To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Nieprawidłowa praca wycieraczki po stronie pa

DarknesS - 25-01-2013, 10:07
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Nieprawidłowa praca wycieraczki po stronie pa
Witam,

Mam do Was prośbę, czy mógłby ktoś zrobić dokładne zdjęcie sposobu przykręcenia w swojej cari ramion wycieraczek do trzpieni? Najlepiej z perspektywy tak żeby był widoczny kąt ustawiania ramienia wycieraczki.

Moja jakoś śmiesznie pracuje... mam już carisme ponad rok a dopiero niedawno rzuciło mi się to w oczy. Mianowicie gdy wycieraczka idzie do góry po szybie w pewnym momencie prawie całą odstaje od szyby... dopiero w dolnej części przedniej szyby styka się z powierzchnia szkła. Myślałem, że lekkie wygięcie na ramieniu to sprawa fabryczna ale chyba jednak nie wiec delikatnie ją wyprostowałem. Niestety nic to nie pomogło i dalej odstaje podczas pracy od szyby... Wie ktoś, może jak to ugryźć?

Xiah - 25-01-2013, 13:01

u mnie podobny problem był w wycieraczkach bezprzegubowych, zmieniłem na te z przegubem. problem sie pojawia w momencie kiedy tulejki sie wycieraja, zobacz czy masz luz na wycieraczkach w miejscu mocowania.
ross - 25-01-2013, 17:12

DarknesS, Gdy jest luz i lód w zagłębieniu przy trzpieniach co jest wadą w carismach ,lub zalodzone pióra wycieraczek to tak może być.
DarknesS - 25-01-2013, 22:36

Luz może być na trzpieniach mechanizmu dobrze zrozumiałem? a te tulejki to gdzie się znajdują? Jutro nagram filmik i zamieszczę.
ross - 26-01-2013, 14:09

DarknesS, DarknesS, DarknesS, To wlaśnie wyrobione tulejki powodują luz na trzpieniach . w mojej cari jest też luz przy mrozie wycieraczki nie przylegają ,a gdy otwieram maskę to przez chwilę lewe ramie wycieraczki ociera o jej brzeg, ustawić ramienia inaczej się nieda.(trzpienie mam na myślli te elementy do których jest przykręcone ramie)
Xiah - 28-01-2013, 18:24

jest gdzies na forum opisane kilka domorodnych sposobów na naprawe tego, w polsce samych tulejek nie dostaniesz, trzeba by wymienic caly mechanizm co jest nieoplacalne. kiedys gdzies na jakiejs stronie holenderskiej widzialem te tuejki za 1EURO z groszem, wiem tez ze pasuja chyba z rozrusznika z renówki.
marecki338 - 28-01-2013, 20:34

dobry tokarz , tulejki rozrusznika od opla vectry a , i naprawione . w mojej cari smiga taki po regeneracji juz 4 rok. zanalazłem przepis na stronie forumowej volvo v40. tulejki 2 na 1 czop z góry i dołu dodatkowo wkleić klejem do łozysk .
DarknesS - 28-01-2013, 20:54

Dzisiaj sprawdziłem i wydaje mi się, że nie mam luzu na trzpieniu mocowania ramienia. Podczas pracy nie widać żadnego niepokojącego skoku mocowania, jedynie obrót. Czy to dalej wskazuje na tulejki czy np. coś z samym ramieniem wycieraczki?
Xiah - 30-01-2013, 21:02

może sprezyna nie dociąga...?? odpal samochód włącz wycieraczki i zatrzymaj je w górnym polozeniu wyłaczając stacyjke, zobaczysz czy jest luz, moze jakims cudem sam czpien jest ciut krzywy...moze wycieraczka jest nie do konca dobrze zamontowana na trzpieniu...albo trzeba zwyczajnie przygiąć troche ramię...
karol2865 - 31-01-2013, 15:44

Ja miałem podobny problem,był luz na trzpieniu,zlikwidowałem go kawałkiem blaszki z puszki po piwie,na razie działa dobrze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group