To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Casrisma 1.8 GDi 125km 2000 r. Spryskiwacze,SRS,Radio,Komp.

Miodas - 19-02-2013, 22:27
Temat postu: Casrisma 1.8 GDi 125km 2000 r. Spryskiwacze,SRS,Radio,Komp.
Hej.

Jestem nowym użytkownikiem forum, więc proszę o wyrozumiałość :)
Dopiero co dzisiaj kupiłem Carismę 1.8 GDi 125km 2000 r w benzynie, i mam następujące problemy do rozwiązania.

Problemy, które muszę wyeliminować szybko :
-pali się czerwona lampka od SRS. Mechanik powiedział, że poduszki mogą nie wystrzelić w razie w., a właściciel coś mendził, że to może być po prostu nie spięta kostka pod siedzeniem pasażera. Czy coś takiego jest możliwe? Czy możecie polecić u kogo to sprawdzić/zrobić ? Jakiś tani, znający się na rzeczy mechanik.
-nie działają spryskiwacze. Nie wydają żadnego dźwięku. Mechanik mówił, że to może być albo bezpiecznik, albo silniczek ( nie działa ani przód ani tył ). Pytanie j.w.

Problemy do rozwiązania nie koniecznie teraz :
-Nie działające radio ( na kasety, ale radia człowiek by chętnie posłuchał ). Dźwięk jest, ale łapie praktycznie same szumy, żadnej stacji. ( Radioodtwarzacz i tak będę wymieniał - kupię sobie coś z CD, ale czy problem leży w radiu czy głębiej ? )

-Nie działający komputer pokładowy - nie pokazuje temperatury ( zepsuty czujnik temperatury zewnętrznej ) ani spalania. Pytania j.w., gdzie dobrze i w miarę tanio można to zrobić ?

Pozdrawiam,

Miodas.

P.S. Jeszcze raz proszę o wyrozumiałość i o uwagi jeżeli źle sformułowałem post lub temat.

MichuGdy - 19-02-2013, 22:56

Błąd SRS do sprawdzenia tylko w ASO Mitsubishi - koszt koło 150 zł.
Miodas - 19-02-2013, 23:04

A nie wiesz co to może być ?
plecho1 - 19-02-2013, 23:08

A czy na wyświetlaczu komputera jakieś informacje z radia się wyświetlają? Jeśli nie, to najprawdopodobniej radio nie jest całkiem podłączone, pewnie sprzedający wrzucił je na sztukę przy sprzedaży auta. Stąd też może być problem z tym, że nie wyświetla temperatury czy innych danych. W starszych wyświetlaczach jest problem w oprogramowaniu komputera pokładowego przez co czasem nie chcą działać po odłączeniu oryginalnego radia. Czasem, aby to naprawić, wystarczy na chwilę podłączyć oryginalne radio a czasem potrzeba wymienić na wyświetlacz od nowszego modelu.
Błąd SRS może być spowodowany wieloma rzeczami i tylko podłączenie pod komputer może to wyjaśnić. Rozłączona kostka pod siedzeniem też mogła go spowodować ale skasować go można tylko poprzez podłączenie pod komputer.

volve - 19-02-2013, 23:16

Miodas napisał/a:
-pali się czerwona lampka od SRS. Mechanik powiedział, że poduszki mogą nie wystrzelić w razie w., a właściciel coś mendził, że to może być po prostu nie spięta kostka pod siedzeniem pasażera. Czy coś takiego jest możliwe? Czy możecie polecić u kogo to sprawdzić/zrobić ? Jakiś tani, znający się na rzeczy mechanik.


Sprawdź wszystkie połączenia od poduszek: w kierownicy, za schowkiem, a w szczególności fotele. Czasem lubią się te kostki od foteli poluzować. Gorzej, jeśli poprzedni właściciel miał kolizję i wstawił zamiast którejś poduszki atrapę...

Niestety domowym sposobem nie skasujesz błędu poduszek. Możesz pojechać do ASO na diagnozę i kasowanie błędu od poduszek. Możesz też poszukać elektryków, którzy mają podłączenie pod poduszki - skasują Ci błąd taniej niż w ASO.

Miodas napisał/a:
-nie działają spryskiwacze. Nie wydają żadnego dźwięku. Mechanik mówił, że to może być albo bezpiecznik, albo silniczek ( nie działa ani przód ani tył ). Pytanie j.w.


Trzeba po kolej sprawdzać. Najłatwiej będzie zacząć od bezpiecznika(nie pamiętam który to, poszukaj na forum). Jeśli bezpiecznik wporządku, to trzeba dostać się do pompek spryskiwaczy(najłatwiej chyba zdemontować lewe plastikowe nadkole). Odpinasz wtedy od danej pompki kabel, miernik w rękę i sprawdzasz, czy jak wciśniesz przycisk od spryskiwania, to czy dochodzi napięcie. Jeśli dochodzi, to padły pompki(niestety często padają), jeśli nie dochodzi to trzeba szukać dalej.


Miodas napisał/a:
-Nie działające radio ( na kasety, ale radia człowiek by chętnie posłuchał ). Dźwięk jest, ale łapie praktycznie same szumy, żadnej stacji. ( Radioodtwarzacz i tak będę wymieniał - kupię sobie coś z CD, ale czy problem leży w radiu czy głębiej ? )


Tutaj pierwsze pytanie: oryginalne radio ? Co do szumu, to skoro radio działa, tzn. że najprawdopodobniej odpiął się kabel od anteny. Musisz wyjąć radio i sprawdź, czy kabel jest wetknięty ;)

Morfi - 20-02-2013, 12:18

Co do komputera to najłatwiej bez kombinacji działa tylko z orginalnym radiem.
Silniczki z spryskiwaczy masz pod zbiorniczkiem od spryskiwaczy.

Miodas - 20-02-2013, 18:38

Dzięki wszystkim :)

I jeszcze jedno pytanko odnośnie spryskiwaczy ( odnośnie poduszek jestem na jutro umówiony w ASO - mam nadzieję, że to nie będzie nic poważnego ). Zamówiłem dzisiaj pompkę, na jutro ma być, jeżeli to jednak się okaże, że to nie pompka, to co innego wchodzi jeszcze w grę ?

Odnośnie komputera - wyświetla godzinę i zaczął mi wyświetlać spalanie - temperatury nie wyświetla bo rozwalony czujnik.

plecho1 - 20-02-2013, 18:57

Zamiast pompek mogłeś podłączyć jakąś żarówkę samochodową, jeśli to wina pompek, to żarówka by zaświeciła. A jeśli to nie pompki to może bezpiecznik lub przełącznik.
A jeśli chodzi o komputer, to tu masz ciekawy temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3194

adaśko - 20-02-2013, 19:28

volve napisał/a:
Miodas napisał/a:
-pali się czerwona lampka od SRS. Mechanik powiedział, że poduszki mogą nie wystrzelić w razie w., a właściciel coś mendził, że to może być po prostu nie spięta kostka pod siedzeniem pasażera. Czy coś takiego jest możliwe? Czy możecie polecić u kogo to sprawdzić/zrobić ? Jakiś tani, znający się na rzeczy mechanik.


Sprawdź wszystkie połączenia od poduszek: w kierownicy, za schowkiem, a w szczególności fotele. Czasem lubią się te kostki od foteli poluzować. Gorzej, jeśli poprzedni właściciel miał kolizję i wstawił zamiast którejś poduszki atrapę...

Niestety domowym sposobem nie skasujesz błędu poduszek. Możesz pojechać do ASO na diagnozę i kasowanie błędu od poduszek. Możesz też poszukać elektryków, którzy mają podłączenie pod poduszki - skasują Ci błąd taniej niż w ASO.

Miodas napisał/a:
-nie działają spryskiwacze. Nie wydają żadnego dźwięku. Mechanik mówił, że to może być albo bezpiecznik, albo silniczek ( nie działa ani przód ani tył ). Pytanie j.w.


Trzeba po kolej sprawdzać. Najłatwiej będzie zacząć od bezpiecznika(nie pamiętam który to, poszukaj na forum). Jeśli bezpiecznik wporządku, to trzeba dostać się do pompek spryskiwaczy(najłatwiej chyba zdemontować lewe plastikowe nadkole). Odpinasz wtedy od danej pompki kabel, miernik w rękę i sprawdzasz, czy jak wciśniesz przycisk od spryskiwania, to czy dochodzi napięcie. Jeśli dochodzi, to padły pompki(niestety często padają), jeśli nie dochodzi to trzeba szukać dalej.


Miodas napisał/a:
-Nie działające radio ( na kasety, ale radia człowiek by chętnie posłuchał ). Dźwięk jest, ale łapie praktycznie same szumy, żadnej stacji. ( Radioodtwarzacz i tak będę wymieniał - kupię sobie coś z CD, ale czy problem leży w radiu czy głębiej ? )


Tutaj pierwsze pytanie: oryginalne radio ? Co do szumu, to skoro radio działa, tzn. że najprawdopodobniej odpiął się kabel od anteny. Musisz wyjąć radio i sprawdź, czy kabel jest wetknięty ;)


nie wiem jak w gdi carismie ale w did silniczek spryskiwaczy jest pod prawym nadkolem i w 1.6 benzynie tak samo wiec w gdi powinno też tak być

Morfi - 20-02-2013, 19:46

Miodas, tak z ciekawości ile dałeś bo cos zanidbana ta carisma.
Miodas - 20-02-2013, 20:20

Morfi napisał/a:
Miodas, tak z ciekawości ile dałeś bo cos zanidbana ta carisma.

6,500. Jak na 13-latka to moim zdaniem wcale nie nie zadbany po tym, jak 4 miechy stał w komisie. ;)
Silnik - igiełka. Podwozie - tylny prawy łącznik stabilizatora lekko zaczyna słychać - nic więcej. Środek - zadbany jak żaden 13-to latek.

No i 160 tys. przebiegu ;)

Morfi - 20-02-2013, 21:15

Jestem ciekaw co wyjdzie po teście SRS. Dałeś strasznie malutko jeżeli przebieg prawdziwy :) Pamietaj o GDI trzeba dbać bardziej aniżeli o inny silnik. :wink:
Miodas - 21-02-2013, 07:29

A na czym polega to "bardziej" ? Byłbym wdzięczny za wskazówki.
Morfi - 21-02-2013, 07:35

Lepsze paliwo olej co 10 tys km.
plecho1 - 21-02-2013, 08:18

I najlepiej taka wiedza aby na mechaników nie stracić majątku http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group