To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Przy odpalaniu czasami licznik kilometrów się z

Juro - 20-02-2013, 16:37
Temat postu: [Cari 1.9TD] Przy odpalaniu czasami licznik kilometrów się z
Witam,

Jak w temacie - przy odpalaniu mojego Diesla, nagrzeję świece i gdy odpalam - gdy rozrusznik musi się troche "pomęczyć" - licznik kilometrów się zeruje.
Czego może to być przyczyną? Dodam, że nie zawsze się to dzieje, a gdy silnik jest ciepły to nigdy się nie zdarzyło.

Pozdrawiam!

Dodam, że zegar ten po środku się nie zeruje.

cwaniak - 20-02-2013, 18:01

Sprawdź dobrze masę prawdopodobnie nie ma dobrego styku
Juro - 21-02-2013, 11:07

No i dzisiaj Cari mnie zawiodła. 2 raz w życiu i drugi raz w ten sam sposób - rozrusznik w ogóle nie może ruszyć. Tzn słychać, jak próbuje ruszyć, ale to trwa tylko z 2 sekundy i pada. Widocznie akumulator pod prostownik. Ale ładowałem go 2 tygodnie temu. Myślicie, że ten akumulator jest juz całkowicie do dupy? Dodam, że jeżdże nim głównie po mieście, a raz na tydzień ruszę gdzieś w trasę.
plecho1 - 21-02-2013, 12:00

Sprawdź główne masy idące z akumulatora do silnika i z akumulatora do karoserii jak już Ci radził wyżej cwaniak, rozkręć ich połączenia i dokładnie wyczyść. Przez słabą masę masz słabe ładowanie akumulatora oraz poprzez chwilowy zanik napięcia z powody słabo przewodzących połączeń masy zeruje się licznik oraz rozrusznik nie daje rady przekręcić silnikiem.
Juro - 21-02-2013, 13:22

W jaki sposób to przeczyścić? Papier ścierny ? Proszę o opis, bo to naprawdę pierwszy raz, gdy będę miał styczność z czymś takim. Dziękuję z góry! :)
plecho1 - 21-02-2013, 13:24

Może być papier może też być szczotka druciana. Rozkręcasz wszelkie połączenia, czyścisz do czystego metalu i w odwrotnej kolejności składasz. Po czyszczeniu możesz zabezpieczyć-posmarować wazeliną techniczną.
Juro - 21-02-2013, 14:00

Ok, wyczyszczę wszystko i zakonserwuję wazeliną techniczną.

Dzięki, pozdrawiam !

plecho1 - 21-02-2013, 16:00

Nie ma za co :) i oby pomogło.
cwaniak - 21-02-2013, 19:30

możesz po oczyszczeniu spryskać styki, łącza miedzią w spraju ma lepsze właściwości niż wazelina
Juro - 23-02-2013, 00:40

Panowie,

na podstawie http://imageshack.us/f/63/p1070074z.jpg/
moglibyście mi oznaczyć gdzie szukać mas dla silnika i karoserii? Aż wstyd pytać, ale jestem naprawdę zielony :oops:

plecho1 - 24-02-2013, 00:02

Najprościej po nitce do kłębka :) Lecisz po kablu minusowym (może być palcem lub wzrokiem:) od akumulatora a na pewno znajdziesz, gdzie on jest przykręcony do karoserii, następnie dalej po nim lecisz i znajdziesz miejsce przykręcenia do silnika i w sumie tyle.
Juro - 24-02-2013, 09:51

Do silnika trzeba się troche namęczyć. Na razie oczyściłem same klemy przy akumulatorze i wyjścia akumulatora i już jest duża poprawa :)

Dzięki bardzo!;)

plecho1 - 24-02-2013, 12:26

Sprawdź jeszcze chociaż podłączenie masy do karoserii auta, powinno to być przy akumulatorze. Często w tym miejscy połączenie jest skorodowane. Aby dostać się do tego miejsca wystarczy wyjąć akumulator.
Juro - 27-02-2013, 16:18

Witam,

Faktycznie śruba cała pordzewiała. Papier ścierny w dłoń i jazda ;)

plecho1 - 27-02-2013, 16:25

Albo kup taką nową śrubę w jakimś sklepie z częściami metalowymi tylko niech będzie o podwyższonej twardości minimum 8,8 to szybko nie skoroduje.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group