[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY8A 2.0DID] Sprzęgło, koło 2 masowe
QaDo - 27-02-2013, 14:31 Temat postu: [CY8A 2.0DID] Sprzęgło, koło 2 masowe Witam,
Poszukuję informacji na temat fabrycznie zamontowanego sprzęgła w 2.0 rocznik 2008.
VIN JMBSJCY8A8U00xxxx
Mianowicie szukam numerów części w celu wstepnej wyceny kosztów naprawy i poszukiwania możliwych zamienników. Od dealera dostałem tylko info, że na częsciach nie ma marki, ale że japońce
A od producenta zależeć będzie w moim wypadku czy można dokonać wzmocnienia sprzęgła (SACHS) czy nie (np LUK czy inne wynalazki)
tak czy uślizgi występują (przebieg 90k strzelił) i to coraz bardziej, 2mas już słychać lekko przy gaszeniu więc koszta, koszta..
Z góry dzięki za pomoc
plecho1 - 27-02-2013, 16:33
Ja na Twoim miejscu poszukał bym zamiennika w postaci tradycyjnego sprzęgła a nie fabrycznego gniota w postaci dwumasy.
pablo diablo - 27-02-2013, 22:38
plecho1 napisał/a: | Ja na Twoim miejscu poszukał bym zamiennika w postaci tradycyjnego sprzęgła a nie fabrycznego gniota w postaci dwumasy. |
Pomysł dobry tylko by taki znaleźć by dopasować
Trik - 27-02-2013, 22:45
QaDo, Chłopaki (nieliczni) od Outlandera II (też silnik 2,0 VW) pakowali sobie sprzęgła wzmocnione, zaglądnij do ich działu.
QaDo - 28-02-2013, 11:00
Dzięki Trik, spojrzę. Ale już coś słyszałem, że w Outlanderze inne części siedzą niż w lancerku, ale właśnie warto byłoby coś mocniejszego dopasować dla tego biłem do was, może ktoś ma doświadczenie w temacie. Chociaż pewnie idzie tam wsadzić wszystko (z outlandera) jeśli skrzynia ta sama i silnik VW
@plecho1, to nie takie proste, poza tym po dupie wtedy dostaje skrzynia a o wibracjach w kabinie nie wspomnę...
[ Dodano: 28-02-2013, 12:48 ]
Dobra chyba się potwierdza co słyszłałem, Ale jednak już mogę sporo stwierdzić
Lancer - Grandis 2.0DiD , te same skrzynie i sprzęgła. Dziwne, że występują też drobne rozbieżności między katalogami producentów.
jak widać po katalogu SACHS'a element z tarczą w Outlanderze II posiada sprzężyny pochłaniające drgania, a w lancerze już nie ma - sic! bardziej nam obrywają te 2masy
SACHS
Lancer:
dostawca: SACHS
3000 951 973
Zestaw sprzęgła XTend
EAN:
4013872746156
UPC:
708609430661
Outlander:
informacje o czesci
dostawca: SACHS
3000 951 955
Zestaw sprzęgła XTend
EAN:
4013872741250
UPC:
708609406611
LUK:
Lancer: 624 3377 09 (LuK SAC), 624 3377 33 (LuK RepSet Pro)
Valeo:
Lancer: 828664 (silnik BSY) typ skrzyni biegów: F6MBA
outlander w silniku BSY ma skrzynię W6MBA
[ Dodano: 28-02-2013, 13:46 ]
PS. haha, teraz już sam nie wiem katalogi mówią co innego realia też.
np http://allegro.pl/silnik-...3037088946.html
Czyli identyczny silnik jak u mnie, skrzynia nie wiem.
Ale co ciekawe silniki BWC występują z DPF'em, mojemu się poszczęściło i na niego nie zasłużył. Co ciekawsze jak widac taniej kupić cały silnik niż naprawić sprzęgło
Fajny taki silnik z tym przebiegiem, jakby komuś padła głowica to lepiej kupić 2 lata młodszy silniczek
A i kolejna sprawa nie pisałem, ale w ASO za sprzęgło z 2masem chcieli 7tys netto !!!! Myślę jednak nad obiciem tarczy i regeneracją koła Toż to tylko sprężyny i panewka
pablo diablo - 28-02-2013, 21:55
Kolego kibicuje ci na całego, napisz jak uda ci się to wszystko, sam posiadam 2 masowe ale nowszy silnik 1.8 DID i tez pewno z czasem bede się mierzył z tym tematem chucham byle moje wytrzymali jak najdłużej bo moc mojego silnika niekoniecznie dobrze wpływa na to sprzęgło, tak więc jestem ciekawy jak sobie poradzisz,
RYBOSTWOR - 03-03-2013, 18:27
Słuchajcie, a od skody Octavi nie pasuje? Przecież to ten sam silnik, pompo-wtryski pasują, turbo pasuje. Warto sprawdzić.
Trik - 03-03-2013, 19:23
Silnik może ten sam, ale skrzynia biegów F6MBA jest japońska. Tsza by namierzyć oznaczenie skrzyni z Octavi lub Paska. Myślisz że siedzi w nich japońska skrzynka?
QaDo - 04-03-2013, 08:50
Narazie mam userkę elektryczną i nawet nie dojadę na swój warsztat by to sprawdzić.
Ale tak jak mówi Trik skrzynia jest japońska i bardzo mała, konstrukcyjnie odmienna, także sprzęgło podglądowp jest całkiem inne, ale po rozbiórce na pewno wszystko pomierzymy/zmierzymy
W skodach nie ma japonskiej, ten sam silnik i trochę podzespołów nie znaczy, że wszystko to samo, raczej to co tam siedzi to wstyd dla Mitsubishi, że skupili tak awaryjne jednostki VW Ale chwała im za tą skrzynie dla mnie to bajka.
pablo diablo - 07-03-2013, 11:17
To że firma zdecydowała sie na własną jednostkę diesla to pomysł b dobry z doświadczenia jazdy moim dieslem wiem ze silniczek rewelacyjny jak chodzi o osiągi i ekonomie wiele razy podkreślałem plusy tej jednostki, o całym silniku że dobry można powiedzieć po większej ilośći km ja mam powyżej 45kk myślę ze przy 100km jak będzie tak jak teraz to szczał w 10 z silnikiem. co do sprzęgła tez mam nadzieje ze coś tam zmienili i ulepszyli w mojej wersji na razie żadnych problemów staram sie stylem jazdy o nie dbać, Czasem załuje ze nie jest to tak lubiany przez kobiety automat
patrycjuszek - 18-03-2013, 15:27
QaDo jak tam poszukiwania dwumasy. Dopasowałeś coś mocniejszego?
QaDo - 03-04-2013, 15:09
Ogólnie temat się przeciągnął, powraca w okolicy wtorku.
Obecnie:
- Wzmocnienie docisku, regeneracja i wzmocnienie 2masu, obicie tarczy ok 950zł
Ale.. jednak stwierdziłem, że z 2masem nic się jednak nie dzieje normalne delikatne efekty zużycia więc może zostawię.. efektem bardziej było wyczulenie i po prostu zima.
Opcja 2ga jeśli fizycznie na 2masie nie będzie luzów to tylko odświeżenie docisku i..
obicie tarczy kevlarem no i spokój (oczywiście chodzi o mieszankę) Da to efekt naprawdę fajnego sprzęgła wytrzymującego 500Nm, kolega który to montuje porównuje je do przed spiekowego
Opcja tania i dobra 150zł
[ Dodano: 19-04-2013, 21:38 ]
Odnawiam temat. W środę zdemontowany został 2mas i reszta.
Ogólnie wyciągnięcie skrzyni w mitsu porażka... i z komory sporo się odłącza... i od kierowcy zawieszenie zdekompletowane - TRAGEDIA.
Do rzeczy, wewnątrz wszystko jednak LUK'a, logo mitsu na częściach, ale także pisze luk Więc trochę info z ASO fałszywe
Luzy masakryczne na 2masie (bujał sie w górę i dół) więc robienie tylko tarczy odpało. Oddałem komplet do AVANTI z Kielc via courier, z zaleceniami, wzmocnienie 2mas-docisk, kevlar na tarczę. Po 2dniach roboczych czyli dzisiaj niby już wysłali zobaczymy. Jak wszystko dostanę zamieszcze tu zdjęcia podzespołów i tego jak wygląda lancer na demontaż sprzęgła.
PS. Koszt z nowym wysprzęglikiem (dałem 550 za sachs'a ) wyniesie ok 1400zł bruto z FV.
Wish me luck guys
[ Dodano: 22-04-2013, 23:14 ]
Tada.. operacja zakończona sukcesem, trochę roboczo godzin uciekło. Ale efekty są.
No i trochę mniej w kieszeni łącznie ok 1600zł brutto z płynami.
Taki komplet powinien bez problemu ciągnąc 500Nm i dużo większe moce.
Co ciekawe przy naprawie wyszło, że jeden wężyk od podciśnienia spadł...
Po zamontowaniu, tak wzroslo ciśnienie doładowania, że rura od IC porzadnie wystrzeliła po 200metrach Rewelacja, podrzucę jakiś filmik jak kolega odda mi obiektyw.
Tu macie linka do mojej foto relacji i tego jak wyglądał osprzęt po regeneracji (wybieranie zdjęć po prawej):
http://imgur.com/a/Vg5g2#0
PS wysprzęglik Sachs robi LUK.... ha ha, jedynie łożysko sachs reszta luka
Do nowego oleju, dodałem NanoProtec do ochrony - wlazło prawie 2L i dodatek
patrycjuszek - 24-04-2013, 11:16
No to gratulacje, szlak przetarty dla mnie w przyszłości.
Trik - 24-04-2013, 18:34
Twój samochód to na wykopach robi? . Chyba z ciężkich warunków pracy te problemy ze sprzęgłem? Przyznam, że tak uwalone zawieszenie i podwozie widziałem dawno temu w mojej Tatrze 148, jak tyrała w wykopach pełnych gliny.
pablo diablo - 25-04-2013, 15:40
Fajnie że sie udało i mi możliwe sie przyda w przyszłości
Że tam pełno błota to też mi sie rzuciło oczy wcześniej przed rozbiórka pasowało by go ładnie umyć. Tak czy siak gratuluje
|
|
|