To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

OFF ROAD - [PYTANIE] pajero sport 2,5 td

dady_w - 19-01-2013, 23:03
Temat postu: [PYTANIE] pajero sport 2,5 td
witam!

od niedana jestem wlascicielem sporta z 2005.
niestety nie mialem jeszce okazji jeszcze zjechac z czarnego , a po prawdzie nawet dopiac przdu :( ,
jak robi w terenie? nie mowie tu o extreme w bajorku po progi, cos posrodku.

jak jest z jazda i dopinaniem na sliskim?

pozdrawiam

piotr-stihl - 20-01-2013, 10:32

z choinki się urwałeś ?
dady_w - 20-01-2013, 21:45

moze i si urwalem. jestem nowy na forum i grzecznie zapytalem. czy wszyscy musza byc od razu ekspertami?
jawaldek - 21-01-2013, 08:57

piotr-stihl napisał/a:
z choinki się urwałeś ?
poczytaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=15923

[ Dodano: 21-01-2013, 08:59 ]
dady_w napisał/a:
moze i si urwalem. jestem nowy na forum i grzecznie zapytalem. czy wszyscy musza byc od razu ekspertami?
Na pewno dostaniesz konkretne odpowiedzi. Ja nie znam tego samochodu więc siedzę cicho :)
Może nie naśladuj :mrgreen: http://youtu.be/fcC6ATZcTUc

dady_w - 21-01-2013, 22:08

dzieki za wsparcie.
swoja droga nie mam wielkiego doswiadczenia w terenie, sporadycznie jak sie uda przyczepic na jakas impreze albo objazdowke z kumplami,auto stoi w wiekszosci na podjezdzie bo do pracy jezdze firmowka a pracuje prawie 7 dni w tygodniu i z drogi zjedzie jak pousuwam kilka usterk i czasu starczy. stad wolanie o pomoc :mrgreen:

ogladalem juz sporo tego i z tego co widac szalu nie ma, prawdopodobnie wiekszosc faili jest uwarunkowna miernymi umiejetnosciami kierowcy :lol:
w zadnym wypadku nie mowie ze to slabe auto ternowe, a mysle ze na moje potrzeby w zupelnosci wystarczy. trudno tez porownywac do innych czy lepsze czy gorsze bo kazde jest dobre na swoj sposob.
stad moje pytanie.
po klamki w blotku tez pewnie jezdzil nie bede chociaz kto wie...
narazie jak pies do jeza, do umiejetnosci z linku, sporo mi brakuje. narazie sam bez wsparcia wybieral sie nie nigdzie nie bede :)

pozdrawiam

jawaldek - 22-01-2013, 09:16

dady_w napisał/a:
do umiejetnosci z linku, sporo mi brakuje
czy to jest umiejętność ???? czy %%, popisów-ka i adrenalina tak "przygotowanym" samochodem.
dady_w napisał/a:
jak sie uda przyczepic na jakas impreze albo objazdowke z kumplami
dobrze kombinujesz -->> w teren nigdy sam zawsze w asyście aby kilometrów nożnych nie zaliczać :wink:
Szukaj imprez terenowych czysto turystycznych, które czasami tylko z nazwy są turystycznymi :mrgreen: np na http://rajdy4x4.pl/index.php/ida/8/
Tereny w Twoich okolicach są super więc masz gdzie jeździć, poznawać możliwości samochodu jak i nabierać pewnych umiejętności. Z czasem zaczniesz dozbrajać samochód w rożne szpeje off-road a zaczniesz od opon :mrgreen:

Gene - 25-02-2013, 11:49

dady_w napisał/a:

jak jest z jazda i dopinaniem na sliskim?

Przod mozesz dopiac zawsze. Instrukcja wspomina o maksymalnej predkosci do 100 km/h i tego przestrzegaj.
Jesli czujesz, ze moze byc slisko takze na czarnym - smialo nie wahaj sie przestawic dzwignie na 4h.
K94 ma dopinany przod klasycznie, na sztywno. Nie zaleca sie jazdy na cztery lapy po nawierzchniach o dobrej przyczepnosci ale czasami lepiej pojechac 4x4 kawalek po asfalcie niz wyladowac w rowie.
Poczytaj tu:
http://forum.mitsumaniaki...466ec2b#1152476
:wink:
Ja prywatnie jestem bardzo zadowolony z mozliwosci terenowych tego auta. Jezdze wersja Dakar lekko dlubnieta z 2006 roku.

Heilsberg - 25-02-2013, 16:25

Przy Easy Select w Sporcie z 2005 można przód wbijać w locie i nic nie stoi na przeszkodzie by na 100 metrach zrobić to 3 razy co mi się zdarza czasem czynić. A jak zjeżdżam z asfaltu to przód wbijam prawie zawsze by nie okazało się, że chcę to zrobić a jest już na to za późno.
dady_w - 04-04-2013, 00:02

Cytat:
Ja prywatnie jestem bardzo zadowolony z mozliwosci terenowych tego auta. Jezdze wersja Dakar lekko dlubnieta


super o to mi chodzilo , zadalem pytanie pytanie dosc prymitywne jak na takie forum - chcialem zasiegnac opinii uzytkownikow sporta i ewentualnie popytac jaka jest roznica w
wlasciwosciach terenowy stawiajac sporta vs l200 lub pajero lwb ( dokladnie chcodzilo mi o roznice w jezdzie terenowej z ss i blokada dyfra vs es)


teoria to jedno a zdanie ludzi z praktyka i doswiadczeniem to drugie.

teraz czas na praktyke :mrgreen:

jak bardzo dlubniety jest twoj sport ? :D

slyszalem ze w wersji standardowej sporta ( 114km)
troche mu mocy brakuje...

jeszcze nie mialem okazji sprawdzic.
na razie dlubie i poprawiam, bo troche byl zapuszczony i zaniedbany technicznie, bylo kilka problemow i niestety czasu malo.

ciesze sie ze do Was dolaczylem, uzyskalem wiele pomocnych informacji na forum

jeszcze raz serdeczne dzieki za pomoc , pewnie jeszcze nie raz skorzystam :D


pozdrawiam

Heilsberg - 04-04-2013, 07:29

dady_w napisał/a:
...dokladnie chcodzilo mi o roznice w jezdzie terenowej z ss i blokada dyfra vs es...


Przecież w 4Hlc w SS i 4H w ES to dokładnie to samo. Różnicy w terenie nie ma żadnej, różnica jest na suchym asfalcie.
Na reduktorze żadnemu Pajero mocy nie brak.

dady_w - 04-04-2013, 21:46

dzieki za sprotowanie. myslalem ze ss jest bardziej efektywne w terenie , ze wzgledu na blokade dyfra, o braku mocy na podjazdach wyczytalem w jakims artykule opisujacym testy, nie wiem czy nie w autocentrum.
:oops: ale tak to jest ze swierzakami :D ale kto pyta nie bladzi,

dzieki jeszcze raz

Gene - 05-04-2013, 11:38

Roznica podczas jazdy miedzy 4HLc (Super Select) a 4H (Easy Select) praktycznie nie wystepuje. Oba uklady w tych polozeniacha przekazuja moment w takich samych proporcjach czyli rowno na obie osie.
Roznica jest w budowie obu skrzyn rozdzielczych. Uklad ze Sporta (ES) to klasyczne rozwiazanie zwane polaczeniem na sztywno. Wlasnie z tego pododu, ze nie ma centralnego mechanizmu roznicowego. Ma to swoje wady i zalety ale generalnie w terenie oba systemy sprawdzaja sie bez zarzutu a nawet mozna pokusic sie o teze, ze im prostrze rozwiazanie tym niezawodniejsze.
:wink:

lesmen - 05-04-2013, 12:44

Cytat:
a nawet mozna pokusic sie o teze, ze im prostrze rozwiazanie tym niezawodniejsze.

tu bym się nie zgodził bo w SS jest mocniejszy łańcuch niż ES a to w ciężkim terenie jest istotne

Heilsberg - 05-04-2013, 15:48

Tak, tak, i jeszcze jest pięć czujników zamiast dwóch i jak się zrypią to się przód potrafi nie dopiąć. 95 procent tematów "a czemu przód nie działa a lampki błyskają" dotyczy SS. Żeby nie było - mam 3 Mitsubishi a miałem 4 - pół na pół ES i SS. Łańcuch nigdy nie zawiódł a czujniki w SS niejednokrotnie robiły jaja.
KorreS - 10-04-2013, 09:34

dady_w napisał/a:
nie mam wielkiego doswiadczenia w terenie
Gene napisał/a:
Uklad ze Sporta (ES) to klasyczne rozwiazanie zwane polaczeniem na sztywno. Wlasnie z tego pododu, ze nie ma centralnego mechanizmu roznicowego

Tu jest też jedna uwaga do jazdy po czarnym: uważaj na hamowanie przy jeździe ze spiętym 4H.
Normalnie 80% siły hamowania przekazywane jest na przód a tylko 20% na tył (chodzi oczywiście o dociążanie przodu przy hamowaniu i iwiększą skuteczność tego manewru).
Przy braku centralnego mechanizmu różnicowego lub po jego spięciu jeśli mech. różnicowy występuje, siła hamowania rozkłada się 50/50 na obie osie czyli tył hamuje z taką samą siłą jak przód.
Co to w praktyce może oznaczać na śliskiej nawierzchni lub podczas jazdy na łuku to pewnie się już domyślisz. :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group