koledzy, jeśli jesteś pewien że są sprawne wymienione elementy to przechodzisz od pierwszego do ostatniego:
- świece
- kable
- fajki
- cewki
Alien161 - 04-01-2013, 13:27
Panowie zgłupiałem, pierwszy raz mam taki problem, głupie pytanie ale gdzie tu są świece i które to te kable jakoś nie mogę sobie z tym poradzić
Jakbyście mogli zaznaczyc mina zdjęciu i te cewki durne i w ogóle jak to idze bo zgłupiałem w tym silniku. Uczyłem się na starych vw a tam jest inaczej ;p
gallus87 - 04-01-2013, 13:58
wiec tak:
kolor czerwony cewki
zielony kable Wn
błękitny świece (dwie są schowane pod cewkami)- 1 cewka "obsługuje" dwie świece
http://przeklej.net/image_details/43502.html
scoratir - 04-01-2013, 17:07
W kolejności:
1) Ściągasz wtyczki z cewek.
2) Odpinasz przewody WN od cewek (pociągasz) i kable wyciągasz z gniazd (mogą dość mocno siedzieć, ciągnij za gumę żebyś nie urwał kabla).
3) Odkręcasz cewki (po dwie śrubki M6 na każdej).
4) Wyciągasz cewki razem z fajkami (tutaj raczej luźniej wyjdą).
5) Patrzysz w gniazda czy nie ma w dole oleju, jeśli jest to wydmuchać/wytrzeć ile się da.
6) Odkręcasz świece nasadka M16 (najlepiej przystosowaną do tego z gumą w środku, do kupienia w każdym sklepie motoryzacyjnym)
Jaśniej się nie da
PS: Z moich obserwacji sama obecność osłonek na przewodach WN jest niepokojaca. Takie osłonki praktycznie nic nie dają, co moze oznaczać że ktoś dla picu załozył osłonki żeby nie było widać przebicia (co nie znaczy że go nie ma ). Więc przewody moim zdaniem do wymiany.
Przewody możesz sprawdzić (ale tylko częściowo):
- Ściągasz te osłonki i od razu w kosz/do pieca.
- W nocy (w całkowitej ciemności) pryskasz wodą na kable i cewki i sprawdzasz czy nie skacze gdzieś wyraźna iskra (jak będą malutkie iskierki to nic nie szkodzi, u mnie tak jest ale zero szarpania i spalanie w normie).
Swiece to już ktoś pisał:
Jeśli sa okopcone/osmalone/białe/pęknięte to tez do wymiany. Mogły też się zużyc po prostu i to zaobserwujesz po nierównych/wypalonych krawędziach elektrody.
Cewki ciężka sprawa, najlepiej podmienić ze sprawnego samochodu, podobnie fajki.
Podaję koszty:
- świece NGK/Denso ~40zł
- kable NGK ~ 110zł
- fajki OYODO ~100zł/2szt (lub uzywka oryginalna)
- cewki róznie... ale spodziewał bym się od 150/szt. uzywka
Alien161 - 04-01-2013, 17:49
czy o takie przewody chodzi? http://allegro.pl/przewod...2877356560.html
cewek rozumiem jest tyle co świec czyli 4?
scoratir Dzięki za jasną instrukcje
Trochę ceny mnie przestraszyły mam nadzieję, że skończy się na kablach.
[ Dodano: 04-01-2013, 17:55 ]
i jeszcze pytanie czy tak wygląda komplet cewek do mojego auta?
http://allegro.pl/mitsubi...2849087827.html
scoratir - 04-01-2013, 18:24
Przewody dokładnie takie.
Cewki są dwie... za zdjęciu kolega oznaczył czerwonymi kółkami... takie prostokątne. Do cewek od dołu podpięte są fajki. Da się je ściągnąć i wymienić, u mnie ostatnio jedna się zepsuła. W ciągu 150-200km było wyraźne pogorszenie jazdy... i spalanie chyba wzrosło(nie jestem pewien).
Sprawdzaj w takiej kolejności jak napisałem: świece, kable, fajki, cewki. Jak świece będą kiepsko wyglądały to do wymiany, jak będą dobre to kable... itd...
Cewki takie jak podałeś na aukcji, z tym że nie masz pewności czy są sprawne. No i na tej aukcji są cewki razem z kablami, ale nie wiem czy one tez wchodzą w cenę aukcji.
Alien161 - 08-01-2013, 21:24
Problem rozwiązany. Całe szczęście były to świece
Szczęki też wymienione
|
|
|