To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.2 DID] pisać - kto wyciął DPF ???

jmgmotocykle - 10-02-2013, 13:23
Temat postu: [II 2.2 DID] pisać - kto wyciął DPF ???
jak w temacie - ktos usuwał???
pytam bo jest dużo opini za usunięciem tego ustrojstwa, min. wzrost dynamiki, zmiejszenie spalania....???
piszcie jak macie takowe doswiadczenia.

Aleksander1965 - 10-02-2013, 13:58
Temat postu: Re: pisać - kto wyciął DPF ???
jmgmotocykle napisał/a:
jak w temacie - ktos usuwał???
pytam bo jest dużo opini za usunięciem tego ustrojstwa, min. wzrost dynamiki, zmiejszenie spalania....???
piszcie jak macie takowe doswiadczenia.


A zapchał się już? ja nie mam z nim problemu...a przy obecnych cenach dpf-un jak i dodatku do pdf nie sadze by był sens pozbywać się tego.No ale to moje zdanie...

mitsu00 - 10-02-2013, 14:38
Temat postu: Re: pisać - kto wyciął DPF ???
Aleksander1965 napisał/a:
jmgmotocykle napisał/a:
jak w temacie - ktos usuwał???
pytam bo jest dużo opini za usunięciem tego ustrojstwa, min. wzrost dynamiki, zmiejszenie spalania....???
piszcie jak macie takowe doswiadczenia.


A zapchał się już? ja nie mam z nim problemu...a przy obecnych cenach dpf-un jak i dodatku do pdf nie sadze by był sens pozbywać się tego.No ale to moje zdanie...
W/g czynnosci serwisowych FAP nalezy wymienic dopiero przy przebiegu 180 tys km. Nawinales juz tyle?
jmgmotocykle - 11-02-2013, 10:09

nie - mam niespełna 130 tysi.... ale poczytałem inne fora i opinie są podzielone z przewaga , aby usuwać zawczasu.... kilka wypowiedzi jest sugerujących , że jak DPF zacznie się nieodwracalnie zapychać to może pociągnąć za sobą turbo... jeśli tak jest, i jest dużo dobrodziejstwa z tego, że się go usunie (same plusy) to może warto zawczasu się z nim pożegnać...
patrycjuszek - 11-02-2013, 10:47

Co prawda mam inny silnik, ale DPF miałem typu zamkniętego. Denerwowało mnie, ciągłe wypalanie- nierówna praca silnika, zwiększone spalanie.

Wywaliłem sam wkład z DPF bo tam w tej puszce jest też katalizator który zostawiłem.
Na hamowni auto miało 144 PS i 315 nM, po usunięciu wkładu moc wzrosła do 159PS i 340 nM bez żadnego chipa.
Widać jak mój silnik 2.0 tdi był dławiony.
DPF najlepiej, i najpewniej usuwa się z aut w których wersja silnikowa była bez DPF, wtedy tuner wgrywa serię od takiego silnika. Wtedy ma się 100% pewności że jest ok, i można trochę dać większe doładowanie to będzie mniej palił i dymił.

W innym wypadku oprócz DPF tuner może jeszcze powyłączać inne rzeczy a to grozi awarią.
Najlepiej po takim zabiegu odłączyć kolejno kilka czujników w silniku np: od EGT, Mapsensor, przepływomierz, egr i patrzeć przy każdym osobno czy się check engine zapala.

Ogólnie jak nie chcesz podnosić mocy to nie usuwaj DPF-a.
A awarie turbiny w wyniku przekroczenia temp spalin jest mało prawdopodobna ze względu na czujnik EGT przed turbiną i jeszcze 3 czujniki w DPF-e.

jmgmotocykle - 11-02-2013, 13:39

Cytat:
Ogólnie jak nie chcesz podnosić mocy to nie usuwaj DPF-a.

rzecz w tym, że mam podniesiona moc od ok. 5 tyś km (prawie od nowości) - nigdy mi nic się nie działo, DPF zawsze się ładnie wypalał i zawsze dbałem o to, żeby jak się ten proces rozpocznie to w pełni się dokończył...

patrycjuszek - 11-02-2013, 14:01

To twój tuner powinien ci powiedzieć czy modyfikował EGT? Bo to oznacza, że ECU bedzię tolerować wyższą temperaturę spalin niż ustawił producent. A to przy zapchanym DPF tak jak pisałeś grozi awarią turbiny.
Aleksander1965 - 11-02-2013, 17:25

jmgmotocykle napisał/a:
Cytat:
Ogólnie jak nie chcesz podnosić mocy to nie usuwaj DPF-a.

rzecz w tym, że mam podniesiona moc od ok. 5 tyś km (prawie od nowości) - nigdy mi nic się nie działo, DPF zawsze się ładnie wypalał i zawsze dbałem o to, żeby jak się ten proces rozpocznie to w pełni się dokończył...


A w jakim momencie wiedziałeś o rozpoczętym procesie wypalania?

[ Dodano: 11-02-2013, 18:03 ]
Tutaj ciekawy artykuł na temat FAP
http://www.warsztat.pl/pl...problemem/nopub

mitsu00 - 11-02-2013, 20:37

Aleksander1965 napisał/a:
A w jakim momencie wiedziałeś o rozpoczętym procesie wypalania?
Bardzo proste: jak zatrzymasz auto to smierdzi spalonym plastikiem w okolicach wydechu>>>> wtedy trwa wypalanie sadzy.
Aleksander1965 - 11-02-2013, 21:16

mitsu00 napisał/a:
Aleksander1965 napisał/a:
A w jakim momencie wiedziałeś o rozpoczętym procesie wypalania?
Bardzo proste: jak zatrzymasz auto to smierdzi spalonym plastikiem w okolicach wydechu>>>> wtedy trwa wypalanie sadzy.

To co piszesz dotyczy silnika 2,0 w 2,2 to zjawisko nie występuje

mitsu00 - 11-02-2013, 21:23

Aleksander1965 napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
Aleksander1965 napisał/a:
A w jakim momencie wiedziałeś o rozpoczętym procesie wypalania?
Bardzo proste: jak zatrzymasz auto to smierdzi spalonym plastikiem w okolicach wydechu>>>> wtedy trwa wypalanie sadzy.

To co piszesz dotyczy silnika 2,0 w 2,2 to zjawisko nie występuje
No ja akurat przez 5 lat jezdzilem 2.2 HDI :wink:
Aleksander1965 - 11-02-2013, 21:27

mitsu00 napisał/a:
Aleksander1965 napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
Aleksander1965 napisał/a:
A w jakim momencie wiedziałeś o rozpoczętym procesie wypalania?
Bardzo proste: jak zatrzymasz auto to smierdzi spalonym plastikiem w okolicach wydechu>>>> wtedy trwa wypalanie sadzy.

To co piszesz dotyczy silnika 2,0 w 2,2 to zjawisko nie występuje
No ja akurat przez 5 lat jezdzilem 2.2 HDI :wink:


A to sorrki ale pytanko czy to jedyne po czym poznamy wypalanie FAP?

mitsu00 - 11-02-2013, 21:29

Aleksander1965 napisał/a:
A to sorrki ale pytanko czy to jedyne po czym poznamy wypalanie FAP?
Czy jedyne? Pewnie nie, ale na bank wiadomo ze jak cuchnie plastikiem to wypalanie trwa. W kabinie tego nie czuc, ale przy wydechu cuchnie dosyc ostro :mrgreen: Jesli temat bardzo cie nurtuje, to najprosciej zadzwon i zapytaj w ASO.
Aleksander1965 - 11-02-2013, 21:34

mitsu00 napisał/a:
Aleksander1965 napisał/a:
A to sorrki ale pytanko czy to jedyne po czym poznamy wypalanie FAP?
Czy jedyne? Pewnie nie, ale na bank wiadomo ze jak cuchnie plastikiem to wypalanie trwa. W kabinie tego nie czuc, ale przy wydechu cuchnie dosyc ostro :mrgreen: Jesli temat bardzo cie nurtuje, to najprosciej zadzwon i zapytaj w ASO.

Mnie generalnie nurtuje cały ten pojazd...

markowoj - 11-02-2013, 22:37

Aleksander1965 napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
Aleksander1965 napisał/a:
A w jakim momencie wiedziałeś o rozpoczętym procesie wypalania?
Bardzo proste: jak zatrzymasz auto to smierdzi spalonym plastikiem w okolicach wydechu>>>> wtedy trwa wypalanie sadzy.

To co piszesz dotyczy silnika 2,0 w 2,2 to zjawisko nie występuje


od 4 lat śmigam (i nie narzekam) 2.0tdi , i jeszcze nigdy nie zaobserwowałem tego wypalania... . Może do lepszego zrozumienia o jakim silniku mówimy bardziej to określajmy.
Do niedawna mowiliśmy tylko o dwóch dizelkach , teraz to już nie koniecznie skrót 2.2 wystarczy. Pozdrawiam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group