[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] ABS zębatka, cykanie przekażnika pompy ABS
k-gustak - 22-02-2013, 16:23 Temat postu: [EAxx] ABS zębatka, cykanie przekażnika pompy ABS Witam! 3 tygodnie temu stałem się posiadaczem Mitsubishi Galant 2.0 td...przy kupnie , sprzedawca powiedział ze muszę wymienić zębatkę asb przy lewej przedniej stronie ponieważ jest ona obrobiona i dlatego wypiął kostkę i ciągle świeci ABS ... Jestem tu nowy i chciałem się dowiedzieć jaka to zębatka ile przy tym roboty ,czy ktoś miał taki przypadek i czy ta będzie pasować http://allegro.pl/zebatka...3040703877.html ?
krzysztof.kj5 - 22-02-2013, 19:45
Będzie pasować, Wymieniałem ją kiedyś tylko że ja kupiłem cały przegub, zbiłem ją i przełożyłem. Trzeba wybić półoś ze zwrotnicy(na skręconych kołach wyjdzie bez demontażu wachaczy) i będziesz ją widział. Młotkiem wybijasz starą która Ci się raczej pokruszy, czyścisz miejsce w którym była i wkładasz nową. roboty na pół godziny.
Owczar - 22-02-2013, 22:55
Nie wiem na ile wierzysz sprzedawcy.. Ale podłącz ją i sprawdź co się będzie działo. Bo może się okazać 5 innych rzeczy. Co znaczy obrobiona zębatka? Od czego?
k-gustak - 24-02-2013, 01:37
krzysztof.kj5 -dzięki wielkie za informacje mam nadzieje ze sam sobie jakoś z tym poradzę... bo dobry mechanik pewnie by wziął ze stówkę....
[ Dodano: 24-02-2013, 01:42 ]
Owczar-sprzedawcy raczej wierze bo było widać ze cała prawdę mówił o galancie jutro to sprawdzę a od czego się obrobiła to nie mam pojęcia on tak to ujął , może po prostu brakuje kilku zębów lub się zużyła....
scoratir - 24-02-2013, 10:34
k-gustak, Ta zębatka o nic nie obciera, z niczym fizycznie nie współpracuje. Jedyne do czego służy to do informowania czujnika o obrocie koła. Czujnik jest odsunięty od tej zębatki i jej nie dotyka. Ona się nie zużywa... jedyne co mi przychodzi na myśl to zniszczenie jej poprzez walenie w nią młotkiem np przy wybijaniu sworznia. Oby tylko czujnik nie był uszkodzony.
krzysztof.kj5 - 24-02-2013, 11:06
scoratir Jeśli jest pęknięta to między nią podejdzie rdza i ją wypchnie, a wtedy zacznie ocierać o czujnik. Tak przynajmniej było u mnie. Najszybciej to skręcić koła, podnieść to w którym chcemy zobaczyć zębatkę i wszystko będzie jasne.
k-gustak - 24-02-2013, 11:22
scoratir- czyli myślisz ze to czujnik ? na czym polega wymiana czujnika? drogo to wychodzi?
[ Dodano: 24-02-2013, 11:24 ]
krzysztof.kj5- zaraz jadę na kanał to obczaić
scoratir - 24-02-2013, 12:08
Najpierw sprawdź co jest nie tak, później będziesz się martwił (lub też nie ). Czujnika nie da się wymontować... pozostaje wymiana zwrotnicy (przynajmniej nie widziałem żeby komuś się to udało).
k-gustak - 24-02-2013, 12:24
Wpiąłem kostkę od ABS przestał świecić i wybrałem się na jazdę próbną bo chciałem zobaczyć jak galant się zachowuje...otóż gdy zaczynam hamować pedał hamulca jest strasznie twardy auto praktycznie nic nie hamuje po chwili pedał hamulca zaczyna schodzić niżej i łagodniej i auto nagle zaczyna hamować...
krzysztof.kj5 - 24-02-2013, 13:08
Może to być wina tej zębatki... jeśli brakuje jakiegoś zęba czujnik łapie że koło jest zablokowane i pompa ABS-u głupieje. Przy hamowaniu nie ściąga ci samochodu?
k-gustak - 24-02-2013, 13:33
właśnie hamulce głupieją jak wepnę kostkę ABS-u ... może troszkę ściągało przy hamowaniu trudno to określić...
krzysztof.kj5 - 24-02-2013, 13:40
Obejrzyj dokładnie te zębatki, z kanału najlepiej widać. w razie potrzeby wyczyść. Starczy że któraś będzie pęknięta albo zalepiona błotem i takie cyrki mogą się dziać
k-gustak - 24-02-2013, 13:46
czyli z kanału zobaczę te zębatki bez problemu?:) zrobię tak jak mówisz i będziemy widzieć co dalej...
m6riano - 24-02-2013, 14:38
k-gustak napisał/a: | lub się zużyła.... |
od hamowania pewnie...
k-gustak - 24-02-2013, 15:59
m6riano- nie łap za słówka...
|
|
|