Space Star Techniczne - [MSS 1.6] Wąż od chłodnicy
RaVciO - 04-01-2013, 12:53 Temat postu: [MSS 1.6] Wąż od chłodnicy Witam.
Muszę wymienić wąż od chłodnicy - ten gruby który wychodzi u góry chłodnicy do bloku silnika. Mój już raz był łatany na środku, a ostatnio zaczął przeciekać przy obejmie od strony bloku silnika. Wymiana nie jest skomplikowana, więc sobie sam to zrobię, ale muszę najpierw wiedzieć czego szukać
Fotka w załączeniu.
W związku z tym, żeby łatwiej było szukać/pytać się o ten wąż mam pytanie jak to "fachowo" się nazywa, a jakby ktoś był dodatkowo w stanie podać mi numer części to by było super
jewiurz - 04-01-2013, 13:10
Ale co, boisz się, że jak powiesz "wąż chłodnicy" to odeślą Cię do zoologicznego?
A tak na serio, to nie widzę tu pola do pomyłki, powiedz to co napisałeś w poście, czyli że chcesz wąż gumowy łączący chłodnicę z silnikiem dodaj że górny i tyle, raczej małpie nie będziesz tego tłumaczył i będzie ok. Zamiast wąż możesz użyć słowa "rura"
RaVciO - 04-01-2013, 13:17
Bardziej mi chodziło o poszukiwania w necie, tam gadam tylko z "komputerem", z człowiekiem to wiadomo, że się człowiek dogada np. na stronie intercarsa nie znalazłem tego węża, a na allegro są same używane...
jewiurz - 04-01-2013, 13:33
Ja bym wziął używany.
Możesz poszukać tez "przewód chłodnicy"
Krzyzak - 04-01-2013, 13:42
też bym szukał używanego oryginału
dlaczego? - wąż jest wygięty nie przez przypadek - zapobiega to jego uszkodzeniu podczas drgań silnika
jeśli weźmiesz taki sam ale np. cięty z długiej szpuli, to możesz nie tylko zniszczyć wąż, ale i króćce
używki wcale nie muszą być podobnie zniszczone
RaVciO - 04-01-2013, 17:24
Wolałbym kupić nowy, pytanie ile kosztuje nowy, na razie nie udało mi się znaleźć.
Znajomy mówi, że może mi coś znaleźć, ale muszę mieć numer katalogowy.
Bizi78 - 04-01-2013, 19:11
RaVciO, kliknij na numer na rysunku i pojawi ci się nr. ori.
http://mitsubishi-motors....sub_group%3D010
Co do ceny to podjedź do ASO i spytaj .
RaVciO - 12-05-2013, 16:43
Sprawa węża rozłożyła się na raty tzn. najpierw w miejscu pęknięcie wąż został ucięty a w środek wsadzona miedziana rurka. Tydzień temu w innym miejscu pojawiły się dwie dziurki wyglądające jakby ktoś je po prostu igłą zrobił, ale wystarczyły by przy nagrzanym silniku zarzygało mi połowę komory silnika Nie miałem węża więc dziury zostały załatane taśmą izolacyjną i przez tydzień i jakieś 200km taśma dawała radę choć po kropelce przepuszczała płyn.
Udało mi się kupić używany wąż w bardzo dobrym stanie od kolegi futrzanego.
Wymiana ze względu na bardzo dobry dostęp trwała może 15minut, z czego połowę zrobiła moja żona bo jestem kontuzjowany
Co jest potrzebne do wymiany:
- nowy/nowszy/cały wąż
- nowe opaski metalowe (stare też się pewnie nadadzą, ale kupiłem nowe)
- śrubokręt pasujący do śrub w opaskach (w moim wypadku obojętnie czy to płaski czy krzyżakowy)
- plastikowa butelka
- nóż/nożyczki do obcięcia butelki
- jakaś szmata albo ręczniki papierowe
Jak ja się do tego zabrałem:
1. Obciąć butelkę tak z 5cm od góry
2. Dolną część butelki podstawić pod wyjście z chłodnicy
3. Odkręcić opaskę i powoli zsunąć wąż - część płynu z chłodnicy i węża powinna spłynąć do wcześniej podstawionej butelki (miejsca pod maską dużo - moja obcięta butelka 1,75 po wodzie mineralnej zmieściła się bez problemu.
4. Górną cześć butelki podłożyć jako lejek pod rurą od strony silnika, a pod ten "lejek" podstawić dolną część butelki - trochę płynu jeszcze zleci - butelkę trzeba trzymać, bo nie ma tam miejsca żeby sama stała (jak ktoś ma możliwość to ideałem byłby lejek z wężykiem
5. Gdy nadwyżka płynu nam zleci zakładamy nowy wąż (pamiętając, żeby najpierw założyć na niego opaski i przykręcamy opaski.
6. Odkręcamy wlew chłodnicy i przy użyciu wcześniej stworzonego lejka wlewamy płyn z powrotem do chłodnicy.
7. Odpalamy silnik i albo czekamy aż się nagrzeje na postoju albo robimy krótką rundkę wkoło domu i sprawdzamy czy nic nie cieknie - w razie czego poprawimy mocowanie opasek.
p.s. płynu do butelki ściekło około 0,5l
|
|
|