To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [ALL] kondensatorki w ECu

Anonymous - 06-01-2007, 11:17
Temat postu: [ALL] kondensatorki w ECu
Witam wszystkich, nie jestem częstym gościem na forum, ale jak juz przegladam to nasuwaja mi sie rózne pytania odnośnie mojego miśka.
Mam colt z 1994r, 1,3 12V; 4g13 przebieg 176 tyś, jak na azie autko działa ok. miałem mały problem z silnikiem krokowym, ale juz naprawiłem, chciałbym teraz wiedzieć czy muszę zagladna do ECu/zapobiegawczo/ i sprawdzić w jakim sa stanie kondensatory, czy trzeba je wymienic? jak sie do tego zabrać? Jak ocenić w jakim są stanie?
Za wszelkiego radzaju opinie wielkie dzieki!
pozdrawiam
Paker

harpagan - 06-01-2007, 12:46

Nie pamietam czy w 94r wystepowaly jeszcze problemy z ECU
Pogrzeb na forum napewno cos wyszukasz
Jesli juz zaczniesz dlubac w komputerze to popatrz czy nie sa wylane lub czy nie spuchly
Mozesz tez wrzucic fotke to napewno ktos w miare mozliwosci oceni
Jak sie do tego zabrac masz tutaj
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=1317
Jesli brak Ci zdolnosci do lutowania to zrobia to w kazdym serwisie elektronicznym
W Warszawie płacilem za to 10zł i jakies grosze za same kondensatory

Bartek - 06-01-2007, 13:42

W 94 jeszcze występowały problemy - 2 albo 3 naprawiałem po wylewach.....
Anonymous - 06-01-2007, 14:15

Powiem Ci tak .... dopoki nie masz jakichs problemow co mogloby swiadczyc o tym ze cos z ECU dzieje sie nie tak to nie ruszaj - poki dziala nie ma co przedabrzac
harpagan - 06-01-2007, 14:23

Moim zdaniem to lepiej zapobiegac niz leczyc ;)
Tymbardziej ze to ani zaden koszt ani zadna robota, a usterka niestety czesta
Godzina pracy i 15zl a spokoj na pare lat

josie - 06-01-2007, 14:25

Meteo napisał/a:
dopoki nie masz jakichs problemow co mogloby swiadczyc o tym ze cos z ECU dzieje sie nie tak to nie ruszaj - poki dziala nie ma co przedabrzac


Z tym się nie zgodzę. Najlepsza droga do tego żeby stanął niespodziewanie o 3 w nocy w środku pola. A jak przy okazji procesor się wybrzuszy to 500zł mniej w kieszeni. Niekoniecznie musi padać powoli i dawać jakieś objawy.

Anonymous - 06-01-2007, 14:26

Tez masz racje - tylko trzeba dac komus kto nam nie zwali calego ECU bo naprawde jest wielu pseudofachowcow ktorzy licza tylko na to zeby nas wycykac na kase .
Jezeli ma kogos zaufanego jezeli sam nie zrobi tego to moze oddac ale jezeli nie ma takiej osoby to lepiej odpuscic sobie niz przedobrzyc i pozniej miec mnostwo problemow bo to wkuncu ECU jest a nie filtr paliwa

Anonymous - 06-01-2007, 14:42

Meteo napisał/a:
Tez masz racje - tylko trzeba dac komus kto nam nie zwali calego ECU bo naprawde jest wielu pseudofachowcow ktorzy licza tylko na to zeby nas wycykac na kase .
Jezeli ma kogos zaufanego jezeli sam nie zrobi tego to moze oddac ale jezeli nie ma takiej osoby to lepiej odpuscic sobie niz przedobrzyc i pozniej miec mnostwo problemow bo to wkuncu ECU jest a nie filtr paliwa


wystarczy dobra lutownica (nie transformatorowa) i przy minimalnej uwadze zrobi sie wszystko samemu.
dobra instrukcja+piwo+10 min roboty= swiety spokoj na lata!

harpagan - 06-01-2007, 15:23

Nie no Meteo nie przesadzajmy
Tu nie chodzi o skomplikowana operacja na otwartym sercu tylko o przelutowanie 4 kondensatorow
Tak jak napisal adams gdybym mial w domu odpowiednia lutownice to bym sam to zrobil
Rozumiem ze naprawa juz po wylaniu czy innym problemie to klopot i trzeba oddac w dobre rece ale nie robmy problemu z prostego lutu bo to troche trudniejsze niz odkrecenie srubki

Anonymous - 07-01-2007, 12:09

Dzięki za opinie. mam zamiar rozebrać ECU i sprawdzić te kondzie, bo z tego co opisujecie na forum to mogą ładnego bigosu narobić. mam znajomego elektronika z jego pomocą mam zamiar to zrobić.
a tak przy okazji co sądzicie o colcie 4g13 1,3 12v? bo ja jestem właścicielem od 1,5 roku i mam mieszane uczucia. wprawdzie nie stanął mi na drodze ale już musiałem wymieniać uszczelke pod glowicą i krokowca naprawiać, obecnie jezdzi bez zarzutu.
PozdrawiamPaker,

Anonymous - 08-01-2007, 14:15

Witam chciałem dzisiaj wyciągnąć ECU z mojego Miśka 1,3 12V CAO 94r ale niewiem jak pomocy jak, jeśli ma ktoś linka lub wie gdzie taki temat dajci znać sprawdzałem stronę Krzyżaka ale jest inaczej. Pomocy
harpagan - 08-01-2007, 14:32

Zlokalizowales juz go?
Strona pasazera w nogach po prawej stronie na scianie bocznej przy samej podlodze
Przykrecony jest na 2 srubki a do niego wchodza 2 dosc duze kostki
Troche sie trzeba nagimnastykowac ale operacja nie powinna sprawiac problemow ;)

Anonymous - 08-01-2007, 14:39

Tak jak otworzysz schowek do go widać a te śrubki to te na dole co są jak dojść do tej drugiej??
harpagan - 08-01-2007, 15:04

Jako ze wymienialem kondensatorki u siebie w zeszle wakacje to juz dokladnie nie pamietam gdzie jest kazda srubka :D
Jak otworzysz schowek to komputer napewno widac tyle ze dostep przez schowek jest bardzo ciezki
Pamietam ze wyjmowalem schowek zeby miec wiecej swiatla a srubki wykrecalem dostajac sie od dolu
Zanim odlaczysz ECU zdejmij kleme - z aku !

Anonymous - 08-01-2007, 15:48

Dzięki harpagan jutro się tym zajmę bo już się ciemno robi pozdro.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group