To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Zmiany po wymianie olejów w moim Outlanderze 2.0T

W@sio - 07-02-2013, 12:54
Temat postu: Zmiany po wymianie olejów w moim Outlanderze 2.0T
Temat opiszę tutaj, gdyż potrzebuję Waszej opinii. Wymieniłem rozrząd - paski mitsuboshi, rolki OEM... Przy okazji wymieniłem olej silnikowy - zalany był Castrol 10W60, ja wlałem Motula 10W40, podobnie wymieniłem oleje w napędzie - skrzynia Motul Gear 75W90, rozdzielacz i tylny most - Castrol Axle EPX 90... I wyglądałoby pięknie wszystko, ale... Po tych wymianach auto pracuje jakby inaczej, jakby nieco głośniej, szczególnie napęd jakby wyje przy wyższych obrotach, pojawiły się ledwoodczuwalne wibracje - słowo "jakby" jest tutaj , bo trudno opisać ten dźwięk i odczucia... I nie wiem gdzie szukać przyczyn tego zachowania
macia - 07-02-2013, 21:58

W@sio - dzwoń to się umówimy porównawczo na pół godziny.
tomekrvf - 08-02-2013, 00:07

W@sio, na 99% masz źle ustawione wałki balansowe.
W@sio - 08-02-2013, 12:23

Znajomy na innym forum pisał mi, że miał podobny przypadek w swojej Hondzie po wymianie oleju z Castrola na Motula - "silnik pracował jak betoniarka na sucho"
rezon - 08-02-2013, 19:51

przejechałem na Motulu 120kkm i pracował ciszej niż na ori oleju - nie wiem jakim.
PiotrKw - 08-02-2013, 21:20

W@sio napisał/a:
Przy okazji wymieniłem olej silnikowy - zalany był Castrol 10W60, ja wlałem Motula 10W40, podobnie wymieniłem oleje w napędzie - skrzynia Motul Gear 75W90,


Gdzie kupowany , pewne żródło ?? Wpisz w Google "podróbki motul " i..... otwiera sie wiele informacji . :wink:

W@sio - 09-02-2013, 00:22

Kupowany w największej sieci sklepów z częściami motoryzacyjnymi na lubelszczyźnie - R.K.Niedziałek
elektryk - 09-02-2013, 17:09

Sprawdź czy chodzi wyraźnie głośniej przy 3000 i 5000 obrotów. Jeśli tak to winne są wałki balansowe a silnik wchodzi w rezonans.
W@sio - 09-02-2013, 19:04

Byłem dzisiaj u mechaniora, rozebrał rozrząd i wszystko jest jak instrukcja każe... sam już nie wiem gdzie szukać problemu, nie mniej jednak okazało się, że mam wypalony wewnątrz środkowy tłumik i to też jest źródłem brzęczenia...
DJ Fazi - 09-02-2013, 20:54

w moim poprzednim aucie było podobnie, osłonka termiczna katalizatora nieźle brzęczała
elektryk - 09-02-2013, 23:34

W@sio napisał/a:
Byłem dzisiaj u mechaniora, rozebrał rozrząd i wszystko jest jak instrukcja każe
Podstawowe pytanie czy mechanior wykręcał śrubę spod katalizatora żeby sprawdzić położenie DRUGIEGO wałka balansowego? Tam jest jeden wałek którego nie widać i przekładnia pod pompą oleju która powoduje że mimo że są ustawione idealnie wszystkie znaki wałek balansowy (DRUGI!) jest źle ustawiony. Ta śruba jest tak wrednie umiejscowiona że jej odkręcenie ją pomylić z jakąkolwiek operacją przy wymianie rozrządu.
krzychu - 10-02-2013, 14:33

W@sio - jeśli mechanik patrzy tylko na obrazki przy dokumentacji wymiany rozrządu (jeśli w ogóle taką posiada), a nie czyta (bo np. jest po angielsku) to nie ustawi drugiego wałka balansowego, a ma 66% szans ustawić go źle...

Co więcej. On zdejmie osłony, sprawdzi wszystkie znaki i jeśli nie odkręci tej śluby o której wspomina elektryk to złoży i z uporem maniaka będzie twierdził, że jest na znaki! Bo tego wałka (jeśli się o nie nie wie) nie widać i nie ma szans samemu do tego dojść.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group