Outlander II GEN Techniczne - błąd p0234 spotkał się ktoś z tym ?? notlauf ,tryb serwisowy
bulla - 18-02-2013, 23:59 Temat postu: błąd p0234 spotkał się ktoś z tym ?? notlauf ,tryb serwisowy W ciągu ostatniego miesiąca 4 ktrotnie zawsze przy spokojnej jeździe poza miastem przy okolo 2 tyś obr. i lekkim wzniesieniu auto przeszło w tryb awaryjny , błąd po zczytaniu to p0234 czyli przeładowanie , zalałem V powera , zrobiłem trase i dalej się powtarza , tyrbina wymieniona 30 tyś km temu. Miał ktoś podobne przejścia ?? auto po gwarancji niestety . Niby mowa o zapiekających się kierownicach w turbinach ale nia mam żadnych konkretów tylko wiem tyle że sterownie geometrią chodzi płynnie . Nie zapala się czek engine , ale błąd można odczytać. Auto serwisowane zgodnie z książką a i EGR wymieniony 50 tyś. km temu 10 tyś. temu czyszczony.
patrycjuszek - 20-02-2013, 21:19
Zadam ci kilka pytań:
1. Masz osłonę pd silnikiem?
2. Jeździsz czasem w błoto itp.?
3. Podciśnienie na na wężykach masz 0,8? Mierzyłeś? Spróbuj podczas podłączenia manometru dodatkowo naciskać na hamulec i zobacz jak vaccum pompa jest wydajna i czy utrzymuje to 0,8
4. Mówisz że regulacja geometrii działa płynnie ale pewnie na postoju?
5. Wymiana turbiny na nową czy regenerowaną? Dlaczego?
6. Masz chipa - może soft zły?
Teraz możliwe przyczyny:
1. Syf się dostał do gruszki od turba - WD40 i sprężone powietrze
2. Vacuum pompa siada
3. Wężykologia do sprawdzenia
4. Znowu turbina
coltito - 27-02-2013, 22:50
W najlepszej opcji wystarczy wyczyścić kierownice zmiennej geometrii turbiny i dokonać regulacji. W najgorszym przypadku turbo do wymiany. Tyle w temacie
tokyo - 27-02-2013, 22:56
Witam
Prawdopodobnie padl czujnik cisnienia,za lewym halogenem.
Pozdrawiam
coltito - 27-02-2013, 23:07
Zdarza się ale dużo rzadziej
bulla - 04-03-2013, 00:01
coltito napisał/a: | Zdarza się ale dużo rzadziej |
wymieniony sterwonik podciśnienia , nowa przepustnica wyczyszczony EGR i auto zachowuje się normalnie ,
spalanie spadło
Anonymous - 05-03-2013, 15:20 Temat postu: Re: błąd p0234 spotkał się ktoś z tym ?? notlauf ,tryb serwi auto przeszło w tryb awaryjny , błąd po zczytaniu to p0234 czyli przeładowanie , zalałem V powera ,
mam ten sam problem i jakoś od 3-ch lat nie mogę sobie z tym poradzić mimo wielu znajomych wsród mechaników... silnik wskakuje w tryb awaryjny a jak zdarzy mu się kilka razy dziennie to i "żólty silnik" się zapali ale rano go nie ma... i tak w kółko, czekamy na bardziej trwałe objawy, kierownica turbiny czyszczona dwa razy , ostatnio jeżdże z dolewką do tankowania Castrol TDA, i jak ją mechanik rozebrał to nie zacinała się i mówił 'jest OK' ale po kilku dniach znowu zaczął wskakiwać w tryb awaryjny...??? Po prostu głupieję i nie wiem co robić...?? Po pierwszym czyszczeniu tej kierownicy to silnik był żwawy jakby mu koni przybyło ze 20 i palił ok 7l/100km , ale po 1 tys km przeszło mu i zaczął palić na trasie powyżej 8l/100km ale w tryb awaryjny nie wskakiwał,... zacząłem dolewać Castrol TDA to spalanie spadło do 7,3l/100km ale zaczął wskakiwać w tryb awaryjny... ręce opadają?? i nie wiem czy coś z tym da się zrobić??? Póki co jakoś się do tego przyzwyczaiłem.. ale chciałaby dusza...
suchy197 - 06-03-2013, 15:01
Witam,
A u mnie jest trochę inny problem,
traci moc, obroty spadają do jakiś 0,8 tak jak na biegu jałowym
ale nie trzeba wyłączać silnika wystarczy odpuścić gaz i po ponownym dodaniu wszystko działa. Problem występuje w dniu upalne, średnio raz dziennie. W zimie bez uwag.
Nie ma żadnych błędów w komputerze.
Może jakieś pomysły.
patrycjuszek - 06-03-2013, 15:28
Wg mnie jedną z możliwości jest złe działanie potencjometru w elektronicznym pedale gazu. Klimą nie chłodzisz cały czas, jak auto stoi na słońcu to w środku robi się z 50 stopni i może coś później nie haczy.
|
|
|