[02-06]Lancer CS0 - centralny zamek - osobne sterowanie przód/tył
Misiek :) - 22-01-2013, 21:07 Temat postu: centralny zamek - osobne sterowanie przód/tył Witam,
Czy da się zrobić tak, aby centralny zamek (z kluczyka i pilota) otwierał tylko przednie drzwi a zamykał wszystkie? Fajnie jak by do tego był gdzieś ukryty guzik do otwierania tylnych (w okolicach kierowcy).
Myślałem, żeby zrobić 2 centralki i w seryjnej odpiąć kabelek odpowiedzialny za otwieranie tyłu i drugi sterownik w którym podłączyło by się wszystkie kabelki.
Nie gdybajcie, że taki guzik ułatwia otwarcie auta, bo ktoś musi wiedzieć że takie coś jest i gdzie jest,a i to da się obejść np dając zasilanie po włączeniu zapłonu.
Zależy mi przede wszystkim na takim otwieraniu i zamykaniu jak pisałem na początku
plecho1 - 22-01-2013, 21:14
Wystarczy jeden sterownik i odpowiednie diody na przewodach zasilających tylne siłowniki. Dodatkowo przełącznik robiący obejście by działały wszystkie normalnie i przycisk sterujący przekaźnikiem do otwierania samego tyłu.
Misiek :) - 22-01-2013, 21:37
ok, dzięki wielkie
plecho1 - 22-01-2013, 22:19
A to taki mały dodatek
Owczar - 22-01-2013, 23:05
plecho1, wiesz jak są sterowane siłowniki w tym lancerze?
Idą 2 przewody do każdego siłownika? Rozumiem, że sterowanie polega na zmianie biegunów? A jeśli tak, to czy konieczne są przekaźniki na 2 obwody? Chyba dałoby radę na jednym- na tym na którym jest dioda. No i pytanie jak wychodzą przewody ze sterownika, bo najlepiej byłoby to zrobić dla jednego wspólnego obwodu dla tyłu. Wtedy wystarczy jedna dioda i jeden przekaźnik jednoobwodowy. W ostateczności po 2 takie elementy.
Zależy jak biegnie wiązka i w którym miejscu będzie najwygodniej się wpiąć.
plecho1 - 23-01-2013, 06:03
Najprawdopodobniej ze sterownika wychodzą dwa przewody i dopiero dalej rozdzielają się na 5 siłowników. Ten schemat zrobiłem dla bezpieczeństwa jakby było inaczej ale oczywiście można zastosować jedną diodę i jeden przekaźnik jeśli ze sterownika zasilenie na wszystkie siłowniki wychodzi tylko dwoma przewodami. Tylko trzeba w takiej sytuacji znaleźć miejsce rozdzielenia i odpowiednio się wpiąć i najprawdopodobniej trochę zmodyfikować oryginalną wiązkę.
Owczar - 23-01-2013, 09:37
Tak naprawdę najwięcej zabawy będzie w zlokalizowaniu kabelków w aucie
plecho1 - 23-01-2013, 11:10
W takiej sytuacji czasem rozbieram tapicerkę drzwi chociaż do tylnych drzwi nie idzie wiele kabli a jeśli szyby są na korbkę to są tam tylko te od siłowników.
robertdg - 23-01-2013, 11:12
Nie lepiej kupić gotowy sterownik działający w takiej funkcji pojedyńcze naciśnięcie rozbrojenia alarmu/otwarcia drzwi i otwierają się tylko drzwi kierowcy, podwójne naciśnięcie rozbrojenia alarmu/otwarcia drzwi i otwierają się wszystkie drzwi, dodatkowo może to działac z systemem anti-hijack
plecho1 - 23-01-2013, 11:25
Ale w wielu przypadkach było by wtedy nudno i bez większej satysfakcji
Misiek :) - 28-01-2013, 17:07
robertdg napisał/a: | Nie lepiej kupić gotowy sterownik działający w takiej funkcji pojedyńcze naciśnięcie rozbrojenia alarmu/otwarcia drzwi i otwierają się tylko drzwi kierowcy, podwójne naciśnięcie rozbrojenia alarmu/otwarcia drzwi i otwierają się wszystkie drzwi, dodatkowo może to działac z systemem anti-hijack |
jak byś mógł wskazać mi takie sterowniki? może być na pw.
|
|
|