To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Brak hamulców !

nashkarol - 31-01-2013, 22:23
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Brak hamulców !
Czołem MitsuManiacy ;)

Wystartowałem rano z parkingu i przed pierwszym skrzyżowaniem okazało się, że pedał hamulca jest twardy jak skała ;) po kilku szybkich depnięciach dopiero hamulce zareagowały i zatrzymałem auto ... Później już było normalnie poza tym, że od kilku dni pedał hamulca mam dosyć miękki, łapie dosyć głęboko. Jak depnę agresywniej to staje dęba od razu ... abs działa.

Płyn hamulcowy prawie na max, czyli tak jak było od początku jak "dosiadłem" Cari.

Kończące się tarcze ? Klocki ?

mlun - 31-01-2013, 22:28

Kończące się tarcze i klocki nic tu nie mają. Ja obstawiam zapowietrzony układ hamulcowy ewentualnie stary płyn. Tak czy siak zaczął bym od wymiany.
nashkarol - 01-02-2013, 00:11

Przed zimą odpowietrzałem cały układ i uzupełniałem płyn ... Sam z siebie by się zapowietrzył ?

Kiedyś w poprzednim aucie miałem podobny objaw ... z tym że pedał wpadał w podłogę i za drugim razem hamulce łapały ... szybka diagnoza wykazała cieniutkie tarcze, tylko że w tym przypadku pedał był twardy i dopiero ze trzy depnięcia pomogły.

robertdg - 01-02-2013, 08:11

Sprawdź drożność układu podciśnienia z kolektora ssącego do serwa
mlun - 01-02-2013, 09:43

robertdg napisał/a:
Sprawdź drożność układu podciśnienia z kolektora ssącego do serwa


O to jest trafna uwaga. W GDI często jest z tym problem.
Nadal tylko nie rozumiem co może mieć cienka tarcza do tego że pedał wpada głębiej? Przecież hamulec nie jest na linke :wink:

Płyn tylko uzupełniałeś czy cały wymieniłeś?

nashkarol - 01-02-2013, 10:04

robertdg napisał/a:
Sprawdź drożność układu podciśnienia z kolektora ssącego do serwa


Panowie a gdzie tego szukać i czy jestem w stanie zrobić to sam, czy potrzeba do tego jakiegoś sprzętu specjalnego i całego dnia roboty ;) ?


"mlun" jeśli chodzi o te cienkie tarcze, to też za bardzo tego nie pojmuje ale tak było ... Wymieniłem zestaw tarcz i kloców i zrobiło sie idealnie ... Płyn przy odpowietrzaniu dolewałem niestety

mlun - 01-02-2013, 11:55

To płyn radzę wymienić cały skoro nie wiesz kiedy ostatnio to robiono. Koszt nie duży a zapewni bezpieczeństwo.
Co do wężyka podciśnienia. To musisz znaleźć wężyk idący od serwa do kolektora dolotowego(taki czarny gruby pewnie). Sam wężyk będzie prawdopodobnie drożny natomiast króciec w kolektorze może być zapchany nagarem. W kolektorze będzie to miał po lewej stronie silnika stojąc do niego przodem. Gdzieś na forum jest chyb nawet opis ze zdjęciami o ile pamiętam.

O tu znalazłem jakieś zdjęcie i Ci zaznaczyłem. Co prawda przedliftowy silnik ale w Twoim pewnie jest tak samo.


nashkarol - 01-02-2013, 14:30

Dzięki wielkie za lokalizację ;) z tego co widzę, to tak raczej stojąc od przodu auta, to wężyk znajduje się gdzieś z tyłu ...

Płyn z pewnością zmienię, ponieważ i tak postanowiłem w najbliższym czasie zmienić tarcze i klocki ...

Oświećcie mnie jeszcze w jednym temacie, mianowicie ;) obok zbiorniczka wyrównawczego płynu hamulcowego - z prawej strony - jest mniejszy biały zbiorniczek, również z podziałką. Czy to również część układu hamulcowego że tak powiem :P ? Za co odpowiada ten zbiorniczek ?
Zauważyłem, że płyn który się w nim znajduje jest dużo ponad MAX zalany, pod koreczek ... Czy tak ma być ?

Jaro1974 - 01-02-2013, 17:48

Ten drugi, mniejszy zbiorniczek jest od sprzęgła , ponieważ tutaj nie ma linki tylko jest instalacja hydrauliczna która powoduje rozłączanie i załączanie sprzęgła oczywiście po wciśnięciu i puszczeniu pedału sprzęgła. Płynu jest za dużo - powinno być prawie na max a nie tak jak napisałeś.
nashkarol - 01-02-2013, 18:27

No to wiele wyjaśnia, czy za duży poziom tego płynu wpływa niekorzystnie na pracę podzespołów ?

I jeszcze pytanko odnośnie zamykania tego zbiorniczka, ponieważ wieczko nie jest wkręcane tylko wciskane chyba, czy tak ma być ? Nie otworzy się to ?

Jaro1974 - 01-02-2013, 18:37

Odnośnie pierwszego pytania: jeżeli producent przewidział taki a nie inny poziom to ja raczej się do tego stosuję. Czy to ma jakiś negatywny wpływ? Szczerze powiem że nie wiem. Raczej nie ale ja bym dla świętego spokoju trochę odciągnął tego płynu. Po drugie tak ma być. Samo się nie otworzy, nie ma takiej możliwości. Musiałoby na na to wieczko zadziałać nie wiem jakie ciśnienie żeby się otworzyło a to raczej jest nierealne.
nashkarol - 01-02-2013, 18:45

Oczywiście bezapelacyjnie jutro strzykawka pójdzie w ruch ;) tylko chciałem się upewnić, czy przez niewiedzę nie "przykatowałem" np sprzęgła ;) nie wiem skąd taki poziom, są dwie opcje: albo w ogóle nie sprawdziłem tego, albo sprawdziłem wcześniej i było OK, a poziom się podniósł ... Pytanie czy może samoczynnie się podnieść poziom :P
Jaro1974 - 01-02-2013, 18:47

Raczej nie. Prędzej by się obniżył i to świadczyłoby o nieszczelności.
nashkarol - 01-02-2013, 18:57

Dzięki za pomoc i porady ;)

Co do tego poziomu płynu to logiczne, ale jak wiadomo Miś czasami potrafi zaskoczyć :P

Co do hamulców ... Dzisiaj cały dzień pracowały poprawnie, ale w najbliższym czasie dobiorę się do tego przewodu od serwa i generalnego przeglądu całego układu. Przy ładnej pogodzie dokopałem się do nakrętki przy lewarku hamulca ręcznego i dokręciłem ją trochę, bo ręczny jakoś słabo łapie ... Po kilku km okazało się, że chyba przegiąłem pałę :P bo prawie zblokowało mi prawe tylne koło :D szybko odpuściłem nakrętkę, przejechałem się i jest ok

Jaro1974 - 01-02-2013, 19:03

Z regulacją ręcznego to trzeba troszkę pokombinować. Najlepiej stopniowo dokręcać i sprawdzać czy nie zaczyna blokować. Najlepiej podnieść jedną stronę i co rusz zakręcić kołem. Jak zacznie delikatnie ocierać to tak zostawić i powinno być ok. A ty masz z tyłu bębny czy tarcze?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group