To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Problem z centralnym zamkiem

nashkarol - 17-01-2013, 08:49
Temat postu: Problem z centralnym zamkiem
Czolem MitsuManiacy ;)
Potrzebuje pomocy z centralnym zamkiem w mojej Cari, mianowicie:
z kluczyka wszystko jest super, zamyka i otwiera bez problemu, oryginalnym piotem rowniez otwiera i zamyka wszystkie zamki, tylko doatkowo mrugaja kierunkowskazy (przy otwieraniu raz dlugo, a przy zamykaniu trzy razy krotko) - i tu pojawil sie problem. Jak otwieram pilotem, zapalaja sie kierunkowskazy, po chwili lewa strona gasnie, a prawe kierunki pala sie caly czas ... Musze wtedy kilka razy zamknac i otworzyc przyciskiem na pilocie, zeby kierunki zgasly. Dokopalem sie do malego czarnego sterownika pod kierownica, sterownika chyba, bo wychodzi z niego czarny kabelek luzem, antena chyba. Jak klikam pilotem, to w tym "pudeleczku" cos klika, ale czyszczenie stykow itp nic nie pomaga ... lewa strona kierunkow dalej sie zawiesza. Nigdzie w internecie nie znalazlem takiego steronika i nie jestem pewien czy w nim jest problem.
Moze ktos mial podobna sytuacje i jakos to rozwiazal, mozna gdzies cos takiego kupic, czy trzeba kupic nowy, uniwersalny steronik z nowymi pilotami ?
Pozdrawiam

[ Dodano: 17-01-2013, 14:52 ]
Piszcie prosze jakies wskazowki, musze sie jakos uporac z tym centralnym, w przy takich mrozach kluczykiem otwierac nie jest tak kolorowo ;)

[ Dodano: 17-01-2013, 20:04 ]
Autentycznie nikt nie mial takiego przypadku :( ? Moze jakies przypuszczenia chociaz ?

game1 - 17-01-2013, 23:06

Kolego to pudełeczko o którym piszesz do przekaźnik radiowy do centralnego zamka. Nie pamiętam jak jakie miał dokładnie oznaczenia. Jak go odłączysz to to pilot nie będzie działał. Moim zdaniem problem nie tkwi w przekaźniku. Na forum było gdzieś opisane podłączenie kierunkowskazów do centralnego. Zacząłbym od tego czy nigdzie nie zwiera.
nashkarol - 18-01-2013, 08:22

Dokładnie tak jak piszesz Game1, jak odłączam to pudełeczko, to brak reakcji pilota ;) przepraszam za mało fachowy język ...
Na tym przekaźniku jest napisane tylko TYPE KMR 400
Na górze jeszcze jakieś oznaczenia e1 021510 e1 A 00 0354

Szukałem tego w internecie, ale niestety nic nie znalazłem.

Czyli mówisz, że problem może leżeć gdzieś dalej na kabelkach ? Ja rozmawiałem tylko z jednym elektrykiem na ten temat, to stwierdził że w takich właśnie przekaźnikach wypalają się jakieś moduły często i takie właśnie problemy się stwarzają.

Jak już napisałem, po kilkukrotnym otworzeniu i zamknięciu kierunkowskazy w końcu gasną.
Może faktycznie coś się blokuje w tym "pudełeczku" ;) ?

[ Dodano: 18-01-2013, 08:28 ]
Jeszcze na obudowie tego przekaźnika są takie pola M N P TA TC SZ ... zaznaczone mazakiem jest pole M ;) cokolwiek by to nie oznaczał :P dla mnie to czarna magia

plecho1 - 18-01-2013, 08:30

Napisz ile kabli dochodzi do tego modułu o którym piszesz a najlepiej sprawdź, czy dochodzą tam przewody idące od kierunkowskazów. Wypnij ten moduł z kostki i jakąś probówką samochodową czy miernikiem a nawet żarówką samochodową z kablami sprawdź na włączonym którymś kierunkowskazie czy jest w kostce od tego modułu pulsujący sygnał 12V. Jeśli znajdziesz coś takiego, to na pewno wina tego modułu od pilotów. Ja myślę, że to w nim właśnie jest problem, bo opcja sygnalizacji kierunkami czy zamknięcia czy otwarcia auta jest tylko przy sterowaniu pilotem. Kiedy zamykasz z klucza, to nic nie miga.
DarknesS - 18-01-2013, 15:25

Miałem taki sam problem zaraz po zakupie samochodu. U mnie pomogło czyszczenie przycisku zamykania drzwi z centralki koło ręcznego. Wyczyściłem smar i styki. U mnie pomogło także nie zaszkodzi spróbować u Ciebie.
nashkarol - 18-01-2013, 15:40

Plecho1 - jest dokładnie tak jak piszesz, jak się zamyka kluczykiem nic nie mryga, ładnie zamyka i otwiera. Przy pilocie dodatkowo mrugają kierunki ...
Ta prawa strona kierunków mruga właśnie dziwnie, bo jak się zamyka to zaświecą się wszystkie kierunki i prawa strona nie gaśnie - jak otwieram, to lewa strona normalnie mruga trzy razy i gaśnie, a prawa strona mruga dwa razy i świeci dalej :) jak będę miał chwilę, to sprawdzę tym miernikiem, bo to dobry pomysł ;)

DarknesS - u mnie nie ma takiego przycisku koło ręcznego, być może był w wersji przed liftem. Ja mam taki przełącznik na lewych drzwiach, ale tam wszystko działa normalnie - tak jakby zamykał kluczykiem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group