To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Przeskok w skrzyni

K9G - 15-01-2013, 18:32
Temat postu: Przeskok w skrzyni
Witam
Mam pewien problem w moim 2.0 sport 04'. Od czasu do czasu jak zmieniam bieg z 1 na 2 na niskich obrotach to jest przeskok w skrzyni i przy tym dosyć głośny odgłos. Zdarza się to tylko przy zmianie na ten bieg i tylko na niskich obrotach. Mam mały przebieg, bo 70 000km.
Co to może być?

demoniszcze - 16-01-2013, 08:29

Wada fabryczna... :) chyba że chodzi CI o zgrzyt?? bo jak chodzi o uczucie konieczności "trafienia" w 2 albo ciasnego wchodzenia to norma
K9G - 16-01-2013, 10:45

Nie zgrzyt. Trafia sama skrzynia w 2 bez problemu, tylko tak jak by się zahaczała na 1 i bym odrywał lewarek i wpada bez problemu w 2, ale przy tym jest bardzo mocno wyczuwalny przeskok na lewarku i głośny odgłos uderzenia.
Właśnie tak czytałem gdzie nie gdzie i dużo osób ma to samo. A to się naprawia czy można to olać?

krzychu - 16-01-2013, 10:50

Ciężko wnioskować tylko po opisie z forum...

Różnica przełożeń między 1 a 2 jest duża i niekiedy zgrzytnie (szczególnie na zimnej skrzyni i szybkiej zmianie). A to uderzenie to nie wiem.... U mnie wszystkie biegi wchodzą z dużą pewnością i precyzją...

Rydwan - 21-01-2013, 01:27

U mnie problem tkwi w "zbyt chętnym" wyskakiwaniu jedynki. Gdy mam wrzucić drugi, to wystarczy musnąć lewarek i ten wyskakuje do neutralnego.
mkm - 21-01-2013, 02:05

A płyn w sprzęgle kiedy był zmieniany?
Olej w skrzyni kiedy?
Ja bym zaczął od sprzęgła (płyn, odpowietrzenie, kontrola szczelności), potem poduszki silnik/skrzynia (sprawdzaj pod kątem zerwania ), stan oleju w skrzyni (choć jak ma 8lat to wymieniałbym „w ciemno”), mechanizm wybierania biegów (w Colcie CA kończą się gumowe „uszczelki”- pod „stopą” lewarka, lub wyrabiają końcówki linek).
Jeżeli przebieg masz pewny, a auto nie miało jakiejś mocniejszej przygody to w sumie nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Na sprzęgło (tarcza docisk) za wcześnie, na skrzynie i synchronizatory - tym bardziej.

Zwróc jeszcze uwagę czy nie stało się to jak temperatura spadła - jeżeli tak to płyny do wymiany w trybie pilnym :wink: .

p_k - 28-01-2013, 14:07

A wg instrukcji co ile olej w skrzyni się robi, co 150.000 km ?
krzychu - 28-01-2013, 14:18

p_k - a nie co 90-105 (różne źródła) tys km?
scoratir - 28-01-2013, 16:38

Olej w manualnej skrzyni co 150tys... 90tys to chyba w automacie.
krzychu - 28-01-2013, 16:43

scoratir napisał/a:
Olej w manualnej skrzyni co 150tys... 90tys to chyba w automacie.


A skąd masz takie informacje? Bo patrząc tutaj:
http://mitsubishi.wache.c...zystkie_do7.pdf

Jest napisane 105 tys. km

Patrząc tutaj:
http://valvoline.pl/polish/lubricant_advisor

Też 105 tys. km

Thom2litry - 25-02-2016, 17:56

Przerabiałem dość podobny temat...tylko że ja miałem tak często jak rozpędzałem na 1(czyli bardziej na 2500-3000obr)i wciskałem sprzęgło i nie mogłem zrzucić z 1 przez ok. 0,2-0,5sek, potem był taki strzał, tępnięcie, dopiero wpadał mi bieg w 2.
Okazało się w moim przypadku że to sprzęgło...bo po wymianie sprzęgła tego niema.Najprawdopodobniej przyklejała się tarcza sprzęgła do koła zamachowego, może jakoś tam olej się dostawał....niby żadnych uszczelniaczy nie miałem wymienianych i już z pół roku mineło i ani razu mi się to nie powtórzyło.
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group