Nasze Miśki - Mitsubishi SMASH
cwaniak - 26-01-2013, 14:35 Temat postu: Mitsubishi SMASH MITSUBISHI CARISMA 1900DI-D SMASH
VIN code: XMCLNDA5A2F015918
Imię i nazwisko: CARISMA (EUR / NedCar)
Model: 1900DIESEL (EURO3) [DA5A]
Klasyfikacja: JAM (HATCHBACK/EURO3) 5FM / T LHD [LNMFL6]
Opcje: D99
Kolor wnętrza: 52J
Rok budowy: 2002.02.2
Region: Europa
Auto kupione w Belgii z przebiegiem 182-tys
Potwierdzenie oryginalnego przebiegu
Serwisowane do samego końca co potwierdza książka
Miśkiem jeździł jeden właściciel widać ze dbał o niego bo jest bardzo zadbane. Twierdził ze przy 180-tys zostało wszystko wymienione, rozrząd, filtr paliwa, powietrza, klocki. Nigdy nie miał stłuczki, co potwierdził test lakieru. Turbina poprawnie się załącza przy 2-tyś, jak na razie Misiek sprawuje się bez zastrzeżeń
Nigdy wcześniej Diesla nie miałem zawsze same benzyniaki mi się trafiały. Wiec proszę o poradę jak dbać o tą jednostkę napędowa żeby długo i bez awaryjnie mi służyła
28.02.13
Wymiana płynu hamulcowego
Czyszczenie zaworu EGR
13.04.13
Polerowanie lakieru
10.06.13
Wymiana klocków hamulcowych przód/tył TRW COTEC (190150 km)
24.01.14
Cari po roku przejechała 21 196.0 km, średnie spalanie 6.45 l/100km
Autostrada- 5.94 l/100km - 4 092.5 km
Miasto - 6.59 l/100km - 16 524.2 km
Drogi lokalne - 6.17 l/100km - 579.3 km
13.02.14
Wymiana oleju
Filtra oleju
Filtra paliwa
Filtra powietrza
Regeneracja zacisków hamulcowych tył
Wymiana końcówek drążka kierowniczego
deejay - 27-01-2013, 17:43
cwaniak napisał/a: | Nigdy wcześniej Diesla nie miałem zawsze same benzyniaki mi się trafiały. Wiec proszę o poradę jak dbać o tą jednostkę napędowa żeby długo i bez awaryjnie mi służyła |
Przede wszystkim oliwa zmieniana co 10 tyś , filtry paliwa co 20 tys najlepiej ( common rail )
Wiem co mówie bo to silnk konstrukcji Renault i mam z nim doczynienia na co dzień
Jeśli chodzi o styl jazdy to jak każdy diesel nie lubi jak sie go pałuje po odpaleniu , tak samo nie lubi krótkich odcinków , a jezeli juz takie robimy to zaleca sie min raz w tygodniu pożądne "przegonienie" silnika do ok 4 tys obr/min na odcinku min 10 km .Tak samo jesli jedziemy np autostradą ze stałą pręd. nie zaleca sie gaszenia silnika od razu po zatrzymaniu , tylko powinien min 1 min popracowac na wolnych obrotach aby turbina zdążyła sie schłodzic . Ta sa podstawy przy utrzymaniu diesla w dobrej kondycji .
cwaniak - 27-01-2013, 19:47
A do paliwa jakieś dodatki stosować, bo koleżka do Pajero 3.2 DI-D Mixol lał jak się nie mylę
deejay - 27-01-2013, 23:02
Cytat: | A do paliwa jakieś dodatki stosować, bo koleżka do Pajero 3.2 DI-D Mixol lał jak się nie mylę |
Nic nie kombinuj , lej paliwo z dobrego zródła nie żadne tam pozamiejskie "wichury" plus do tego tak jak pisałem filtr paliwa i powietrza co ok 20 tys , aby turbo miało czym oddychac i wtryski miały dobrą wydajnośc .
cwaniak - 28-01-2013, 09:57
deejay, dzięki za rade
benq - 28-01-2013, 23:15
Piękna Cari gratuluję udanego zakupu.
cwaniak - 30-01-2013, 14:14
benq, dzieki
Co może być przyczyna ze gdy włączę dmuchawę obojętnie czy na 1-2 czy 4 czuć spaliny w środku, ale tylko jak ogrzewanie jest włączone. Podczas jazdy czuć tak delikatnie ale gdy stoję na światłach to zapach spalin się nasila
Bizi78 - 30-01-2013, 15:23
Może masz dziurawy łącznik elastyczny wydechu albo coś w okolicach i nawiew zaciąga do środka .
cwaniak - 30-01-2013, 17:16
ale to by głośniej pracował, a to nic. jutro trzeba będzie poszukać
marycjusz - 30-01-2013, 23:52
Gratulejszyn Wprawdzie to nie Galant ale ładna ta Cari
cwaniak - 31-01-2013, 00:20
marycjusz napisał/a: | Wprawdzie to nie Galant |
Marecki z całego serca żałuję ze to nie (SPORT)Galancik,ale musiałem coś kupić. sam popatrz ze nic ciekawego tu nie ma. w Belgii jest ciężko kupić Gala, a tym bardziej 2.5
amp - 09-02-2013, 11:46
Piękna Nigdy jakoś nie przepadałem za II, ale ta ma coś w sobie!
cwaniak - 12-02-2013, 15:02
amp,
Wydech pod spodom nie ma dziur, ale mam takie wrażenie ze w okolicy silnika jest problem. bo gdy zdjąłem plastikową pokrywę zauważyłem czarny osad (czerwone strzałki). i teraz pytanie jak sprawdzić w sposób (domowy) czy uszczelka pod głowica jest cala.
lukasz12 - 12-02-2013, 15:09
A może to rurka EGR lub kolektor jest pęknięty? Nie znam tego silnika, ale przy uszczelce to chyba byś miał jeszcze jakieś inne objawy.
cwaniak - 12-02-2013, 16:55
lukasz12, no właśnie bo jak by uszczelka to by check engine się ukazywał
lukasz12 napisał/a: | rurka EGR | - a w którym miejscu się znajduje ta owa rurka może ktoś podpowie
|
|
|