[92-96]Galant E5xA - Problem z falującymi obrotami w GALANCIE 2.0 V6
Anonymous - 03-01-2007, 21:52 Temat postu: Problem z falującymi obrotami w GALANCIE 2.0 V6 Mam problem z moim galem, mianowicie wolne obroty pływają mu w zakresie 1500 do 2000 gdy auto jedzie z jakąkolwiek prędkością (na luzie) a w momencie zatrzymania obroty pływaja od 2000 do 2500.
Może ktoś spotkał się z taką sytuacją?? Jak tak to prosze o pomoc.
Dodam że to nie jest wina przepływomierza. W ASO nie mają programu do mojego auta (tylko auta po 2000r.).
Pozdrawiam i dziękuje.
Anonymous - 04-01-2007, 17:50
doslownie przed chwila odpisywalem na podobny temat koledze z tego forum. sprawdz bledy komputera w sposob "domowy" (napewno znajdzisz na forum co i jak). najprawdopodobniej uszkodzony TPS (czujnik polozenia przepustnicy) lub silniczek krokowy... dobrze byloby rowniez wyczyscic przepustnice.
Bartek - 04-01-2007, 17:59
Na 99% silniczek krokowy - wpisz to magiczne hasło w szukajkę, dowiesz się co i jak
Anonymous - 04-01-2007, 18:06
Nawet na 100% silniczek krokowy. tylko dziwne ze wchodzi aż na tak wysokie obroty
Anonymous - 04-01-2007, 21:15
Powiem że silnik krokowy działa na 100% wyciągałem go i czyściłem, normalnie pracował (ewentualnie może być źle sterowany). Ale dziękuje za rady.
Co do sprawdzania błędów to już się za to brałem. Skołowałem se książke z schematami połączeń i kodammi błędów, ale według niej w złączu diagnostycznym powinny być cztery piny a u mnie są tylko trzy( i nie widać żeby ktoś tam wcześniej grzebał) więc dalej jestem w kropce. Przepustnica też wyczyściłem (jako pierwsze).
Dzięki!!
Bartek - 04-01-2007, 21:52
A sprawdzałeś oporność uzwojeń silniczka krokowego????? Wizualnie można nie zauważyć, że w stroną otwierania pracuje OK, a w stronę zamykania gubi kroczki
Anonymous - 04-01-2007, 22:09
Ile ma wynosić rezystancja cewki uzwojena silnika krokowego??
Zapomniałem jeszcze o jednej żeczy, mianowicie że czasem auto chodzi narmalnie. Przy następnym odpalenu znowu to samo.
Czy moż to być wina ECU (konkretnie kondensatorów). Czytałem troche o tym ale nie znalazłem podobnych objawów do moich.
Pozdro
kamilek - 04-01-2007, 22:40
Ja proponuję, żebyś odłączył krokowca na chwilę, podczas pracującego silnika. I wtedy zobacz, czy obroty się nie ustabilizują.
Anonymous - 04-01-2007, 23:27
niestety to sie nie sprawdza próbowałem!! po odłączeni jakiegokolwiek czujnika lub urządzenia odrazu ma 3000 obr. i trzyma no i chek sie zaświeca (tak jakby tryb awaryjny).
kamilek - 04-01-2007, 23:51
Ale jeżeli odłączysz krokowy, to co w takim razie podnosi obroty? Jesteś pewien, że odłączyłeś wszystkie jego wtyczki?
No i trochę źle się wyraziłem: Ty nie masz odłączać go podczas pracy silnika, ale przed odpaleniem, po przekręceniu stacyjki w pozycję "on".
Bartek - 05-01-2007, 08:16
Silniczek ma piny:
1 2 3
4 5 6
Rezystancja sprawnego silniczka w temp. pokojowej:
Między parami: 1-2, 2-3, 4-5, 5-6 - 30 ohm +- 10%
Między parami: 1-3, 4-6 - 60 ohm +- 10%
PS. pisałem to już kilka razy, ale widzę, że szukajka gryzie.....
Bartek - 05-01-2007, 08:20
kamilek, jeżeli krokowy nie zamyka dopływu powietrza, to obroty będą wysokie i mogą falować. Jak przy aktywnym IPS (puszczony gaz) wzrosną ponad 1500 na gorącym a 2500 na zimnym silniku, ECU odcina dopływ paliwa, więc obroty spadają poniżej granicy odcięcia, ECU znowy podaje paliwo..... i tak w kółko....
|
|
|