To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Problem z brakiem mocy

kubagrudz - 23-02-2013, 10:24
Temat postu: [II 2.0 DID] Problem z brakiem mocy
Witam,

Chciałbym prosić o porade bo nie wiem co się dzieje z moim Outkiem 2008r 2.0 DiD. Jakieś 1tys km temu zmieniłem mu program na jakies 165KM i 360Nm, ale z płynnym przyrostem mocy żeby oszczędzić sprzegło i koło dwumasowe.

Jednakże już drugi raz spotykam się z następującym problemem.. odpalilem Outka przy ok -1st C stal na dworze, nie poczekalem az sie zagrzeje i ruszylem, po paru kilometrach okazuje się że autko w ogólnie nie ma mocy i nie przyśpiesza - tak jakby w ogóle TURBINA się nie włączyła lub wyłączyła. Po restarcie silnika wszystko wróciło do normy...tak już zdarzyło mi sie dwa razy w odstępie 3tyg.

Czy może wiecie czego jest to wina? prosze o porady:)

rezon - 23-02-2013, 10:36

kubagrudz napisał/a:
Jakieś 1tys km temu zmieniłem mu program na jakies 165KM i 360Nm, ale z płynnym przyrostem mocy żeby oszczędzić sprzegło i koło dwumasowe
chyba sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Zareklamuj program.
bonito - 23-02-2013, 14:21

A mnie się zdarzyło ostatnio dokładnie to samo - a nie mam wgranego żadnego programu. Ponawiam więc pytanie kolegi - może ktoś się spotkał z takim objawem?

bonito

mitsu00 - 23-02-2013, 15:29
Temat postu: Re: Problem z brakiem mocy
kubagrudz napisał/a:
Witam,

Chciałbym prosić o porade bo nie wiem co się dzieje z moim Outkiem 2008r 2.0 DiD. Jakieś 1tys km temu zmieniłem mu program na jakies 165KM i 360Nm, ale z płynnym przyrostem mocy żeby oszczędzić sprzegło i koło dwumasowe.

Jednakże już drugi raz spotykam się z następującym problemem.. odpalilem Outka przy ok -1st C stal na dworze, nie poczekalem az sie zagrzeje i ruszylem, po paru kilometrach okazuje się że autko w ogólnie nie ma mocy i nie przyśpiesza - tak jakby w ogóle TURBINA się nie włączyła lub wyłączyła. Po restarcie silnika wszystko wróciło do normy...tak już zdarzyło mi sie dwa razy w odstępie 3tyg.

Czy może wiecie czego jest to wina? prosze o porady:)
Ile auto ma nawinietych km? Moze przeplywomierz nie wyrabia i nalezy go wymienic. Tez mialem podobne problemy po remapie i okolo 95 tys przebiegu. Po wymianie wszystko wrocilo do normy.
patrycjuszek - 23-02-2013, 17:23

Wklej wykres z hamowni po zrobionym sofcie.

ECU odcina doładowanie jak jest duża różnica między zadanym a rzeczywistym ciśnieniem w kolektorze.
Może masz z dołu za dużo ustawione, a na zimnym silniku EGR masz otwarty i nie ma takiego ciśnienia spalin żeby rozbujało turbinę. Rozumiesz?

rezon - 23-02-2013, 17:57

bonito napisał/a:
A mnie się zdarzyło ostatnio dokładnie to samo - a nie mam wgranego żadnego programu.
Jeśli raz - to nie przejmować się TTTM ;) . Gdyby się powtarzało to wtedy diagnoza - przyczyn może być wiele od padającej turbiny, przez EGR, przepływkę, zaklejone kierowniczki turbiny, wadliwa gruszka turbiny, itd.... i wreszcie ekonomiczny tryb jazdy czyli wrzucamy 6 przy 50km/h :) co spowoduje po jakimś czasie w/w problemy, a turbina lubi popracować :twisted:
13zbyszek13 - 26-02-2013, 12:55

kubagrudz napisał/a:
Czy może wiecie czego jest to wina? prosze o porady:)


U mnie po takich objawach wymienili turbinę na nowa i problem z głowy.

[ Dodano: 26-02-2013, 12:56 ]
bonito napisał/a:
A mnie się zdarzyło ostatnio dokładnie to samo - a nie mam wgranego żadnego programu. Ponawiam więc pytanie kolegi - może ktoś się spotkał z takim objawem?

bonito


Jak pisałem wcześniej miałem ten sam objaw, wymiana turbiny zakończyła ten objaw.

borsak1 - 26-02-2013, 14:26

A u mnie po takim objawie zmieniłem filtr paliwa i nadal śmiga jad diabeł :)
rezon - 26-02-2013, 15:56

borsak1 napisał/a:
A u mnie po takim objawie zmieniłem filtr paliwa i nadal śmiga jad diabeł :)
dlatego pisałem, że przyczyn może być dużo i pojedynczym przypadkiem braku mocy nie przejmowałbym się zbytnio.
coltito - 27-02-2013, 22:39

Zacznij od odczytania dtc w sterowniku silnika, stawiam na Zbyt wysokie ciśnienie doładowania w takim przypadku będzie naniesiony błąd a kontrolki nie zapali i do tego po zgaszeniu silnika i ponownym rozruchu wszytko wraca do normy. Wadliwy soft albo blokują sie kierownice zmiennej geometrii w turbinie.
Portugal - 10-03-2013, 10:16

Miałem wczoraj podobny objaw.
W przedzień wyjazdu wymieniłem olej przy 80k km.
Pojawił się mrozek po takich fajnych ciepłych dniach.Jadę tak 110 i nagle czuję że pod pedałem przyspieszenia brak mi mocy.Jechałem jakiś czas i ciągle to samo.Potem zatrzymałem się i zrestartowałem silnik i już było ok.
W drodze powrotnej sytuacja się powtarza.Ponownie staję i potem próbuję wejść na wysokie obroty.Koło 4000 obrotów znowu spadek mocy i na dodatek zapala się lamka kontrolna silnika.
Ponawiam manewr z restartem i już spokojnie dojeżdżam do domu ale ciągle taki niepokój że jak tylko przyspiesze to Outek straci moc.
Nie mam żadnego czipa ani nie wgrywałem mapy.
Wszystko oryginał od początku tylko że już niestety po gwarancji :(

patrycjuszek - 17-03-2013, 18:22

Sprawdź gruszkę od turbo czy nie dostała się tam woda i druga rzecz to zespolony zawór podciśniena do sterowania turbiną i egr, najlepiej podmienić i zobaczyć czy na innym jest ok.
rezon - 17-03-2013, 19:49

Równie dobrze mogą być zapieczone (zawalone sadzą) kierowniczki turbiny. Z wodą gruszce się nie spotkałem, ale zablokowane kierowniczki przy spokojnej jeździe to powszechne zjawisko
Anonymous - 26-04-2013, 15:51

[quote="bonito"]A mnie się zdarzyło ostatnio dokładnie to samo - a nie mam wgranego żadnego programu. Ponawiam więc pytanie kolegi - może ktoś się spotkał z takim objawem?

mam taki objaw od 40k i na dwa dni przed końcem gwarancji sie pojawiło to to i walczę do dziś... trzy razy czyszczona kierownica turbiny , troszke wzrosło spalanie, przeprogramowane doładowanie i jakiś 2k jest spokój...a wyrok to wymiana kierownicy ok 1tys zł

przemekm2024 - 19-12-2024, 22:08
Temat postu: Brak polowy powietrza w ukladzie (brak mocy)
Witam. 2.0 DID nie przyspiesza. Wczesniej kulalo trzeba bylo co chwileczke gasic i odpalas silnik aby jechac bez szarpania autem. Po wyczyszczeniu EGR problem zmiejszyl sie i mozna jezdzic ale moc tylko na chwile gdy zbyt dlugo przytrzymam gaz jedzie czasami z ledwoscia pod wieksze gorki. Wyczyszczenie EGR bardzo kolosalna roznica ale nadal problem....gdzie szukac tego braku polowy dawki powietrza do dawki zadanej jaka powinna byc. Grandis 2.0 DID .

[ Dodano: 25-12-2024, 08:28 ]

[img]https://i.ibb.co/BnmY3ND/1000006363.jpg" resizemod="on" onload="rmw_img_loaded(this)" border="0" alt="">
[/img]

tabele roznych wartosci w tablica na powyzzszym linku. Ogolnie brak mocy,rozpedza sie do 120 km/m maks. Co jeszcze moyna wymienic? Dodam ze wiekszosc wazniejszych elementow juz wymienionych ktos mi sugeruje ze to jakis tryb po wczesniejszym zalaczeniu awaryjnego trybu czy tez nawet zalaczeniu swiatel awaryjnych!

[ Dodano: 25-12-2024, 08:38 ]
Ogolnie pierwszy blad jaki sie pojawia to P0299 (obecny)
Niedoładowanie turbosprężarki aczkolwiek turbina niby dobra. osiaga chwilowe swoje parametry po wyresetowaniu bledu laduje do przynajmniej 1,6 bara z tego co zdazylem przyuwazyc i po chwili wpada w tryb awaryjny .

[ Dodano: 25-12-2024, 08:39 ]
Ogolnie pierwszy blad jaki sie pojawia to P0299 (obecny)
Niedoładowanie turbosprężarki aczkolwiek turbinka osiaga chwilowe swoje parametry po wyresetowaniu bledu laduje do przynajmniej 1,6 bara z tego co zdazylem przyuwazyc i po chwili wpada w tryb awaryjny .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group