To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Uszczelka pod głowicą

Anonymous - 07-01-2007, 10:36
Temat postu: [CJ1A 1.3] Uszczelka pod głowicą
Witam. Mam problem z uszczelką pod głowicą. Posiadam Colta '97 1.3. Wczoraj zauważyłem że lekko wycieka olej spod głowicy z prawej strony kolo aparatu zapłonowego. Będę chciał wymienić uszczelkę i chciałbym wiedzieć na co szczególnie muszę zwrócić uwagę, jakich proporcji muszę sie trzymać. Może ktoś też miał taki problem to mi pomoże. Z góry dzięki za info.
Tomasz82 - 07-01-2007, 13:15

wymiana uszczelki to nie to samo co wymiana oleju,trzeba dac glowice do splanowania ,komplet srub ktore mocuja glowice,klucz denamometryczny do dokrecenia glowicyi uszczelki kolektora ssacego oraz wydechowego,i pamiec cogdzie bylo przykrecone :D ale wymiana uszczelki w warsztacie to kosz robocizny 100pln do 150pln + czesci.
Anonymous - 07-01-2007, 14:37
Temat postu: Uszczelka pod głowicą
Teraz przyjrzałem się bardziej uważnie i wydaje mi się że to chyba nie uszczelka, ponieważ jest mokro od oleju nad uszczelką. Z oględzin wzrokowych wygląda to tak jak ciekłoby z miejsca łączenia aparatu zapłonowego z blokiem silnika, ponieważ mokro jest powyżej uszczelki a olej raczej cieknie do dołu niż idzie do góry;).Myślę że to może poszedł simering łączący aparat z blokiem o ile takowy jest.Wydaje mi się że olej po prostu spływa i dlatego uszczelka głowicy jest mokra i poniżej jej.
Hugo - 07-01-2007, 16:14

TOMASZ82 napisał/a:
wymiana uszczelki w warsztacie to kosz robocizny 100pln do 150pln + czesci

To jest absolutne minimum.
Jacku napisał/a:
Teraz przyjrzałem się bardziej uważnie i wydaje mi się że to chyba nie uszczelka, ponieważ jest mokro od oleju nad uszczelką. Z oględzin wzrokowych wygląda to tak jak ciekłoby z miejsca łączenia aparatu zapłonowego z blokiem silnika, ponieważ mokro jest powyżej uszczelki

Bardzo dobrze wszystko obejrzyj. Wytrzyj szmatką do czysta, potem przejedź kilkanaście km i zobacz gdzie cieknie. Napewno tak jak piszesz spod aparatu lub spod uszczelki pokrywy zaworów.

Anonymous - 07-01-2007, 22:34

Dzięki Hugo za dobrą poradę.Z uszczelki od pokrywy zaworów to nie .Zrobie jutro tak jak mowisz. Tu gdzie jest pokrywa jest sucho.Zaczyna sie właśnie tu gdzie aparat zapł. i jest też mokro z tylu za nim. trzeba wiechac na kanał i obejżeć go od spodu, bedzie więcej widac.
Anonymous - 08-01-2007, 12:35

Moim zdaniem cieknie ci spod aparatu zaplonowego (tak mialem w 1,6), niezaleznie proponuje Ci sciagnac aparat zaplonowy (przed odkrecaniem zaznacz sobie kreska na laczeniu w jakiej dokladnie byl pozycji) i ja go sciagniesz bedziesz tam mial taki gumowy o-ring wez go ze soba i jedz do sklepu kup taki za okolo 1PLN i zaloz nowy o-ring na aparat i zloz calosc do kupy tak jak bylo i powinie zniknac Ci cały wyciek :)
Anonymous - 08-01-2007, 12:49

Pawcio777 masz absolutną rację:) To jest o-ring,będę wymieniał w środę. Aż kamień spadł mi z serca że to nie uszczelka pod głowcą :D Welkie dzięki za wszystkie posty i chęć okazania pomocy.
harpagan - 08-01-2007, 13:34

Mozesz im podziekowac przyciskiem "pomogl" ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group