To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero I - demontaż alternatora

micekm - 26-01-2013, 14:53
Temat postu: demontaż alternatora
Witam
Dziś umarł alternator, i zastanawiam się czy mogę go sprawdzić bez wyciagania czy żeby sprawdzić czy to reg napięcia czy szczotki to muszę go wytargać?
Jest tam dość ciasno i może znacie jakiś sposób żeby go wyciągnąć bez kanału? mam garaż i to duży ale bez kanału... :(
Będę wdzięczny za jakieś informacje jak to zrobić.
Dodam tylko że nagle po odpaleniu nie gasną kontrolki, ładowania na aku nie widać.
Masa między aku a silnikiem jest.
Na wyjściu od alternatora nie ma napięcia po odpaleniu silnika.
Pasek nowy wymieniony wczoraj razem z rozrządem.

waclaw2727 - 26-01-2013, 16:08
Temat postu: Re: demontaż alternatora
micekm napisał/a:
Witam
Dziś umarł alternator, i zastanawiam się czy mogę go sprawdzić bez wyciagania czy żeby sprawdzić czy to reg napięcia czy szczotki to muszę go wytargać?
Jest tam dość ciasno i może znacie jakiś sposób żeby go wyciągnąć bez kanału? mam garaż i to duży ale bez kanału... :(
Będę wdzięczny za jakieś informacje jak to zrobić.
Dodam tylko że nagle po odpaleniu nie gasną kontrolki, ładowania na aku nie widać.
Masa między aku a silnikiem jest.
Na wyjściu od alternatora nie ma napięcia po odpaleniu silnika.
Pasek nowy wymieniony wczoraj razem z rozrządem.

jak miełem alternator na dole to musiałem wyciągać filtr powietrza i filtr oleju i dopiero go wyjmowałem ale bez kanału. jak masz takie objawy to może poszły diody w nim alternator z miśka jest słabo odporny na wodę więc jeśli masz zamiar moczyć go to na górę przenieś go jak najszybciej ja tak zrobiłem i wyjecie alternatora to kilka minut

micekm - 26-01-2013, 17:38

Powiedz mi czy masz jakieś fotki tej operacji? Dużo zachodu z tym jest?
Zastanawia mnie czy jak mechanik wymieniał paski, oleje, rozrząd oraz filty, oddał mi wczoraj autko i dziś po 2 odpaleniach kontrolki nie gasną i nie ma ładowania. Mógł coś uszkodzić? Raczej kumaty gość nie wygląda na debila ;)
Sam juz nie wiem czy w ciemno zamawiać szczotki z regulatorem czy szukać jakiegoś bubla..
Ciekawe jest to że kabel masowy który leci z aku na dół pod alternator jest przetarty na izolacji i dotyka ramy i chyba tych kabli które wchodzą do małej kostki przy alternatorze.,
Fot pokazuje miejsce przetarcia i sam alternator..



doomster - 26-01-2013, 20:12

Witam, kolego nie baw sie w naprawianie tego alternatora, zostaw go na dole do napedu vacu. Ja kupilem alternator od pajero III za 100 zl plus pasek klinowyi zamontowalem go nad pompa wspomagania, kable pasuja, czas roboty to ok 2godziny i zawsze bedziesz mial latwy dostep do alternatora. pozdr
micekm - 26-01-2013, 21:52

a jak z napędem paska? Dokładałeś coś do pompy czy jak? Masz może jakieś fotki?
Ja mam miśka I i nie wiem jak miałbym tam zmieścić nad pompą jeszcze alternator?? tam jest cholernie ciasno

waclaw2727 - 26-01-2013, 23:48

micekm napisał/a:
a jak z napędem paska? Dokładałeś coś do pompy czy jak? Masz może jakieś fotki?
Ja mam miśka I i nie wiem jak miałbym tam zmieścić nad pompą jeszcze alternator?? tam jest cholernie ciasno
w mojej galeri jest cala poeracja obecnie mam założony oryginalny alternator od pajero I tylko docięta jest oś z waku i to wszystko . co do przerobienia to jeden dzień spawarka kątówka i troszkę chęci i masz alternator na górze :)
co do przetartego przewodu to nie ma znaczenia to jest masa aby + nie dotknął tego miejsca zaizoluj i po kłopocie
tu jest foto galeria o altku który wędrował na górę (jeszcze był stary alternator od renault 19 ale go wywaliłem bo to rąb
https://picasaweb.google.com/101428380045367072500/AlternatorNaGore

micekm - 27-01-2013, 12:52

Czyli alternator szukać w okolicach 65 A czy jak załaduję taki na 90A to też będzie gitara?
Z tego co widzę jest troszeczkę dłubania ale faktycznie do zrobienia. Czy do założenia paska przy wentylatorze musiałeś ściągać chłodnicę czy da się to wymienić ściągając koło na wale i wentylator?

waclaw2727 - 27-01-2013, 17:55

micekm napisał/a:
Czyli alternator szukać w okolicach 65 A czy jak załaduję taki na 90A to też będzie gitara?
Z tego co widzę jest troszeczkę dłubania ale faktycznie do zrobienia. Czy do założenia paska przy wentylatorze musiałeś ściągać chłodnicę czy da się to wymienić ściągając koło na wale i wentylator?

lepiej mocniejszy bliżej 90 lepszy
pasek założyłem zez ściągania chłodnicy ani samego wentylatora przełożyłem i działa

micekm - 30-01-2013, 21:39

Miałem całkiem stopione szczotki wraz z szczotko trzymaczem... wymieniłem ( koszt 50 zł plus robocizna) i śmiga ale mam aku 68 Ah i chyba troche za mały jak na ten samochód. Prad lłądowania zatrzymał się na 14,35
ppkss4_ - 21-12-2013, 22:40

koledzy jezeli interesuje was alternator o wiekszych parametrach to mam swietna propozycje. w Misku jest altek 70 A a ja zalozylem do siebie alternator od KIA SORENTO 2005r, pasuje wrecz idealnie, zero przerobek poza zmiana kola pasowego ze starego alternatora. vacumpompa pasuje w 100% wszystkie podejscia i gwinty, zero przerobek. waż do misy olelowej mozna zmienic bo jest nieco wieksza srednica ale goraca woda i po problemie

100% rewelka polecam, koszt 150, ryzyko sie oplacilo, aku doladowane i swiatla o wiele lepiej swieca choc na oswietlenie nie narzekam :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group