Pajero III - [3.2 DID] Skąd wziąć zasilanie?
yanek35 - 07-02-2013, 15:34 Temat postu: [3.2 DID] Skąd wziąć zasilanie? Skąd najlepiej/najwygodniej wziąć "+" z wewnątrz kabiny, by wykorzystać go do zasilania halogenów? W spadku po poprzednim właścicielu pozostał wolny włącznik, ale on akurat podpięty jest do masy. Może by go wykorzystać, a "+" wziąć z akumulatora?
artmit1 - 07-02-2013, 19:17
Wyłacznik nie pociągnie ci halogenów tylko służy do sterowania przekażnika którego umieścisz w komorze silnika. Plus do wyłącznika możesz wziąć z wyłacznika świateł, a zasilanie halogenów poprzez przekaźnik np bezpośrednio z aku i koniecznie przez bezpiecznik.
Pozdro
Arturo
plecho1 - 07-02-2013, 20:19
Jeśli jest podpięty do masy to też dobrze a nawet lepiej, bo sterowanie masą będzie bezpieczniejsze. Jak już napisał artmit1, pod maską zamontuj przekaźnik i zasil go poprzez bezpiecznik z akumulatora a cewkę jego ze świateł mijania aby halogeny działały tylko na nich lub z długich aby działały jako dodatkowe drogowe. Natomiast wyjście masowe z przełącznika w kabinie podłącz pod wyjście masowe cewki przekaźnika.
siersciunio - 08-02-2013, 00:25
po instalacj u mnie na prądzie z podświetlania i potrzebie dodatkowego pstrykania muszę to poprawić na włączanie razem z drogowymi.
Sebastian_T - 08-02-2013, 12:30
Ja wyrzuciłem sobie oddzielny prztyczek. Reflektory idą razem, zgodnie z zasadą, pod włącznik drogowych (u mnie są dalekosiężne, nie mgłowe), ale mam dodatkowy obwód pociągnięty (przez przekaźnik również), pozwalający na zapalenie reflektorów niezależnie od pozostałego oświetlenia (czyli mogę mieć wszystko wyłączone, a i tak zapalę dalekosiężne). Pierwszy sposób związany jest z wymogiem (chyba), że dodatkowe muszą palić się z drogowymi, nie zaś niezależnie - i to mam sprawdzane podczas przeglądów do dowodu, z drugiego sposobu w zasadzie nie korzystam, ale lubię mieć świadomość, że mogę
|
|
|