To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Jak skasować check engine oil level?

Dario1983 - 18-02-2013, 18:52
Temat postu: Jak skasować check engine oil level?
Szanowni użytkownicy forum,

tak jak w temacie, czy ktoś wie jak we własnym zakresie skasować check engine oil level w mitsubishi ASX 1,8 DID? oczywiście po wymianie oleju.
Pozdrawiam

mitsu00 - 18-02-2013, 18:56
Temat postu: Re: Jak skasować check engine oil level?
Dario1983 napisał/a:
Szanowni użytkownicy forum,

tak jak w temacie, czy ktoś wie jak we własnym zakresie skasować check engine oil level w mitsubishi ASX 1,8 DID? oczywiście po wymianie oleju.
Pozdrawiam
Samemu nie skasujesz licznika i km i miesiecy. Tylko podlaczenie pod tester MUT-III prawidlowo ustawi nowy okres serwisowy.
Dario1983 - 18-02-2013, 20:53

Ok dzięki za info.
P.s. a nie orientujesz się, czy może jakieś inne programy diagnostyczne ustawią ten przebieg do następnego przeględu? przyznam szczerze, że z uprzedzeniem patrzę na serwis Mitsu w moim mieście...już raz pokazali na co ich stać.

Wedrowiec - 18-02-2013, 22:04
Temat postu: Re: Jak skasować check engine oil level?
mitsu00 napisał/a:
Samemu nie skasujesz licznika i km i miesiecy. Tylko podlaczenie pod tester MUT-III prawidlowo ustawi nowy okres serwisowy.


a to nie o to chodzi?
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=72957
nie wiem jak check engine oil level, odnoszę się do "ustawi nowy okres serwisowy"

mitsu00 - 18-02-2013, 22:48
Temat postu: Re: Jak skasować check engine oil level?
Wedrowiec napisał/a:
mitsu00 napisał/a:
Samemu nie skasujesz licznika i km i miesiecy. Tylko podlaczenie pod tester MUT-III prawidlowo ustawi nowy okres serwisowy.


a to nie o to chodzi?
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=72957
nie wiem jak check engine oil level, odnoszę się do "ustawi nowy okres serwisowy"
Tym sposobem nie ustawi sie prawidlowo nastepnego okresu przegladowego, tzn 24 mies/20tys km. Tylko MUT-III to ustawi.

[ Dodano: 18-02-2013, 22:50 ]
Dario1983 napisał/a:
Ok dzięki za info.
P.s. a nie orientujesz się, czy może jakieś inne programy diagnostyczne ustawią ten przebieg do następnego przeględu? przyznam szczerze, że z uprzedzeniem patrzę na serwis Mitsu w moim mieście...już raz pokazali na co ich stać.

Niestety zadne inne dostepne interfejsy diagnostyczne nie ustawia tego w autach Mitsu.

Wedrowiec - 18-02-2013, 22:51

Czyli to nie zeruje a tylko ustawia "odległość" docelową od ostatniego resetu? Czyli jak mam przejechane 3K i sobie powciskam to mi zmieni np. z 17K na 37K a jak powciskam dalej to wróci do tych 17K ?
mitsu00 - 18-02-2013, 22:52

Wedrowiec napisał/a:
Czyli to nie zeruje a tylko ustawia "odległość" docelową od ostatniego resetu? Czyli jak mam przejechane 3K i sobie powciskam to mi zmieni np. z 17K na 37K a jak powciskam dalej to wróci do tych 17K ?
Dokladnie
Maciek111 - 18-02-2013, 23:50

Można wyłaczyć przypomnienie.
oprych - 27-08-2014, 20:37

Witam wszystkich.

Moim zdaniem to niezbyt rozsadny pomysl ustawianie "nastepnego okresu przegladowego" we wlasnym zakresie.

W moim Asx 1.8 diesel "nowy" pracownik serwisu przy wymianie oleju nie ustawil prawidlowo lub nie ustawil wogole interwalow wypalania filtra dpf, co zaoowocowalo zapaleniem kontrolki check oil level po przejechaniu niecalych 300km, oczywiscie poziom oleju powyzej drugiej kropki a X, przy czym check lvl oznacza zbyt niski poziom oleju.

Auto z 2010r dostalo takze nowe oprogramowanie (nie mam numeru przed soba lecz chodzilo o zmniejszenie sie gromadzenia nagarow), ktore zwiekszylo czestotliwosc wypalania co moglo spowodowac taka sytuacje.

Po ponownej wizycie w serwisie "stary" diagnosta doszukal sie przyczyn problemu, co oszczedzilo mi wymiany czujnika poziomu oleju. System ten kontroluje stopien rozcienczenia paliwa i oblicza te interwaly m in. na podstawie ilosci wypalan filtra, liczbie przejechanych km i wielu innych zmiennych.

@Dario1983 pewnie juz skasowales ta kontrolke ale moze na przyszlosc komus sie przyda.

Krzych1 - 05-09-2014, 13:31

Cytat:
oprych napisał/a:
Witam wszystkich.

Moim zdaniem to niezbyt rozsadny pomysl ustawianie "nastepnego okresu przegladowego" we wlasnym zakresie.

W moim Asx 1.8 diesel "nowy" pracownik serwisu przy wymianie oleju nie ustawil prawidlowo lub nie ustawil wogole interwalow wypalania filtra dpf


A czy ustawianie "następnego okresu przeglądu" czyli ilości kilometrów i miesięcy ma związek z wypalaniem filtra DPF. Według mnie nie ma.

Bartek - 05-09-2014, 13:45

Krzych1, ma znaczenie.

ASO powinno to wiedzieć, przy wymianie oleju w japońskich dieslach są do ustawienia 2 parametry, w dwóch różnych rejonach elektroniki..... i tak się dziwnie składa, że nie trzeba z tym jechać do ASO, mimo, że MUT III jest niezbędny do tej operacji :)

tomekrvf - 18-09-2014, 21:59

Cytat:
Niestety zadne inne dostepne interfejsy diagnostyczne nie ustawia tego w autach Mitsu.
_________________

Ustawi np bosch KTS.
W dieslach 4N1x, 4M41 i 4D56 z DPF należy na każdym przeglądzie kasować dane o rozcieńczeniu oleju silnikowego. Kontrolka CHECK OIL LEVEL oznacza że do miski trafiło zbyt dużo ropy podczas regeneracji DPF (tj. więcej jak 1500ml)

pawelzaw - 22-02-2020, 19:48

Witam. Nie chce tworzyc oddzielnego watku, a ten problem dotknal i mnie.
Od kilku miesiecy auto jezdzilo w zasadzie tylko w miescie. A co jak wiadomo dla DPF dobre nie jest.
Wczoraj zapalila mi sie kontrolka check engin oil level. Oczywiscie na bagnecie wysoki stan.
Wiem ze najlepiej do serwisu itd.
Ale mam pytanie. Olej wymienialem pol roku temu i auto przejechalo moze z 5000 km.Czy musze go teraz wymienic (plus filtr itp) czy jakis tylko reset ?. Nigdy sie z takim przypadkiem nie spotkalem - to moje pierwsze auto z dpf (dotad tylko benzyna). No i czy mozna jakis czas jezdzic w takiej sytuacji ?. Do najblizszego serwisu mam 60 km, a z tego co czytalem, "zwykly" warsztat tematu nie ogarnie (jakies tam resety, ustawienia kolejnych przgladow)

Bzyk_R1 - 22-02-2020, 22:53

pawelzaw, pamiętaj że w misce masz olej napędowy z olejem, zamiast oleju silnikowego. Olej napędowy nie jest środkiem zalecanym do smarowania.
pawelzaw - 23-02-2020, 10:47

No niestety takiej odpowiedzi sie spodziewalem :( . Czyli musze sie zdac na miejscowego mechanika w kwestii wymiany oleju.
Zebym teraz dobrze zrozumial.
Przy kazdej wymianie oleju trzeba jechac do serwisu ?. To jakis obled. Z 8 letnim autem jezdzic na kazda wymiane do serwisu. Zeby poustawiac jakies terminy przegladow i wypalania DPF ?.
A ja glupi woze banke oleju w razie gdyby zaczelo ubywac, a tu odwrotnie. W misce coraz wiecej plynu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group