To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - pisk powyżej 2000 obrotow (czy to padające turbo?)

beny2011 - 30-01-2013, 22:57
Temat postu: pisk powyżej 2000 obrotow (czy to padające turbo?)
Witam,

Wczoraj mój galloperek 2,5TD zaczął piszczeć jak się doda gazu powyżej 2200 obrotów. Nie zauważyłem by kopcił. Pisk/świst jest taki jakby coś tarło na sucho.

Znacie kogoś kto się zna w okolicach Krakowa na Pajerkach i mógłby to zdiagnozować?

Pytanie czy można z tym jeździć, oczywiście spokojnie, bez szaleństwa... z podobnym piskiem widziałem jezdzące stare niemieckie dostawczaki - dźwięki podobne.

A i ciężko okreśłić, czy mocy mu braknie bo demonem prędkości to on nigdy nie był :)

lukas 78 - 30-01-2013, 23:12

pewny jesteś ,że to od turbo-paski etc.
jeśli upierasz się przy turbo to zdejmij wąż gumowy od filtra powietrza przypatrz się wirnikowi i delikatnie sprawdź palcem luzy , jeśli są ślady tarcia na obudowie albo wyczuwalny luz turbo do wyrzucenia

jawaldek - 31-01-2013, 11:36

lukas 78 napisał/a:
turbo do wyrzucenia
może da radę zreanimować ją ??? Połowa ceny nowej.
beny2011 napisał/a:
Znacie kogoś kto się zna w okolicach Krakowa na Pajerkach i mógłby to zdiagnozować?
masz namiar na PW
piotr277 - 31-01-2013, 12:34

Piszczeć/gwizdać może też alternator albo wspomaganie. U mnie gwizdał/szumiał alternator - łożysko było do wymiany.
lukas 78 - 31-01-2013, 14:03

jawaldek napisał/a:
lukas 78 napisał/a:
turbo do wyrzucenia
może da radę zreanimować ją ??? Połowa ceny nowej.
beny2011 napisał/a:
Znacie kogoś kto się zna w okolicach Krakowa na Pajerkach i mógłby to zdiagnozować?
masz namiar na PW

Waldek regeneracja się nie kalkuluje
dobre używane turbo kupisz za 500 zł z gwarancją na rozruch
też mi się nie chce wierzyć żeby turbo się tak ot skończyło ale to on słyszy i jeździ nie my :wink:

jawaldek - 31-01-2013, 14:40

lukas 78 napisał/a:
dobre używane turbo kupisz za 500 zł z gwarancją na rozruch
na dwoje babka wróżyła albo pojeździ sobie jeszcze ładny czas albo kucnie szybko. Chyba lepiej dołożyć te parę groszy (150-200 to już max) i mieć gwarancję na rok. Turbo to poczuje na przyspieszeniu->> jest widoczny wzrost mocy choć pomny mojego turbo (już zregenerowanego) luz był duży oj duży i szedł->> załączało się przy 2000obrotów->> było to czuć
beny2011 napisał/a:
A i ciężko okreśłić, czy mocy mu braknie bo demonem prędkości to on nigdy nie był :)
w Miśku 2,5 żony ma takie przyspieszenie że w fotele wgniata. No może nie tak jak w formule I ale jest to odczuwalne :mrgreen: Co do braku mocy to zobacz czy aby od interkluera nie zsunął się lub jest luźny wąż a może dziurawy :roll: ?????
Masz zamontowaną klimę ?? może niechcący została włączona i to ona jako że może mieć suchy nośnik "jęczy" ??? Najważniejsze zlokalizować dźwięk bo teraz to gdybamy :mrgreen:

Na niepracującym i zimnym silniku zdejmij rurę doprowadzającą do turbiny i sprawdź czy ma luzy.

lukas 78 - 31-01-2013, 17:12

Waldek ja nie mam przekonania do regenerowanych turbin jakoś miałem kilka wtop i wolę kupić używkę z pewnego źródła :wink: ale każdy ma swoje
beny2011 - 01-02-2013, 11:28

piotr277 napisał/a:
Piszczeć/gwizdać może też alternator albo wspomaganie. U mnie gwizdał/szumiał alternator - łożysko było do wymiany.


Wczoraj wieczorem się przysłuchałem gdzie to świszczy i raczej od strony pompy paliwa i rozrządu jak się doda gazu ponad połowę. Jak się nie depcze to nic nie piszczy. Zaczyna piszczeć jak się wciśnie gaz więcej niż połowę.
http://forum.mitsumaniaki.../icon/icon6.gif
Jeszcze nie miałem czasu nic rozbierać pod maską, bo nie zabardzo się na tym znam.

Na razie jeżdżę bez deptania - prawie jak Ursus C360 ... http://forum.mitsumaniaki.../icon/icon6.gif

[ Dodano: 01-02-2013, 11:33 ]
jawaldek napisał/a:
Co do braku mocy to zobacz czy aby od interkluera nie zsunął się lub jest luźny wąż a może dziurawy.


Mój Gallop nie ma intercoolera - wersja bez chłodzenia :) no chyba, że go nie widzę (ale on jest nad silnikiem z tego co wiem)

lukas 78 - 01-02-2013, 12:33

a nie masz ty paska od alternatora luźnego ...jedź chłopie do jakiegoś majstra i sam się za to nie bierz , z twoją wiedzą narobisz sobie tylko szkód :wink:
jawaldek - 01-02-2013, 13:31

lukas 78 napisał/a:
jedź chłopie do jakiegoś majstra i sam się za to nie bierz , z twoją wiedzą narobisz sobie tylko szkód :wink:
namiar dałem beny2011 na http://www.motointegrator...ski-michalowice
beny2011 - 07-02-2013, 10:47

Dzięki za rady.
Byłem dziś w poleconym warsztacie.
Wydmuchało uszczelkę spod kolektora - umówiłem się na przyszły tydzień na wymianę (można z tym jeździć).

Swoją drogą nie myślałem, że wydmuchana uszczelka brzmi w ten sposób.

Pozdrawiam,

PS. A i to co wysłuchałem od strony pompy paliwa okazało się, ze piszczy po drugiej stronie koło kolektora.

[ Dodano: 07-02-2013, 12:55 ]
jawaldek, dzięki za namiary na mechanika - od razu widać, że nie jedno pajero rozebrał :)

[ Dodano: 20-02-2013, 22:40 ]
Dzięki za namiary jeszcze raz.

Uszczelka na kolektorze wymieniona - z turbem wszystko OK :)
(odpukać) coś jakby ciszej się zrobiło...

Pozostaje śmigać po śniegu... w końcu trochę sypie

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group