To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [2.2D Mivec 177] Za wysokie wolne obroty.

jan_outII - 12-02-2013, 13:05
Temat postu: [2.2D Mivec 177] Za wysokie wolne obroty.
Witam,

Ostatnio zauważyłem, że wolne obroty przy zimnym silniku skaczą od 1tyś do 2tyś. objaw jest następujący:
1. Po nocy (w garażu ok +4 stopnie) wyjeżdżam przed garaż (-5stopni) - obroty ok 1,1tyś.
2. Jadę do najbliższego skrzyżowania ok 150 metrów i zatrzymuje się - obroty ok 1,8 tyś
3. Jadę dalej około 400m i następne skrzyżowanie - obroty 1.1 tyś
4. Jadę dalej ok 200 metrów i zatrzymuje się na światłach - obroty 1,9 tyś (czasami przegazuję i spada do 1,1 a czasami to nie pomaga)
5. Po przejechaniu następnych 300m - obroty 1,1 tyś
6. Po dalszej jeździe silnik się nagrzewa i wolne obroty spadaja do ok 0,7 tyś

I teraz pytanie. Czy to jest normalne, że obroty skaczą na biegu jałowym między 1,1 a 1,9tyś?
Szczególnie te 1,9tyś powoduje,że silnik chce wyskoczyć z ramy a wszyscy na około patrzą co się dzieje. Rozumiem że obroty są wyższe do czasu nagrzania silnika ale dlaczego dochodzą do prawie dwóch tysięcy i to nie zawsze. Raz są koło 1tys a raz koło 2tys.

Zauwarzyliście taki objaw u siebie? Nie miałem czegoś takiego we wcześniejszych moich autach.
Chyba podjadę do serwisu.

borsak1 - 12-02-2013, 15:24

Hej, masz grzałeczki elektryczne więc aby doładować ubytki w akumulatorze obroty rosną. Aczkolwiek wartości o jakich piszesz są dziwne u mnie może skoczą do 1,1 max. Może akumulator zaczyna mówić "wymień mnie". Wiem wiem na pewno samochód jest nowy, co nie znaczy że akumulator nie ma wady. Nie wiem może żeczywiście skiknij do ASO, fajnie to musi wyglądać na jałowym 1,9k obr.
loczek - 12-02-2013, 16:17
Temat postu: Podobne objawy na jałowym biegu
Witam. W moim aucie o identycznym silniku 2,3 - 177 kM podobny denerwujący objaw. Obroty rosną po starcie z 0,7 do 1,3.
Co to sa te grzałki, czy można je wyłączyć. Szczególnie widoczne jest to po włączeniu nawiewu powietrza.

lexus - 12-02-2013, 17:28

Spróbujcie przełączyć ogrzewanie na off obroty na pewno spadną .
borsak1 - 13-02-2013, 15:16

loczek napisał/a:
Co to sa te grzałki


A no to takie ustrojstwa co to załączają się aby Tobie i Twoim dzieciom było ciepło natychmiast po zapaleniu samochodu a nie po przejechaniu 10km. Pewnie się da znajdź je wypnij kabel i po ptokach.

jan_outII - 14-02-2013, 10:54

Dzięki za info. Jak to bywa w takich przypadkach od dwóch dni nie ma tego objawu (wcześniej był codziennie).
Jak wystąpi to spróbuję wyłączyć ogrzewanie - zobaczymy jak zareaguje.

A do serwisu udam się jak ponownie obroty zaczną szaleć - a na pewno poruszę tą kwestię najpóźniej na przeglądzie.

DJ Fazi - 14-02-2013, 12:18

Ponieważ jest cieplej na zewnątrz.
jan_outII - 15-02-2013, 09:50

Mam jeszcze dodatkowe pytanko.
Czy te grzałki dogrzewają tylko kabinę czy też działają coś jak elektryczne webasto i silnik jest również podgrzewany?

Dzisiaj rano sprawdziłem auto co prawda nie miało 1,8k obrotów ale po wyłączeniu ogrzewania
obrotu spadły z 1,1k do 0.7k. Czyli ogrzewanie wymuszało podwyższenie obrotów.

Podejrzewam, że przy mrozie obroty auta spokojnie by powędrowały do 1,8k.
Sprawdzę akumulator i jeśli będzie ok to podjadę do serwisu, bo wydaje mi się, że te grzałki nie powinny wymuszać aż tak wysokich obrotów - może coś z nimi jest nie tak.

krzychu - 15-02-2013, 14:16

Gdzieś chyba było na forum jak zachowują się te grzałki. Z tego co pamiętam jak jest zimniej pracuję 2, jak cieplej to jedna....
Bulbo - 15-02-2013, 17:21

Ale masz problemy :shock: bardziej powinna przeszkadzac plastikowa skora niz wzrost obrotow
mitsu00 - 15-02-2013, 18:17

jan_outII napisał/a:
Mam jeszcze dodatkowe pytanko.
Czy te grzałki dogrzewają tylko kabinę czy też działają coś jak elektryczne webasto i silnik jest również podgrzewany?

Dzisiaj rano sprawdziłem auto co prawda nie miało 1,8k obrotów ale po wyłączeniu ogrzewania
obrotu spadły z 1,1k do 0.7k. Czyli ogrzewanie wymuszało podwyższenie obrotów.

Podejrzewam, że przy mrozie obroty auta spokojnie by powędrowały do 1,8k.
Sprawdzę akumulator i jeśli będzie ok to podjadę do serwisu, bo wydaje mi się, że te grzałki nie powinny wymuszać aż tak wysokich obrotów - może coś z nimi jest nie tak.
W 2.2 HDI tez sa grzalki i nigdy nie mialem takich obrotow. Max 1,0-1,1 Na zimnym silniku. A grzalki nie podgrzewaja bloku silnika jak w przypadku elektrycznej DEFA Warm Up, tylko sa po to aby powietrze wdmuchiwane do wnetrza kabiny szybciej sie nagrzalo.
loczek - 15-02-2013, 19:06

Czy można te grzałeczki definitywnie wyłaczyć aby zmniejszyć zużycie paliwa. Czy są przeciwskazania do wyłaczenia grzałek. Czy jedynym problemem jest przy wyłączeniu dłuższe nagrzewanie kabiny??
mitsu00 - 15-02-2013, 19:45

loczek napisał/a:
Czy można te grzałeczki definitywnie wyłaczyć aby zmniejszyć zużycie paliwa. Czy są przeciwskazania do wyłaczenia grzałek. Czy jedynym problemem jest przy wyłączeniu dłuższe nagrzewanie kabiny??
.........?????????? Przeciez one nie sa wlaczone nonstop :mrgreen: Sterownik wylacza je automatycznie po jakims czasie .
Beduin - 18-02-2013, 19:27

loczek napisał/a:
Czy można te grzałeczki definitywnie wyłaczyć aby zmniejszyć zużycie paliwa. Czy są przeciwskazania do wyłaczenia grzałek. Czy jedynym problemem jest przy wyłączeniu dłuższe nagrzewanie kabiny??


Witam,
Na szczęście nie zaobserwowałem aż takich skoków obrotów. Na małym gazie jest ok 700rpm. Co do tych grzałek to nie był bym taki pewien. Włączenie nawiewu niezależnie od temperatury panującej na zewnątrz jak i w środku zawsze w moim miśku powoduje wzrost obrotów o ok 100 rpm a przy włączonej klimie o ok 200 rpm

loczek - 18-02-2013, 21:01

W moim aucie jest identycznie. Przy włączeniu samego nawiewu bez ciepłego powietrza obroty wzrastają. Trochę jest to irytujące.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group