Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] bujanie/szarpanie/.. między 80 a 100km/h.. sk
tomekbe - 02-02-2013, 13:08 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] bujanie/szarpanie/.. między 80 a 100km/h.. sk Witam panie i panowie
Piszę gdyż mam problem i nie znalazłem nic w temacie..
Przy przyśpieszaniu jak w temacie - buja/wibruje/telepie całym autem ale między 80 a 100km/h na V i im mocniej depne tym bardziej telepie..a jak wcisnę sprzęgło z górki to ustają te wariactwa - co to może być ? ktoś coś takiego przechodził ?
1.8 GDI 122(chyba) '99 a model '00.
Proszę o pomoc...ta sytuacja trwa już parę miesięcy i podejrzewano koła ale z tym sprzęgłem mnie tknęło ostatnio i w sumie dziwna sprawa.. jeszcze spróbuje na IV i III tą prędkość i zobaczymy...napisze tutaj dziś.
Dziękuję za pomoc,
TomekBe
robertdg - 02-02-2013, 17:45
Sprawdź mocne przyśpieszenie na pozostałych biegach, tak aby wykonać je z dużym obciązeniem, jezeli wibracje też będą odczuwalne (wibracje nadwozia w linii poziomej) to znaczy, że masz do wymiany przeguby wewnętrzne
Bismarck - 02-02-2013, 18:48
a poduszki ci sie nie pourywały?mocujace silnik i skrzynie biegów
wypycz - 24-02-2013, 20:25
mam podobną sytuację 1.8 gdi 2000 r. Przy 100 km/h kierownica zaczyna wariowac i dodatkowo sciagalo na lewą stronę. Zawieszenie sprawdzano dogłebnie i nic!
Sprawa została umorzona gdy zobaczyłem odstający kawałek kołpaka, stwierdzilem ze , to musi byc to. Kołpaki powędrowały na półkę, ale niestety to nie pomogło.
Przy normalnej prędkości do 90 km/h nie czuc tego.
Przepraszam że, się podpinam, ale wygląda mi na ten sam przypadek. Autor wątku już wie co dolega Jego carmen?
docencik87 - 24-02-2013, 20:45
Również obstawiam przegub wewnętrzny
wypycz - 24-02-2013, 21:02
dzieki! sprawdzę to
Dlugih7 - 25-02-2013, 09:03
wymieniłem przeguby i dalej trzęsie
wypycz - 25-02-2013, 11:29
a mi się właśnie dzisiaj przypomniało, że przeguby przecież wymieniałem !
Bismarck - 25-02-2013, 12:16
Moze szukamy lecz nie bierzemy najbardziej prostego rozwiazana zakładamy ze geometria,przeguby i wszelkie luzy zostały naprawione lub ich nie ma a auto nadal dziwnie sie zachowuje i kierownica drga .Moze warto sprawdzic u oponiarza wywazenie kółek czy opona sie gdzies nie wybrzuszyła ,podgieta felga lub nie zgubilismy na naszych równych i najlepszych drogach kawałka ołowiu który to nam wywaza kolo,
Dlugih7 - 26-02-2013, 11:19
faktycznie najpierw wyważe koła potem ustawie zbierzność i potem ewentualnie bedę myslał o poduszkach pod silnikiem
wypycz - 28-02-2013, 13:27
to ja moze powiem co jest do wymiany:
-skrzynia biegow
-pol-osie - ponoc przez skrzynie
-przeguby
koszt okolo 1500-2000pln
dodam, ze nie popisywalem sie autem na drodze, 90km/h to max predkosc, moze przyczyna lezy w hamowaniu silnikiem, ktorego uzywalem najczesciej zamiast hamulcow, nie pojmuję..
zaden z mechanikow nie mogl dojsc co jest przyczyna, az w koncu..
volve - 28-02-2013, 14:24
Co się stało ze skrzynią, że jest do wymiany ??
wypycz - 28-02-2013, 14:25
jeszcze nie znam calej prawdy, na razie jest szok i niedowierzanie :/
volve - 28-02-2013, 14:29
wypycz napisał/a: | jeszcze nie znam calej prawdy, na razie jest szok i niedowierzanie :/ |
To może inaczej: gdzie oddałeś auto do robienia/sprawdzenia ?
Niech Ci powiedzą dokładnie, dlaczego skrzynia do wymiany, przeguby, półosie itp. Nie daj sobie wciskać kitu, bo wymienią Ci pół auta i dalej będzie źle.
wypycz - 28-02-2013, 15:47
dla mnie to tez conajmniej dziwne, dowiem sie i wam opowiem:P
cala skrzynia, polosie i przeguby, mechanizm roznicowy dostal w dupe wszystko to przez agresywna jazde (na pewno nie moja) , nigdy juz nikomu nie pozycze auta - NIGDY
|
|
|