Outlander II GEN Techniczne - [II 3.0 V6] Wymiana rozrządu
pawel74 - 06-01-2013, 18:42 Temat postu: [II 3.0 V6] Wymiana rozrządu Mam przejechane 57400 mil wiec niezwłocznie muszę dokonać wymiany rozrządu. Przystąpiłem do szukania ofert i do tego silnika w większości dostępne są jedynie części w serwisie a jak to w serwisie ceny są różne w tym bardzo wysokie i tutaj moje pytanko czy w związku z wymianą rozrządu tj. paska, napinaczy rolek muszę również wymienić pompę wodną koszt ok 1200 zł sama pompa jeżeli nie potrzeba to z wymianą bym się wstrzymał. I drugie pytanko czy ktoś z Formowiczów dokonywał zakupu na www.mitsubishipatrswarehause.com jeżeli tak to proszę o pomoc
andrzejGb - 07-01-2013, 18:09
Znalazłem coś takiego
tabela obsługi pojazdu, co wymianiamy przy różnych przebiegach
Punkt 7 dotyczy wymiany paska rozrządu
7 Timing belt - Replace - Every 168,000 km (105,000 miles)????
W rosyjskiej książce SAM naprawiam wymiana paska co 90.000km lub 6lat?!?!
i jescze cos takigo
http://mitsubishiforum.co...tlanders-34117/
i co mnie zaskoczyło
10 Engine oil - Change Every 6 months or every 12,000 km (7,500
miles) ??? co 6 miesiecy?!?!
pawel74 - 07-01-2013, 21:57
Dzięki za zainteresowanie. No cóż z tymi wymianami bywa różnie . Ja zakupiłem Outlanderka 3.0l 2007 r.między świętami a nowym rokiem. Wersja amerykańska w kraju od 4 lat. Poprzedni właściciel zapewniał mnie, że jest to oryginalny przebieg na dowód przekazał dokumentację z sprowadzenia auta oraz umowy z ubezpieczycielami za każdy rok. Niemniej mam zamiar pośmigać nim ok 4 lat więc nie będę ryzykował i wymienię cały rozrząd łącznie z pompą wodną. Jedynie czego nie wymienię to hydraulicznego napinacza.
andrzejGb - 08-01-2013, 09:15
tez mam 3.0V6 07 Mojego posiadam od 2 lat przebieg 34.000 mil też mam dokumenty przywozowe które w pewien sposób potwierdzaja przebieg. Jezeli kolega dokona wymiany rozrządu ,proszę o infoo. gdzie i za ile kupił części, też mnie to czeka
GrzesiekJozefow - 08-01-2013, 16:17 Temat postu: Re: Wymiana rozrządu
Odpowiem trochę nie na temat, ale co tam.
Nigdy nie robiłem zakupów w tym sklepie , natomiast już kilkakrotnie robiłem zakupy tutaj: http://www.partswebsite.com/cherryhilltriplex/ . Sklep ten mogę polecić, szczegóły jak to wyglądało pod tym linkiem: http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0 . Niestety przy ostatnim zakupie musiłem zapłacić cło. Teraz czekam na kolejną przesyłkę, dam znać jak przyjdzie.
[ Dodano: 08-01-2013, 16:19 ]
pawel74 napisał/a: | Jedynie czego nie wymienię to hydraulicznego napinacza. |
Mogę zapytać dlaczego
rezon - 09-01-2013, 08:49
Cytat: | 10 Engine oil - Change Every 6 months or every 12,000 km (7,500
miles) ??? co 6 miesiecy?!?! | Często spotykane w samochodach na rynek amerykański. Niskie wymagania względem jakości oleju, za to większa częstotliwość wymian. Odwrotnie niż w Europie - norma VW 504/507 i co 20kkm, czy tak jak teraz mam wg kompa nawet prawie co 30kkm lub co dwa lata. Olej 2x droższy niż do wielu wolnossaków z rynku amerykańskiego, zmieniany 2x rzadziej - czyli wychodzi tylko nieco taniej.
pawel74 - 09-01-2013, 11:32
Dziękuję za opinie i podpowiedzi. Na razie czekam na części bo wszystko by już było ale brakuję pompy wodnej którą muszą sprowadzić bezpośrednio od producenta.Ma to trwać ok. 2 tyg. Ja będę po wymianie chętnie napiszę co, ile kosztowało i gdzie dokonano zakupu. Nie ma jak to wymiona informacji miedzy użytkownikami.
GrzesiekJozefow - 09-01-2013, 13:48
Pytanie do pawel74
Mogę kolejny raz zapytać dlaczego Kolega nie będzie wymieniał hydraulicznego napinacza paska rozrządu
GrzesiekJozefow - 09-01-2013, 13:48
Pytanie do pawel74
Mogę kolejny raz zapytać dlaczego Kolega nie będzie wymieniał hydraulicznego napinacza paska rozrządu
andrzejGb - 10-01-2013, 16:20
rezon napisał/a: | Cytat: | 10 Engine oil - Change Every 6 months or every 12,000 km (7,500
miles) ??? co 6 miesiecy?!?! | Często spotykane w samochodach na rynek amerykański. Niskie wymagania względem jakości oleju, za to większa częstotliwość wymian. Odwrotnie niż w Europie - norma VW 504/507 i co 20kkm, czy tak jak teraz mam wg kompa nawet prawie co 30kkm lub co dwa lata. Olej 2x droższy niż do wielu wolnossaków z rynku amerykańskiego, zmieniany 2x rzadziej - czyli wychodzi tylko nieco taniej. |
Co do oleju, reno zaleca wymianę co 30.000 tak wskazuje komputer ale postępowanie zgodne z komuterem powoduje częste uszkoszenie silnika mechanicy zalecaja wymiane co 10.000 i tak nalezy czynić aby nie naprawiać po kilkudziesieciu tysiącach km
pawel74 - 10-01-2013, 16:38
Mogę kolejny raz zapytać dlaczego Kolega nie będzie wymieniał hydraulicznego napinacza paska rozrządu
Witam.
Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i przy pierwszej wymianie rozrządu nie wymienia się napinacza hydraulicznego np. w silnikach VW disel wymiana napinacza hydraulicznego jest zalecana po 200 000 km. ( ale tak jak napisałem opieram się tylko i wyłącznie na rozmowach z mechanikami, mogą eis mylić ale ten mechanik u którego biedę wymieniał rozrząd podjął się takiej wymiany, jest ubezpieczony od błędów itd jak powie ,że trzeba go wymienić to będę wymieniał)Rolkę napinającą będę wymieniał sam napinacz kosztuje ok. 1000 zł w serwisie nie ma go w zamiennikach więc skoro nie muszę to te 1000 zł mogę wydać na paski wielorowkowe i rolki je napinajace, świece, filtry i olej. Nie wykluczam, że po rozebraniu okaże się,że trzeba będzie ten napinacz wymienić, wtedy go porostu wymienię. W salonie w Kaliszu zapewniali mnie,że są w stanie dostarczyć mi go w ciągu 3 dni.
[ Dodano: 10-01-2013, 16:45 ]
W kwestii uzupełnienia napisałem, ze przy pierwszej wymianie nie wymienia się napinacza hydraulicznego, a powinno brzmieć można nie wymieniać
GrzesiekJozefow - 10-01-2013, 22:59
pawel74 napisał/a: | sam napinacz kosztuje ok. 1000 zł w serwisie |
W sklepie w którym zawsze robię zakupy ( http://www.partswebsite.com/cherryhilltriplex/ ) napinacz kosztuje 123,72 USD co po dzisiejszym kursie wymiany PayPal wynosi 398,30 PLN.
PS. Jak już Kolega będzie miał wszystkie części proszę o umieszczenie ich numerów w tym wątku: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31930 . Bardzo to ułatwia dalsze zakupy.
pawel74 - 11-01-2013, 08:45 Temat postu: wymiana rozrządu Witaj GrzesiekJozefow,
Witam.
Jak będę po wymianie podam numery części. Myślałem o zamawianiu części w stanach faktycznie są dużo tańsze. Ale cóż angielskiego ni w ząb pytałem znajomych nikt nie może mi pomóc, próbowałem za pomocą transkrypcji google ale wychodzą herezje, nie znalazłem firmy która by mi załatwiła formalności więc tylko pozostało polegać na zaprzyjaźnionym sklepie. Dopiero się uczę to pierwszy mój amerykaniec.
Pozdrawiam
Paweł Moska
tomekrvf - 12-01-2013, 23:08
1145A055 - napinacz hydrauliczny
1145A042 - rolka napinająca z ramieniem
1145A026 - rolka prowadząca
1300A055 - pompa wody
pawel74 - 07-02-2013, 09:42
Witam ponownie na forum.
Jestem już po wymianie rozrządu, pasków wielorowkowych filtrów świec i oleju całość z robocizną wyniosła 2700 zł (zaokrągleniu). Podaję nr katalogowe części rozrządu:
1145A034 parsek rozrządu
1145A026 rolka prowadząca pasek rozrządu
1145A042 rolka napinająca pasek rozrządu
1300A055 pompa wodna
1300A056 uszczelka pompy wodnej
Tak jak wcześniej wspominałem nie wymieniałem hydraulicznego napinacza kod katalogowy 1145A080, paski wielorowkowe, filtr oleju i filt paliwa bez problemu dostałem w zamiennikach to samo dotyczy świec za które zapłaciłem 150 zł a gdybym kupował oryginalne jedna świeca kosztuje 90 zł. Czeka mnie jeszcze wymiana oleju w skrzyni i mam i prawdopodobnie gumy na drążku stabilizacyjnym (lekko niekiedy zaskrzypi na większej nierówności) ale są to już drobiazgi. Pozdrawiam Paweł
[ Dodano: 07-02-2013, 09:43 ]
Witam ponownie na forum.
Jestem już po wymianie rozrządu, pasków wielorowkowych filtrów świec i oleju całość z robocizną wyniosła 2700 zł (zaokrągleniu). Podaję nr katalogowe części rozrządu:
1145A034 parsek rozrządu
1145A026 rolka prowadząca pasek rozrządu
1145A042 rolka napinająca pasek rozrządu
1300A055 pompa wodna
1300A056 uszczelka pompy wodnej
Tak jak wcześniej wspominałem nie wymieniałem hydraulicznego napinacza kod katalogowy 1145A080, paski wielorowkowe, filtr oleju i filt paliwa bez problemu dostałem w zamiennikach to samo dotyczy świec za które zapłaciłem 150 zł a gdybym kupował oryginalne jedna świeca kosztuje 90 zł. Czeka mnie jeszcze wymiana oleju w skrzyni i i prawdopodobnie gum na drążku stabilizacyjnym (lekko niekiedy zaskrzypi na większej nierówności) ale są to już drobiazgi. Pozdrawiam Paweł
|
|
|