To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] odgłos uderzenia przy rozruchu ciepłego silnika

wojtyszka - 11-02-2013, 12:02
Temat postu: [3.2 DID] odgłos uderzenia przy rozruchu ciepłego silnika
witam, przy rozruchu zimnego silnika jest wszystko ok, podczas jazdy jest wszystko w porządku, nie drży, nie stuka, nie bije..
natomiast przy ciepłym silniku, słychać przy rozruchu głośne stukniecie w okolicach silnika.. wjechalem na kanał, poduszki, mocowania i wszysko co sie dalo sprawdzić, sprawdziłem i wygląda ok, a stukniecie przy rozruchu słychać nadal,..
jakieś pomysły co/czego/gdzie szukać???

zbyszekm2 - 11-02-2013, 12:44

jakie to jest stukanie?
wojtyszka - 11-02-2013, 13:16

nie wiem jak to dokladniej opisac wiec nagralem
http://youtu.be/NLboS2KA_V4

KrzysG - 11-02-2013, 13:47

Tak jakby dzwiek dochodzil stlumiony z okolic powozia, mysle ze jesli ktos bedzie odpalal a ty sluchal to znajdziesz zrodlo dzwieku.
wojtyszka - 11-02-2013, 13:50

już tak robiłem, od dołu wydaje sie ze gdzies w silniku lub na górze
KrzysG - 11-02-2013, 14:53

W taki razie mozna przylozyc dlon do poszczegolnych elementow podczas odpalanie z zachowaniem ostroznosci. Takie uderzenie powinno byc odczuwalne.
Ktos z dobrym sluchem tez moze byc pomocny :D

wojtyszka - 11-02-2013, 15:25

cały silnik juz dłońmi wymacałem, wydaje mi sie ze cos w srodku,
dwa miesiace wczesniej wymienialem sprzęgło i tak sie zastanawiam czy jak składałem czegoś nie dokręciłem przy tarczy, wycisku czy kole dwu masowym, bo z zewnatrz wszystko wyglada dobrze...

zbyszekm2 - 11-02-2013, 15:42

To bije koło dwumasowe, ma już spory luz.
KrzysG - 11-02-2013, 15:49

To donosny dzwiek wiec powinien byc wyczuwalny przez fale uderzenowa. Jesli zalaczajace sie przekazniki mozna wyczuc to z takim dzwiekiem nie powinno byc problemu. Rozumiem ze z wcisnietym i wycisnietym sprzeglem nie ma roznicy? Okolice dwumasy sa latwo dostepne wiec jesli to ona to wyczujesz uderzenie na obudowie.
wojtyszka - 11-02-2013, 18:41

zdaje sie sprawdzałem obudowę w okolicach koła dwu masowego, ale dla pewności sprawdze jutro raz jeszcze..
a wiec kolejne pytania
jak potwierdzić slusznosc diagnozy ze to kolo dwu masowe bez wyjmowania skrzyni??
jesli juz zdejmę skrzynie jak sprawdzic kolo dwu masowe?? (bo wiem i juz gdzies czytalem ze powinien byc mały luz i na tym moja wiedza o kołach dwu masowych sie konczy)
bo jesli to faktycznie to chce miec 100% pewnosci zanim wydam 4000zł na nowe,
lub 1500-2000zl na regeneracje i czy warto regenerować?

tompol34 - 11-02-2013, 19:21

jaki masz przebieg na tym kole dwumasowym?
wojtyszka - 11-02-2013, 22:31

180tyś
tompol34 - 12-02-2013, 08:46

Ja bym kupował oryginalne, zaraz wielu wyskoczy że regenerowane też jest takie samo to prawda ale zależy kto to regenerował, czy masz pewność, że twoje akurat zostało zrobione na oryginalnych częściach a nie na zamiennikach i jakiej są jakości? Może okazać się że przejedziesz na takim kole dwumasowym relatywnie krótki odcinek i co dalej następna dwumasa? Poza tym nie jeździj na uszkodzonej dwumnasie bo rozwalisz wał i dyfer, nie proponuję też przerabiania na jednomasowe ostatnio bardzo popularne :D , bo na dłuższą metę przy takich naprężeniach przy tym momencie obrotowym też uszkodzisz przeniesienie napędu. Musisz to sobie na spokojnie przemyśleć.

pozdrawiam

zbyszekm2 - 12-02-2013, 08:47

wojtyszka napisał/a:
180tyś

zadzwoń 602-673-905

[ Dodano: 12-02-2013, 08:49 ]
tompol34 napisał/a:
Ja bym kupował oryginalne, zaraz wielu wyskoczy że regenerowane też jest takie samo to prawda ale zależy kto to regenerował, czy masz pewność, że twoje akurat zostało zrobione na oryginalnych częściach a nie na zamiennikach i jakiej są jakości? Może okazać się że przejedziesz na takim kole dwumasowym relatywnie krótki odcinek i co dalej następna dwumasa? Poza tym nie jeździj na uszkodzonej dwumnasie bo rozwalisz wał i dyfer, nie proponuję też przerabiania na jednomasowe ostatnio bardzo popularne :D , bo na dłuższą metę przy takich naprężeniach przy tym momencie obrotowym też uszkodzisz przeniesienie napędu. Musisz to sobie na spokojnie przemyśleć.

pozdrawiam

Regenerowanych mamy z 14 szt, pozostałości po klientach.
Ale mamy inne rozwiązania dużo pewniejsze.

michalpajur - 12-02-2013, 14:47

Tak jak Zbyszek mówi to pewnie dwumas . U mnie było podobnie ale szybka wizyta w serwisie Zbyszka wywalilismy ten przeklęty wynalazek i wstawilismy zwykłe koło ,jestem zadowolony z tej wymiany i pajero śmiga jak terenówka a nie jak super wygodna osobówka z komfortowym kołem dwumasowym i do tego strasznie drogim.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group