[92-96]Colt CA0 - [ALL] kondensatorki w ECu
Anonymous - 06-01-2007, 11:17 Temat postu: [ALL] kondensatorki w ECu Witam wszystkich, nie jestem częstym gościem na forum, ale jak juz przegladam to nasuwaja mi sie rózne pytania odnośnie mojego miśka.
Mam colt z 1994r, 1,3 12V; 4g13 przebieg 176 tyś, jak na azie autko działa ok. miałem mały problem z silnikiem krokowym, ale juz naprawiłem, chciałbym teraz wiedzieć czy muszę zagladna do ECu/zapobiegawczo/ i sprawdzić w jakim sa stanie kondensatory, czy trzeba je wymienic? jak sie do tego zabrać? Jak ocenić w jakim są stanie?
Za wszelkiego radzaju opinie wielkie dzieki!
pozdrawiam
Paker
harpagan - 06-01-2007, 12:46
Nie pamietam czy w 94r wystepowaly jeszcze problemy z ECU
Pogrzeb na forum napewno cos wyszukasz
Jesli juz zaczniesz dlubac w komputerze to popatrz czy nie sa wylane lub czy nie spuchly
Mozesz tez wrzucic fotke to napewno ktos w miare mozliwosci oceni
Jak sie do tego zabrac masz tutaj
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=1317
Jesli brak Ci zdolnosci do lutowania to zrobia to w kazdym serwisie elektronicznym
W Warszawie płacilem za to 10zł i jakies grosze za same kondensatory
Bartek - 06-01-2007, 13:42
W 94 jeszcze występowały problemy - 2 albo 3 naprawiałem po wylewach.....
Anonymous - 06-01-2007, 14:15
Powiem Ci tak .... dopoki nie masz jakichs problemow co mogloby swiadczyc o tym ze cos z ECU dzieje sie nie tak to nie ruszaj - poki dziala nie ma co przedabrzac
harpagan - 06-01-2007, 14:23
Moim zdaniem to lepiej zapobiegac niz leczyc
Tymbardziej ze to ani zaden koszt ani zadna robota, a usterka niestety czesta
Godzina pracy i 15zl a spokoj na pare lat
josie - 06-01-2007, 14:25
Meteo napisał/a: | dopoki nie masz jakichs problemow co mogloby swiadczyc o tym ze cos z ECU dzieje sie nie tak to nie ruszaj - poki dziala nie ma co przedabrzac |
Z tym się nie zgodzę. Najlepsza droga do tego żeby stanął niespodziewanie o 3 w nocy w środku pola. A jak przy okazji procesor się wybrzuszy to 500zł mniej w kieszeni. Niekoniecznie musi padać powoli i dawać jakieś objawy.
Anonymous - 06-01-2007, 14:26
Tez masz racje - tylko trzeba dac komus kto nam nie zwali calego ECU bo naprawde jest wielu pseudofachowcow ktorzy licza tylko na to zeby nas wycykac na kase .
Jezeli ma kogos zaufanego jezeli sam nie zrobi tego to moze oddac ale jezeli nie ma takiej osoby to lepiej odpuscic sobie niz przedobrzyc i pozniej miec mnostwo problemow bo to wkuncu ECU jest a nie filtr paliwa
Anonymous - 06-01-2007, 14:42
Meteo napisał/a: | Tez masz racje - tylko trzeba dac komus kto nam nie zwali calego ECU bo naprawde jest wielu pseudofachowcow ktorzy licza tylko na to zeby nas wycykac na kase .
Jezeli ma kogos zaufanego jezeli sam nie zrobi tego to moze oddac ale jezeli nie ma takiej osoby to lepiej odpuscic sobie niz przedobrzyc i pozniej miec mnostwo problemow bo to wkuncu ECU jest a nie filtr paliwa |
wystarczy dobra lutownica (nie transformatorowa) i przy minimalnej uwadze zrobi sie wszystko samemu.
dobra instrukcja+piwo+10 min roboty= swiety spokoj na lata!
harpagan - 06-01-2007, 15:23
Nie no Meteo nie przesadzajmy
Tu nie chodzi o skomplikowana operacja na otwartym sercu tylko o przelutowanie 4 kondensatorow
Tak jak napisal adams gdybym mial w domu odpowiednia lutownice to bym sam to zrobil
Rozumiem ze naprawa juz po wylaniu czy innym problemie to klopot i trzeba oddac w dobre rece ale nie robmy problemu z prostego lutu bo to troche trudniejsze niz odkrecenie srubki
Anonymous - 07-01-2007, 12:09
Dzięki za opinie. mam zamiar rozebrać ECU i sprawdzić te kondzie, bo z tego co opisujecie na forum to mogą ładnego bigosu narobić. mam znajomego elektronika z jego pomocą mam zamiar to zrobić.
a tak przy okazji co sądzicie o colcie 4g13 1,3 12v? bo ja jestem właścicielem od 1,5 roku i mam mieszane uczucia. wprawdzie nie stanął mi na drodze ale już musiałem wymieniać uszczelke pod glowicą i krokowca naprawiać, obecnie jezdzi bez zarzutu.
PozdrawiamPaker,
Anonymous - 08-01-2007, 14:15
Witam chciałem dzisiaj wyciągnąć ECU z mojego Miśka 1,3 12V CAO 94r ale niewiem jak pomocy jak, jeśli ma ktoś linka lub wie gdzie taki temat dajci znać sprawdzałem stronę Krzyżaka ale jest inaczej. Pomocy
harpagan - 08-01-2007, 14:32
Zlokalizowales juz go?
Strona pasazera w nogach po prawej stronie na scianie bocznej przy samej podlodze
Przykrecony jest na 2 srubki a do niego wchodza 2 dosc duze kostki
Troche sie trzeba nagimnastykowac ale operacja nie powinna sprawiac problemow
Anonymous - 08-01-2007, 14:39
Tak jak otworzysz schowek do go widać a te śrubki to te na dole co są jak dojść do tej drugiej??
harpagan - 08-01-2007, 15:04
Jako ze wymienialem kondensatorki u siebie w zeszle wakacje to juz dokladnie nie pamietam gdzie jest kazda srubka
Jak otworzysz schowek to komputer napewno widac tyle ze dostep przez schowek jest bardzo ciezki
Pamietam ze wyjmowalem schowek zeby miec wiecej swiatla a srubki wykrecalem dostajac sie od dolu
Zanim odlaczysz ECU zdejmij kleme - z aku !
Anonymous - 08-01-2007, 15:48
Dzięki harpagan jutro się tym zajmę bo już się ciemno robi pozdro.
|
|
|