Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Po 3 godzinach padł akumulator. 
						
												 carismax - 24-01-2013, 17:24 Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Po 3 godzinach padł akumulator. Witajcie. Potrzebuję waszej pomocy/porady.
 
 
Wczoraj po 8 godzinach pracy wróciłem Cari do domu. Po godzinie wyjezdzałem i miałem wrażenie że bardzo słabo kręci rozrusznikiem. pojezdziłem godzinkę i wróciłem do domu. Następnie po 3 godzinach chciałem wyjechać a tu ciemno i głucho. pilot od centralnego nie reaguje. Otwieram ręcznie drzwi, przekręcam stacyjkę a na desce ciemno. Podłączyłem voltomierz pod klemy (założone na aku) i pokazało tylko 1V. Zamknąłem auto i do domu. Dziś kolo 12 zabralem aku do domu podłączyłem miernik i pokazało 6V. Więc podłączyłem pod prostownik. Teraz jest koło 10,5V wiec ładuje dalej. Pożyczyłem od kolegi jego aku żeby sprawdzić pobór prądu czy jest zwaricie.
 
 
Ale nie znam się kompletnie na prądach więc pytam was
 
 
Podłączyłem multimetr w pozycji jak na zdjęciu:
 
 
 
 
 
Podłaczyłem go pomiędzy odpiętą kleme + a akumulator (oczywiście biegun+). Klema "-" podpięta normalnie. Multimetr pokazał wartość 17,50 i wciągu chwili (ok 20sek) wartość spadła do 15,60. Podłączyłem klemę normalnie i spróbowałem odpalić ale ledwo kręcił więc przestałem próbować.
 
 
Ktoś mi podpowie co to może oznaczać.
												 Bismarck - 24-01-2013, 17:59
  1.Jak masz bezpiecznik w mierniku, to spali bezpiecznik, jak nie masz to będzie dym. Nigdy w życiu tak nie rób!!! jak zamiesciłes na fotce
 
 
 woltomierz do plusa i minusa akumulatora i napięcie powinno się utrzymać w granicach 13,5/14 volt przy pracującym silniku,a na postoju zanim wlaczysz 12V +/ - po uruchomieniu silnika  jak wartosc sie zmieni w góre  to znaczy ze jest ładowanie. Wpinanie gdziekolwiek amperomierza jest bez sensu, bo zależy od stanu akumulatora. Akumulator mocno wyładowany pobierze nawet do 50 amper, natomiast naładowany od 0 do 1 ampera. Inną sprawą jest sprawdzenie stanu akumulatora, można to zrobić poprzez sprawdzenie gęstości elektrolitu, ale dokładniejsze jest użycie miernika opornikowego. I gęstość elektrolitu i sprawdzenie miernikiem opornikowym za grosze lub za darmo zrobi wam każdy zakład montujący akumulatory.
 
 
i jeszcz jedna sprawa ten aku co pozyczyłes od kolegi w jakim jest stanie  naładowania,gestosci elektrolitu ?czy wiesz ze miska potrzebuje aku 62-64 Ah?  (benzyna) diesel mocniejszy 84 Ah a nie od malucha? lub.....
 
stare aku w okresie zimowym trzeba doładowywac taka przypadłosc  
												 carismax - 24-01-2013, 18:45
  Dzięki koledze radamanthys132 już wszystko się wyjaśniło. Aku, Bosh S4 Silver padł bo 4 dni temu skończyła mu się gwarancja.
 
 
Fakt, aku kolegi był od benzynowego silnika 1,6 więc miał prawo nie mieć siły.
 
 
Moj akumulator lezy od 6 godzin na prostowniku. Cały czas ma 10,8V a wskazówka amperomierza na prostowiku od samego początku ładowania pokazuje 0
												 Bismarck - 24-01-2013, 20:31
  Ładowanie aku okolo 12 godz  to takie minimum ale to co piszesz troche mnie martwi
 
 
0 na amperomierzu po 6 godz i 10,8 V
 
 
jakos odruchem  kojaze z zwarciem na  celi akumulatora  lub brakiem  elektrolitu 
 
 w 1 przypadku złom w 2 dolej wody destylowanej tak aby  cele byly zalane
 
  to mozesz sam ocenic odkrec korki
												 maniak30 - 24-01-2013, 20:50
  Zwarcie na celi akumulatora
												 PINO87 - 25-01-2013, 07:22
  , Bosh S4 Silver to  najlepszy akumulator dostępny na rynku  jak tobie padl zaraz po gwarancji to znaczy że masz walnięty alternator 
 
ja sam mialem takiego bosha 6 lat z tym że ja często korzystam z akumulatora na postoju i u mnie jest 500watowe naglośnienie blaupunkta do tego
 
 W tym roku aku sie już skończyl i kupiłem taki sam
 
 krótko mówiąc świat akumulatorów dzieli się na bosh s4 i cala reszta...
 
a cala reszta to szmelc
												 Hugo - 25-01-2013, 07:57
  bosha tylko do kosza   
												 carismax - 25-01-2013, 10:18
  Gdyby mechanik nie zmienił go na własną rękę to w ogóle bym bosha nie kupił tylko polską centre
												 Student - 25-01-2013, 11:05
  PINO poza tym ze sprzedajesz dziadowskiego bosha to bredzisz.
 
 
Kolego Carismax szukaj nowego akumulatora, padła ci cela i nic z tym nie zrobisz.
 
Kup byle jaki aby rozruchowo i prądowo był do twojego diesla, jak cię stać kup CENTRĘ jak nie coś tańszego 4-5 lat będziesz jeździł.
												 PINO87 - 25-01-2013, 18:04
  Mylisz się kolego to ty bredzisz  a ja akurat boschem nie handluje tylko wlaśnie dziadowską centrą alb AD "dakol" hurtownia motoryzacyjna z Dębicy oni od centry kupują hurtem to ich dziadostwo i przyklejają swoje nalepki AD
 
tak samo robi exaide  bo exaide to to samo co i volmaster i tak bym mógł wymieniać jeszcze pare innych pseudo akumulatorów ale poco?
 
 
czy widzieliście kiedyś żeby bosch sprzedawal komuś swoje akumulatory żeby ktoś nalepiaŁ na nie swoje nalepki? i sprzedawał je pod inną firmą?
 
bosch tego nie robi 
 
poczytajcie sobie krótko i na temat
 
 
http://www.akumulatorybos...toryboschs4.php
 
Ps.A czy wasza centra lub ad też ma technologie PowerFrame?
 
 
heheh możesz o tym tylko pomarzyć...
												 carismax - 25-01-2013, 18:08
  Proszę, nie kłóćcie się.
 
 
A więc:  Akumulator jest sprawny, okazało się że prostownik padł i nie ładuje go do końca. Kupiłem nowy prostownik i aku się ładuje.
 
 
Druga rzecz jest gorsza. Znalazłem zwarcie gdzieś w obwodzie. Podłączyłem amperomierz i pokazywało mi 17A na wyłączonym zapłonie. Wyjęcie Bezpiecznika 30A oznaczonego na pokrywie jako farelka spowodowało spadek poboru prądu do 0,2A Jest to nr 21. Obok niego jest drugi identyczny i ten nie powoduje zwarcia. Nie wiem do czego jest ten bezpiecznik ale wyjąłem go i wszytko działa prawidłowo. W instrukcji jest on nazwany po prostu: grzanie. Jedynie co się domyślam że jest to podgrzewanie świec ale po przekręceniu zapłonu spada mocno napięcie na jakiś krótki czas i więc wydaje mi się że swieczki grzeją. A może są dwie sekcje, gdzie każda sekcja (tj dwie grzałki) są na osobnych bezpiecznikach. 
 
 
Ma ktoś jakiś pomysł??
												 JCH - 25-01-2013, 18:52
 
  	  | carismax napisał/a: | 	 		  | Wyjęcie Bezpiecznika 30A oznaczonego na pokrywie jako farelka spowodowało spadek poboru prądu do 0,2A Jest to nr 21. | 	  Był w dziale Carismy temat z dokładną rozpiską bezpieczników - szukałeś tam   
 
Farelka.... grzanie....     
 
Oprócz świec żarowych jeszcze przychodzą mi na myśl grzałki, które są w układzie chłodzenia czy tez bardziej ogrzewania wnętrza. Albo ogrzewanie foteli       Nawet jeśli tego nie masz to może jest instalacja pod to i gdzieś nastąpiło zwarcie i ciągnie prund       
												 carismax - 25-01-2013, 19:05
  Szukałem, mam to przed sobą ale mija mi się z prawdą. Wg tego postu jest to: "układ podawania, reflektory, tylne światła, spryskiwacze reflektorów" więc raczej bardzo mija się z prawdą. Po wyjęciu tego bezpiecznika wszytskie układy grzania jakie są mi znane działają. Mam tu na myśli: ogrzewane fotele, podgrzewanie tylnej szyby i lusterek, wiatrak  i nagrzewnica. Wszystko to działa po mimo wjętego bezpiecznika więc ten obwód musi odpowiadać za coś innego
												 docencik87 - 25-01-2013, 22:36
  Jako, że masz diesla to jest to podgrzewacz wody w układzie chłodzenia (Diesel długo się nagrzewa i by szybciej robiło się cieplej w samochodzie podgrzewa wodę). Spróbuj wyciągnąć któryś z przekaźników (jeden z nich powinien odpowiadać za załączenie grzania) może skleiły się styki)
												 carismax - 25-01-2013, 23:43
  Z jednej strony mogło by mieć to sens. Ale jest jedno ale. Wiem że diesle nagrzewają się długo, mój nagrzewa się strasznie długo. Mam włożone nawet kartony w kratkach. W porównaniu do Fusiona szfagra (tez turbo diesel) jego nagrzewa się 4x szybciej (czasem korzystam z jego auta więc mam porównanie) 
 
 
Czy jest jakaś możliwość że ten układ ogrzewania układu chłodzenia (jak to paradoksalnie fajnie brzmi) wczesniej już nie działał ale teraz spowodował zwarcie??
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |