To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Star Techniczne - [MSS 1.3] Opony zimowe

Mefka - 13-02-2013, 19:30
Temat postu: [MSS 1.3] Opony zimowe
Ostatnio spotkała mnie niemiła niespodzianka w postaci "kapcia". Niestety stara opona nie nadaje się do regeneracji a przegląd niedługo, muszę dokupić nową.
Obecnie mam Savy kierunkowe.
A moje pytanie może warto skorzystać z okazji i wymienić już cały komplet? Jakie zimówki polecacie?

pablo eldiablo - 14-02-2013, 09:00

Ciężko podpowiedzieć, czy warto skorzystać z okazji, jak nie wiadomo, jaka ta okazja ;-)

Tak czy inaczej musisz kupić co najmniej 2 opony (na jedną oś) - jak wszystkie masz mocno zużyte to pewnie warto pomysleć o wymianie wszytskich, to się przekłada na bezpieczeństwo.

Ja obecnie ujeżdzam Goodyear Ultragrip 7, czy 7+ i uważam że to niezłe zimówki. Na pewno jest już nowszy model, pewnie nie jest gorszy.

rudelek - 14-02-2013, 18:00

Ja po Carismie syna "odziedziczyłam" opony Bridgestone Blizzak LM30 185/65R14. Trzymają się drogi jak magnes na lodówce. Pamiętam, że były drogie, ale chyba są warte swojej ceny...
RaVciO - 16-02-2013, 21:12

Miałem 2 komplety Sava Eskimo S3 w Clio I i Clio II i byłem zadowolony. Jeśli na tych Savach które teraz masz wszystko jest OK, ja bym dokupił dwie Savy i po sprawie. Jeśli pozostałe dwie już są łyse to od razu komplet 4szt.
cakp - 14-11-2013, 12:17

Chcę kupić komplet 4x zimówek. To moje pierwsze zimówki. Obecnie letnie mają 195/55R15.
1.Czy w 1.6 z 2004r standardem były felgi 15? Czy 14 ?
2.Lepiej kupić opony z felgami czy bez ( podobno opony po czestych przekładkach psują się)
3.Czy zimowe opony powinny być weższe szy szersze.
4. Czy mając felgi z letnimi 15 mogę kupić opony zimowe z felgami 14?

mkm - 14-11-2013, 12:25

ad1. nie wiem
ad2. Ja jestem zwolennikiem kompletu. Przed sezonem płacisz tylko za wyważenie i ewentualne przełożenie kół.
ad3. Obojętne. Jak są węższe to się łatwiej bryły śniegu wybija z nadkoli.
ad4. W DI-D można, więc u Ciebie pewnie też, ale upewnisz się jak ktoś odpowie na punkt 1.

Ja bym na Twoim miejscu kupił na zimę 14-tki. Argument "za" - cena opon.

JCH - 14-11-2013, 12:51

Ad.1. Dla wersji Comfort standardem były felgi 15". Być może dla Family były 14" - :dontknow: Ale w zasadzie to nie ma znaczenia - wcześniejsze Spejsy wszystkie wychodziły z fabryki na 14-tkach.

Ad.4. Możesz. Tylko dobierz dobry wymiar felgi 14" (szerokość, ET, otwór centrujący, rozstaw otworów). Możesz szukać nieco węższych opon - 185/65/R14 o ile dobrze pamiętam :roll:
Ja miałem 175 szerokość - trochę koślawo wyglądał :? ale jeździłem 5 lat :)

cakp - 14-11-2013, 13:17

Ad.4 to juz kompletnie dla mnie ciemna magia ( szerokość, ET, otwór centrujący, rozstaw otworów) Jeżeli mam felgi 15 jak mogę to wszystko sprawdzić pod felgi 14, czy jest jakaś tabelka katalog czy najlepiej napisać do ASO.
Wydrukowałem sobie manual SS, w charakterystyce technicznej podają tylko wymiary opony bez rozstawu otworów ET itp :
175/65R14
185/65R14
195/55R15
więc chyba lepiej kupię same opony pod felgi 15 bo nie jestem w stanie rozgryżc pkt 4
Dziekuje za informację że jednak z praktyki węższe. Jakie szerokosci lącznie z wysokoscia opon zimowych moge stosowac pod felgi 15

JCH - 14-11-2013, 13:29

cakp napisał/a:
Ad.4 to juz kompletnie dla mnie ciemna magia..... nie jestem w stanie rozgryżc pkt 4
Spokojnie :)
Wszystko jest do ogarnięcia :) I podejrzewam, że wszystkie te informacje są na Forum tylko trzeba poszukać.
Zaraz pewnie pojawi się Bizi78 albo ktoś inny i podlinkuje Ci odpowiedni temat :mrgreen: A jak nie to ja wieczorem pogrzebię i poszukam w starych postach bo tak z pamięci to:
- rozstaw 4x114,3
- szer. felgi 6-6,5 cala
- ET 40-45 (?)
- otwór 67 mm (?)

BENNY777 - 14-11-2013, 13:49

Co do zimówek to najważniejsza sprawa jakiej daty produkcji są opony a nie jaki bieżnik. Guma w zimówka zachowuje swoje właściwości około 5 lat potem zimowa to już tylko z nazwy zostaje. Kiedyś kupowałem używki ale z doświadczenia wiem, że o okazje bardzo trudno. Często opony są po ostrym hamowaniu obite oplot osłabiony i występują problemy z wyważeniem. Oczywiście cena jest kusząca około 60 zł za sztukę. Ale jeżeli ktoś sporo jeździ i ma zamiar trzymać auto to polecam nadlewki. Oczywiście mówię o dobrych nadlewkach a nie od Pana Czesia ze stodoły. Koszt oponki około 100-115 zł za R15. Obecne nadlewki to całkiem inny świat niż te z PRL. Jedyny minus jaki zauważyłem to delikatna głośność ale co chcemy jak taki gruby bieżnik. Ale za to na śniegu nie ma bata by nie wyjechać z zaspy. Zawsze dokupuje komplet felg stalowych i zmiana kół zajmuje max 1h czasu z umyciem. Nie ma problemu z kolejkami a koszt felg zwraca się po 1,5 sezonie a alusy nie dostają tak w d... od soli.
honor - 14-11-2013, 15:48

U mnie w instrukcji podali 185/65R14, felga 14x5,5J, ET 44. Takie też mam założone zimówki i nic nie obciera. Felgi jakie mam to nie wiem dokładnie. Letnie mam normalnie 195/55R15 na oryginalnych alusach mitsu. Do stalowych mam też inny komplet nakrętek. Wg. strony http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ jest to rozmiar idealnie dobrany. Otwór centrujący wg. mnie 67mm będzie.
cakp - 14-11-2013, 16:04

Czyli podsumowując najlepiej gdy:
1 Opona jest nowa tegoroczna gdyż i tak trwałość jest 5lat
2. Najlepiej nowa gdyż im więcej bieżnika tym droga hamowania krótsza
7mm-50m
6mm-60m
3mm-70m
1mm-85m
3. W powyższym przypadku znowu wygrywa opona nowa, do tego używka nigdy nie jest wiadomego pochodzenia, moze byc np z rozbitego auta po dłuzszej drodze hamowania
4. Zauważyłem niewielkie róznice na alledrogo w porównaniu z oponami 14cali a 15cali przy tym samym rozmiarze przy komplecie 4szt ok 50zł. Ogólnie najtansze Barum Kormoran ok 800zł komplet z wysyłka.
5. W dłuższym okresie czasu taniej kupić z felgami ( o ile dobrze trafimy w uzywane które nie beda pogięte) i tu moje pytanie bo z praktyki i tak musimy wyważyc koło przed założeniem gdyż po zimie cięzarki mogą odpasć przesunąc się itp. to czy koszty nie będa takie same? przelozenie opony letniej na zimowa z wywazeniem a wywazenie naszego zapasu który juz posiada felgi? W warszawie za przełożenie 20zł

[ Dodano: 14-11-2013, 16:16 ]
honor napisał/a:
U mnie w instrukcji podali 185/65R14, felga 14x5,5J, ET 44. Takie też mam założone zimówki i nic nie obciera. Felgi jakie mam to nie wiem dokładnie. Letnie mam normalnie 195/55R15 na oryginalnych alusach mitsu. Do stalowych mam też inny komplet nakrętek. Wg. strony http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ jest to rozmiar idealnie dobrany. Otwór centrujący wg. mnie 67mm będzie.


Widzę że masz ten sam model auta. Ja kupiłem auto na 15cali na stalowych ( pewnie w oryginale były alusy 15) Na której stronie w instrukcji? ja mam stronę 10-9 Opony i koła. Już chyba wiem o co chodzi tu w instrukcji jest napisane w pozycji
"rozmiar 14x5 1/2J, 14x5 1/2JJ, 15x6J lub 15x5 1/2J"
"Przesadzenie 44 lub 46"
Lecz musze doczytac jak odczytywac te oznaczenia i które dotyczą się tego co mam założone 195/55R15. Moze dlatego nie skojarzyłem i napisałem że nie ma, mój błąd.

Bizi78 - 14-11-2013, 16:16

Temat o oponach i felgach już jest:
http://forum.mitsumaniaki...t=10497&start=0
http://forum.mitsumaniaki...highlight=felgi
http://forum.mitsumaniaki...highlight=felgi
Nie róbcie śmietnika :wink: .

plecho1 - 14-11-2013, 16:33

Jeśli auto było na 15, to w ciemno bym nie ryzykował z 14. Lepiej najpierw spróbować 14 od jakiegoś innego miśka. Ja w Carismie GDI z 1999r. miałem oryginalnie 15 i 14 nie weszły bo zaciski były większe.
BENNY777 - 14-11-2013, 20:32

cakp napisał/a:
W dłuższym okresie czasu taniej kupić z felgami ( o ile dobrze trafimy w uzywane które nie beda pogięte) i tu moje pytanie bo z praktyki i tak musimy wyważyc koło przed założeniem gdyż po zimie cięzarki mogą odpasć przesunąc się itp. to czy koszty nie będa takie same? przelozenie opony letniej na zimowa z wywazeniem a wywazenie naszego zapasu który juz posiada felgi? W warszawie za przełożenie 20zł


Ja wyważam jak czuje coś na kierownicy itp. czyli co jakieś 2 sezony. Co do ceny napewno będzie taniej gdyż zapłacisz za ciężarki i wyważanie a nie za odkręcenie koła i zmianę opony. (odkręcenie koło z zamiana opony na feldze koszt 22zł a samo wyważenie 8zł). Dodatkowo zaletą jak dla mnie jest brak czekania w kolejce i nie trzeba zapisy w kolejkę robić. Spada śnieg i w ciągu 1 godziny masz zimówki na aucie.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group