To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Cari na ssaniu nie przepala benzyny...

mateusz8230 - 25-01-2013, 18:21
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Cari na ssaniu nie przepala benzyny...
Witam.dziś odpalając auto rano samochód tak jak by nie pracował na 2 gary tzn całe auto aż skakało, silnik nie zgasł. Chodził tak jak bym miał pod maską silnik jakiegoś monster trucka :badgrin: w czym może tkwić problem? wygląda to tak jakby nie przepalał benzyny.Jak przytrzymałem gaz tak na 2,5tys to po 1 minucie całkowicie to ustało i silnik normalnie pracował już. Nie chodzi mi o charakterystyczny bulgot silnika GDi.Błędów nie ma żadnych.
Kiedyś miałem starą mazde 323f i stało się tak kilka razy bardzo podobnie. Wtryski leją??

DarknesS - 25-01-2013, 22:50

Miałem podobnie, tylko z tą różnicą, że raz nie mogłem odpalić auta a jak zapalił to chodził właśnie jakby na 2 garach. Wymrugałem co cari dolega i padło na czujnik położenia wałka rozrządu. Sprawdź sobie czy nie pokazuje jakiegoś błędu.
mateusz8230 - 25-01-2013, 23:48

No problem w tym że nie ma żadnego błędu.A czy po logach z evoscana by coś pomogły?
DarknesS - 25-01-2013, 23:50

Wiesz co ja w evoscanie nie wiele pomogę ale na forum jest tyle mądrych głów, że na pewno ktoś coś doradzi :)
mateusz8230 - 26-01-2013, 00:08

wstawie logi może ktoś pomoże ale czy znowusz tak się będzie działo to nie wiem.
Czasami nawet gdy zapale auto zgasze i zapale od nowa to gaśnie ,założyłem w pompie paliwa w baku dodatkowy zawór zwrotny ale to nic prawie nie dało:(

[ Dodano: 26-01-2013, 13:30 ]
Log dziś zrobiłem,dzisiaj z rana odpalił od strzału i było ok,dziwi mnie tylko dlaczego na tym logu widac że silniczek krokowy jest cały czas na 80 kroku i to ładowanie z alternatora (bez obciązenie a skacze)
http://www.sendspace.pl/f...811f776e4a9d665

radek8622 - 26-01-2013, 18:24

a może słabe paliwo hm???nie znam się zbytnio ale może mieszanka słabiutka i dla tego tak pracował.
mateusz8230 - 26-01-2013, 19:14

Powiem tak wlałem i zawsze leje 98 (octane level zawsze 100%) i czasami vpower STP co jakiś czas ale to NIC nie daje.Dziś zrobiłem taką trasę 30km i dosłownie chciałem stanąć i auto rozczaskać cały czas podczas przyspieszania przerywa [/b] tak samo podczas jazdy na stałych obrotach np 100km/h gdy przejdzie na ubogą mieszankę to silnik dosłownie chce wyskoczyć z ramy:( Tracę siły,chyba sprzedam albo oddam za darmo to auto... :roll: Udało mi się na tych 30km zrobić log z jazdy ale nic z tego nie potrafie wywnioskować,ciśnienie na pompie WC raczej bez większych skoków tzn w przedziale 4,65-5,3 Mpa czyli nie ma tragedii, a szarpie jak szalona. Możliwe że wtryski powodują takie problemy? nie dawno wyciągałem wtryski i moczyłem je w STP ale to nic nie dało ,dodam że jednego wtrysku od strony rozrządu nie mogłem wyciągnać może jest tam zapieczony? U mnie w firmie mają taką wielką myjkę ultradzwiękową może by wsadzić wszystkie wtryski w taką myjkę rozpuści to nagary w środku wtryskiwacza?

[ Dodano: 27-01-2013, 10:53 ]
Dziś analizując wczorajszy log zauważyłem ciekawą sprawę Przy prędkości ok 144 km/h funkcja Crank Angle Sensor-około 3700 rpm pokrywa się z obrotami z jakimi jechałem natomiast funkcja Crank Angle Sensor#2 wynosi max 1989 obrotów w tym samym czasie ,może właśnie ten czujnik powoduję te szarpania i inne problemy??I gdzie on się znajduję?
Wygląda to tak jak by ten czujnik działał tylko i wyłącznie do obrotów 1989, i to mniej więcej się sprawdza bo do 2tys.nie przerywa itp podczas przyspieszania ani stałych obrotów.
Log z wczoraj http://www.sendspace.pl/f...a1cf0dd4e0a6213



Uploaded with ImageShack.us

mlun - 27-01-2013, 12:17

No ja bym nie powiedział, że na pompie WC nie masz większych skoków, to jest ok. 10%.
Ale takie zachowanie to i tak nie przez to według mnie. Te objawy pojawiły się zaraz po zatankowaniu nowego paliwa czy po jakimś czasie dopiero?

mateusz8230 - 27-01-2013, 12:29

Takie objawy to mam od tamtego roku bodajże od maja jak Cari kupiłem,cały czas z tym walczę.Kupując to auto nie sądziłem że takie będą problemy:( A lista części które wymieniłem jest bardzo długa i bez większych zmian na plus...:( Nawet gdy zatankuję Vpower to jest poprawa ale bardzo krótka i raczej to przewrażliwienie albo wmawianie sobie że jest lepiej niż poprawa.Sytuacja jest trochę lepsza i mniej szarpie gdy jedziemy np w 5 osób,nie czuć aż tak tego szarpania.Nie żebym był bardzo wybredny bo wszystko da się zrozumieć ale szarpanie podczas przyspieszania jest bardzo denerwujące a zwłaszcza w przedziale 3900-4100 rpm no i przede wszystkim podczas stałych obrotów.
Dodatkowo problem teraz pojawił się z klimatronikiem tzn nawet po tej małej trasie 30km jechałem i miałem cały czas klime włączoną ale ani na moment się nie włączyła-chodzi o wentylatory.Możliwe że jest to spowodowane tym że jest bardzo zimno i klima specjalnie się nie załącza.
Wydaję mi się że coś z wtryskiwaczami nie hallo Aren w temacie o Evoscanie napisał wyraznie jednemu z forumowiczów:

"Fuel trim O2" też znacznie powyżej zera. Albo ssie gdzieś fałszywe powietrze, albo wtryski do czyszczenia. Korekcje ECU do dawki paliwowej są konsekwencją zachwiań proporcji w składzie mieszanki mieszanki. ECU w tym przypadku /korekcje maja wartości dodatnie/ podnosi dawkę paliwową aby zachować właściwe proporcje.

U mnie Fuel trim O2 sięga nawet 16% Widać to poniżej na fotce.Dodawałem nawet STP i moczyłem wtryski ale jak widać bez skutku.Na postoju jest znacznie niżej ale wtedy wartości czasami mają -7% może sonda oszukuje.



Uploaded with ImageShack.us



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group