To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Przy rozgrzanym silniku dymi

Dread87 - 17-02-2013, 11:09
Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] Przy rozgrzanym silniku dymi
Witam, jak w temacie, jak silnik dobrze się zagrzeje zaczyna przepalać olej, wnioskuje to po barwie spalin, która jest błękitna. Olej wg bagnetu na zimnym silniku i na równej powierzchni jest z 2mm pod oznaczeniem max, wiec nie jest przelany. Wymieniałem olej w maju/czerwcu przy okazji uszczelki głowicy. Co robić?? Zmieniać olej i filtr czy szukać przyczyny gdzieś indziej?
Owczar - 17-02-2013, 11:15

Według mnie turbina zaczyna niedomagać. Zdejmij przewody IC i zobacz ile masz tam oleju.
Dread87 - 17-02-2013, 11:16

Owczar, turbina po regeneracji, robiona w listopadzie zeszlego roku, dbam o nia jak o dziecko:/ nie strasz mnie:D
Przy okazji w tamtym czasie wyczyszczony dolot razem z intercoolerem.
Faktycznie mogl sie zrobic osad z odmy. W poniedzialek bede dzialal:)
Jak juz rozbiore dolot, to lepiej czyscic przewody benzyna czy ropą?

Owczar - 17-02-2013, 11:20

To nie masz zdjętego tego przewodu? Zamocuj puszkę i skieruj do niej przewód z odmy. Przecież to szkoda brudzić.


A czyścić lepiej benzyną, ale musisz bardzo DOKŁADNIE osuszyć. Jeśli zostaną tam opary to może dostać wściekłego diesla.

Dread87 - 17-02-2013, 11:21

Owczar, tak wściekłego, jak przy uszkodzonej turbinie która się rozciekła?:D Ok, najpierw zdejmę przewód z odmy i zobaczę czy będzie poprawa. Czym można zaślepić dziurkę w dolocie (ta po odmie), żeby było dobrze?
Ok, załóżmy, że to nie pomoże. gdzie dalej szukać w razie czego?

Owczar - 17-02-2013, 11:32

Samo zdjęcie nie pomoże jeśli jest olej w dolocie.

Zresztą olej z odmy nie powinien powodować kopcenia na szaro. Sprawdź ile tam jest oleju. Potem porównaj jego ilość w przewodach przed turbiną i za turbiną. Jeśli jest tyle samo to olej pochodzi z odmy. Jeśli za turbiną to wiadomo z czego.

Dodatkowo odepnij przewód podciśnienia od zaworu EGR na rozgrzanym silniku i zobacz czy nadal kopci.

milo - 17-02-2013, 11:47

Owczar napisał/a:
To nie masz zdjętego tego przewodu? Zamocuj puszkę i skieruj do niej przewód z odmy. Przecież to szkoda brudzić.

Własnie odma do puszki itp co się dzieje potem w tej puszce woda , olej i cały brud a tak wszystko idzie przez turbine do dolotu i zasyfia cały układ dolotowy ,egr też ma wpływ w dolocie jak w kominie sadza
Dread87 napisał/a:
jak silnik dobrze się zagrzeje zaczyna przepalać olej, wnioskuje to po barwie spalin, która jest błękitna

Od kiedy tak zauwazyłeś :?:

[ Dodano: 17-02-2013, 11:48 ]
Owczar napisał/a:
Dodatkowo odepnij przewód podciśnienia od zaworu EGR na rozgrzanym silniku i zobacz czy nadal kopci.

I jeszcze od przepustnicy przewód bo silnik się zdławi :!:

Owczar - 17-02-2013, 11:51

milo napisał/a:
I jeszcze od przepustnicy przewód bo silnik się zdławi


Do sprawdzenia czy EGR coś zmienia może się i zdławić :)

milo - 17-02-2013, 11:58

Owczar napisał/a:
Do sprawdzenia czy EGR coś zmienia może się i zdławić

Az zawory zagrają powstanie podciśnienie w dolocie :D

[ Dodano: 17-02-2013, 12:06 ]
Dread87 napisał/a:
Wymieniałem olej w maju

Na jakim jezdzisz oleju :?:

Owczar - 17-02-2013, 12:14

milo napisał/a:
Az zawory zagrają powstanie podciśnienie w dolocie


O czym Ty piszesz? Odpinałem go naście razy, robiłem testy i nigdy nic nie zagrało. Swoją drogą wyjaśnij jak podciśnienie w dolocie może doprowadzić do zagrania zaworów? Bo nie bardzo widzę związek. Ba nawet jeździłem z odpiętym EGR bez odpiętej przepustnicy. Występuje tylko efekt lekkiego zdławienia podczas przyśpieszania z wolnych obrotów, bo silnik spodziewa się dostępu powietrza, ECU kieruje do dolotu powietrze z EGR, a zamyka przepustnicę.

milo - 17-02-2013, 12:21

Na wolnych obrotach jak gorący silnik egr sie otwiera a przepustnica na dolocie zamyka sie nie ma takiego buczenia :!: wystarczy odpiąć węzyk podcisnienia do egr a przepustnicy nie a silnik zadławi sie sprawdzone tak miałem
Owczar napisał/a:
ECU kieruje do dolotu powietrze z EGR, a zamyka przepustnicę.

Czyli spalinami silnik oddycha w tym czasie

diabelll - 17-02-2013, 12:40

Cos mi sie zdaje ze uszczelke pod glowica bedziesz robil drogi raz
milo - 17-02-2013, 12:51

Cytat:
Cos mi sie zdaje ze uszczelke pod glowica bedziesz robil drogi raz
Uszczelka przepuszcza olej do cylindrów chyba nie :?:
Bardziej uszczelniacze zaworowe :!:

Andrew - 17-02-2013, 13:14

Też bym obstawił uszczelniacze zaworowe.
Owczar - 17-02-2013, 21:03

milo napisał/a:
Na wolnych obrotach jak gorący silnik egr sie otwiera a przepustnica na dolocie zamyka sie nie ma takiego buczenia wystarczy odpiąć węzyk podcisnienia do egr a przepustnicy nie a silnik zadławi sie sprawdzone tak miałem


Ja wiem jak działa EGR, ale pytam o to:

milo napisał/a:
Az zawory zagrają powstanie podciśnienie w dolocie


O jakim graniu zaworów piszesz?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group