To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY8A 2.0DID] Sprzęgło, koło 2 masowe

QaDo - 27-02-2013, 14:31
Temat postu: [CY8A 2.0DID] Sprzęgło, koło 2 masowe
Witam,
Poszukuję informacji na temat fabrycznie zamontowanego sprzęgła w 2.0 rocznik 2008.
VIN JMBSJCY8A8U00xxxx
Mianowicie szukam numerów części w celu wstepnej wyceny kosztów naprawy i poszukiwania możliwych zamienników. Od dealera dostałem tylko info, że na częsciach nie ma marki, ale że japońce ;)

A od producenta zależeć będzie w moim wypadku czy można dokonać wzmocnienia sprzęgła (SACHS) czy nie (np LUK czy inne wynalazki) :butthead:

tak czy uślizgi występują (przebieg 90k strzelił) i to coraz bardziej, 2mas już słychać lekko przy gaszeniu więc koszta, koszta..

Z góry dzięki za pomoc

plecho1 - 27-02-2013, 16:33

Ja na Twoim miejscu poszukał bym zamiennika w postaci tradycyjnego sprzęgła a nie fabrycznego gniota w postaci dwumasy.
pablo diablo - 27-02-2013, 22:38

plecho1 napisał/a:
Ja na Twoim miejscu poszukał bym zamiennika w postaci tradycyjnego sprzęgła a nie fabrycznego gniota w postaci dwumasy.


Pomysł dobry tylko by taki znaleźć by dopasować

Trik - 27-02-2013, 22:45

QaDo, Chłopaki (nieliczni) od Outlandera II (też silnik 2,0 VW) pakowali sobie sprzęgła wzmocnione, zaglądnij do ich działu.
QaDo - 28-02-2013, 11:00

Dzięki Trik, spojrzę. Ale już coś słyszałem, że w Outlanderze inne części siedzą niż w lancerku, ale właśnie warto byłoby coś mocniejszego dopasować dla tego biłem do was, może ktoś ma doświadczenie w temacie. Chociaż pewnie idzie tam wsadzić wszystko (z outlandera) jeśli skrzynia ta sama i silnik VW ;)

@plecho1, to nie takie proste, poza tym po dupie wtedy dostaje skrzynia ;) a o wibracjach w kabinie nie wspomnę...

[ Dodano: 28-02-2013, 12:48 ]
Dobra chyba się potwierdza co słyszłałem, Ale jednak już mogę sporo stwierdzić
Lancer - Grandis 2.0DiD , te same skrzynie i sprzęgła. Dziwne, że występują też drobne rozbieżności między katalogami producentów.

jak widać po katalogu SACHS'a element z tarczą w Outlanderze II posiada sprzężyny pochłaniające drgania, a w lancerze już nie ma - sic! bardziej nam obrywają te 2masy

SACHS

Lancer:



dostawca: SACHS
3000 951 973
Zestaw sprzęgła XTend
EAN:
4013872746156
UPC:
708609430661


Outlander:



informacje o czesci

dostawca: SACHS
3000 951 955
Zestaw sprzęgła XTend
EAN:
4013872741250
UPC:
708609406611

LUK:

Lancer: 624 3377 09 (LuK SAC), 624 3377 33 (LuK RepSet Pro)

Valeo:
Lancer: 828664 (silnik BSY) typ skrzyni biegów: F6MBA
outlander w silniku BSY ma skrzynię W6MBA


[ Dodano: 28-02-2013, 13:46 ]
PS. haha, teraz już sam nie wiem :-) katalogi mówią co innego realia też.
np http://allegro.pl/silnik-...3037088946.html
Czyli identyczny silnik jak u mnie, skrzynia nie wiem.
Ale co ciekawe silniki BWC występują z DPF'em, mojemu się poszczęściło i na niego nie zasłużył. Co ciekawsze jak widac taniej kupić cały silnik niż naprawić sprzęgło :!: :evil:

Fajny taki silnik z tym przebiegiem, jakby komuś padła głowica to lepiej kupić 2 lata młodszy silniczek ;)

A i kolejna sprawa nie pisałem, ale w ASO za sprzęgło z 2masem chcieli 7tys netto !!!! :mrgreen: Myślę jednak nad obiciem tarczy i regeneracją koła ;) Toż to tylko sprężyny i panewka

pablo diablo - 28-02-2013, 21:55

Kolego kibicuje ci na całego, napisz jak uda ci się to wszystko, sam posiadam 2 masowe ale nowszy silnik 1.8 DID i tez pewno z czasem bede się mierzył z tym tematem chucham byle moje wytrzymali jak najdłużej bo moc mojego silnika niekoniecznie dobrze wpływa na to sprzęgło, tak więc jestem ciekawy jak sobie poradzisz,
RYBOSTWOR - 03-03-2013, 18:27

Słuchajcie, a od skody Octavi nie pasuje? Przecież to ten sam silnik, pompo-wtryski pasują, turbo pasuje. Warto sprawdzić.
Trik - 03-03-2013, 19:23

Silnik może ten sam, ale skrzynia biegów F6MBA jest japońska. Tsza by namierzyć oznaczenie skrzyni z Octavi lub Paska. Myślisz że siedzi w nich japońska skrzynka?
QaDo - 04-03-2013, 08:50

Narazie mam userkę elektryczną i nawet nie dojadę na swój warsztat by to sprawdzić.
Ale tak jak mówi Trik skrzynia jest japońska i bardzo mała, konstrukcyjnie odmienna, także sprzęgło podglądowp jest całkiem inne, ale po rozbiórce na pewno wszystko pomierzymy/zmierzymy :)
W skodach nie ma japonskiej, ten sam silnik i trochę podzespołów nie znaczy, że wszystko to samo, raczej to co tam siedzi to wstyd dla Mitsubishi, że skupili tak awaryjne jednostki VW :P Ale chwała im za tą skrzynie dla mnie to bajka.

pablo diablo - 07-03-2013, 11:17

To że firma zdecydowała sie na własną jednostkę diesla to pomysł b dobry z doświadczenia jazdy moim dieslem wiem ze silniczek rewelacyjny jak chodzi o osiągi i ekonomie wiele razy podkreślałem plusy tej jednostki, o całym silniku że dobry można powiedzieć po większej ilośći km ja mam powyżej 45kk myślę ze przy 100km jak będzie tak jak teraz to szczał w 10 z silnikiem. co do sprzęgła tez mam nadzieje ze coś tam zmienili i ulepszyli w mojej wersji na razie żadnych problemów staram sie stylem jazdy o nie dbać, Czasem załuje ze nie jest to tak lubiany przez kobiety automat
patrycjuszek - 18-03-2013, 15:27

QaDo jak tam poszukiwania dwumasy. Dopasowałeś coś mocniejszego?
QaDo - 03-04-2013, 15:09

Ogólnie temat się przeciągnął, powraca w okolicy wtorku.
Obecnie:
- Wzmocnienie docisku, regeneracja i wzmocnienie 2masu, obicie tarczy ok 950zł

Ale.. jednak stwierdziłem, że z 2masem nic się jednak nie dzieje normalne delikatne efekty zużycia więc może zostawię.. efektem bardziej było wyczulenie i po prostu zima.

Opcja 2ga jeśli fizycznie na 2masie nie będzie luzów to tylko odświeżenie docisku i..
obicie tarczy kevlarem no i spokój :) (oczywiście chodzi o mieszankę) Da to efekt naprawdę fajnego sprzęgła wytrzymującego 500Nm, kolega który to montuje porównuje je do przed spiekowego :twisted:
Opcja tania i dobra 150zł

[ Dodano: 19-04-2013, 21:38 ]
Odnawiam temat. W środę zdemontowany został 2mas i reszta.
Ogólnie wyciągnięcie skrzyni w mitsu porażka... i z komory sporo się odłącza... i od kierowcy zawieszenie zdekompletowane - TRAGEDIA.
Do rzeczy, wewnątrz wszystko jednak LUK'a, logo mitsu na częściach, ale także pisze luk Więc trochę info z ASO fałszywe :)
Luzy masakryczne na 2masie (bujał sie w górę i dół) więc robienie tylko tarczy odpało. Oddałem komplet do AVANTI z Kielc via courier, z zaleceniami, wzmocnienie 2mas-docisk, kevlar na tarczę. Po 2dniach roboczych czyli dzisiaj niby już wysłali zobaczymy. Jak wszystko dostanę zamieszcze tu zdjęcia podzespołów i tego jak wygląda lancer na demontaż sprzęgła.

PS. Koszt z nowym wysprzęglikiem (dałem 550 za sachs'a ) wyniesie ok 1400zł bruto z FV.

Wish me luck guys :twisted:

[ Dodano: 22-04-2013, 23:14 ]
Tada.. operacja zakończona sukcesem, trochę roboczo godzin uciekło. Ale efekty są. :mrgreen: :mrgreen:
No i trochę mniej w kieszeni łącznie ok 1600zł brutto z płynami.
Taki komplet powinien bez problemu ciągnąc 500Nm i dużo większe moce.



Co ciekawe przy naprawie wyszło, że jeden wężyk od podciśnienia spadł...
Po zamontowaniu, tak wzroslo ciśnienie doładowania, że rura od IC porzadnie wystrzeliła po 200metrach :twisted: Rewelacja, podrzucę jakiś filmik jak kolega odda mi obiektyw.

Tu macie linka do mojej foto relacji i tego jak wyglądał osprzęt po regeneracji (wybieranie zdjęć po prawej):

http://imgur.com/a/Vg5g2#0

PS wysprzęglik Sachs robi LUK.... ha ha, jedynie łożysko sachs reszta luka ;)
Do nowego oleju, dodałem NanoProtec do ochrony - wlazło prawie 2L i dodatek

patrycjuszek - 24-04-2013, 11:16

No to gratulacje, szlak przetarty dla mnie w przyszłości. ;)
Trik - 24-04-2013, 18:34

Twój samochód to na wykopach robi? :twisted: . Chyba z ciężkich warunków pracy te problemy ze sprzęgłem? Przyznam, że tak uwalone zawieszenie i podwozie widziałem dawno temu w mojej Tatrze 148, jak tyrała w wykopach pełnych gliny.
pablo diablo - 25-04-2013, 15:40

Fajnie że sie udało i mi możliwe sie przyda w przyszłości
Że tam pełno błota to też mi sie rzuciło oczy wcześniej przed rozbiórka pasowało by go ładnie umyć. Tak czy siak gratuluje



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group