Nasze Miśki - Mitsubishi Carisma DA
Seba-pdPL - 04-03-2013, 22:54 Temat postu: Mitsubishi Carisma DA Przedstawiam wam mój (drugi z kolei) samochód - MITSUBISHI CARISMA
Silnik: 1.8 GDI (bezpośredni wtrysk paliwa) 16V, 4G93, benzyna
Wersja wyposażeniowa: LS
Nadwozie: 5-drzwiowy liftback
Moc: 125KM (przy 5500 RPM)
Moment obrotowy: 174 Nm
0-100 km/h: 10,0s
Produkcja: październik 1998r.
Przebieg: w dniu kupienia jakieś 154 tys. z groszami
Masa własna: 1235kg
W kraju od: 2008r.
Karinka kupiona 23 lutego 2013r. Ma trochę śladów użytkowania w postaci paru rys na blacharce, ale pasta Tempo czyni cuda (tzn. po zimie będzie czyniła) Obecnie jeździ na nieoryginalnych stal-kółkach 14"... ale wiosna już tuż tuż
Od czasu kupienia samochodu zostały zrobione/wymienione następujące rzeczy:
- nowy olej (Mobil 1 Super S 10W40)
- nowy filtr oleju
- nowy filtr powietrza
- ściągnąłem paskudne oryginalne kołpaki (postarzały/szpeciły samochód)
- wymieniony został prawy kierunek z powodu pęknięcia, przez które dostawała się woda do środka
- wyregulowane zostały przednie światła (złe kąty padania światła)
- mała poprawka instalacji audio w aucie (radio nie zapamiętywało stacji i ustawień)
- przerzucono radio z Mazdy (mojego wcześniejszego/pierwszego samochodu)
Aktualne foty (prosto po myciu ):
KRASNAL - 05-03-2013, 19:13
Ładnie się prezentuje. Jakieś plany co do zmiany wyglądu?
Seba-pdPL - 05-03-2013, 19:20
Plany są zawsze To już zależy na ile mnie puszczą finanse Na początek napewno jakieś ładne aluski planuje wrzucić, a co do reszty to wyjdzie "w praniu" Może podpatrzę u kogoś jakieś fajne bajery i będę się nimi inspirował
Dziś zostało wymienione szkło prawego lusterka. Poprzednie było jakieś odklejone i zbrązowiałe po bokach, więc zamówiłem wczoraj nowe szkło, dziś odebrałem i wymieniłem
Seba-pdPL - 25-03-2013, 20:51
Wymienione zostały klemy na nowe, grube - stare przypominały mi zwykłe, cienkie, gó*no warte blaszki, z czego jedna z nich pękła mi w ręce Przez stare, prąd nie był napewno prawidłowo podawany.
Poza tym w końcu przerejestrowałem wózek i założyłem nowe tablice, pod które od razu zostały załatwione nowe podkładki Przy okazji wyciszyłem wszystko, żeby nie przenosiło drgań i mnie przy tym nie wkurzało
Parę dni temu kupiłem akumulator WARTA 640 A (tj. ~64 Ah). Stary aku miał ledwo 40 Ah, rozruch był trochę dłuższy (mało prądu rozruchowego) i samochód "miałczał" przed odpaleniem Póki co zadowolony jestem, zobaczymy jak będzie dalej
RoBSoN_97 - 03-04-2013, 10:45
Zadowolenie i powodzenie w modach i upiększaniu
Jak rozglądasz się za kołami może weźmiesz odemnie 15", ja przesiadam się na 16".
link do działu Sprzedam z moimi kołami: http://forum.mitsumaniaki...1178300#1178300
Jak coś to PW
PS. jak widzą swoją codziennie i widzę inną Carismę z profilu, to odrazu "krater" między kołem o nadkolami rzuca mi się w oczy niezbyt to wygląda
Seba-pdPL - 07-04-2013, 11:25
Dzięki za info, ale sam rozglądam sie za kółkami 16" i raczej coś tego typu jak niżej
Rozglądam sie też za nowym wydechem końcowym, bo stary urwał mi sie w nocy z wczoraj na dziś (przepalił sie dziad)
Major93 - 10-04-2013, 20:57
zobaczylem 4 ostatnie fotki i teraz nie pojde spac ;/ musialem ogladac?!?! wrrrr teraz chce taki mod.. ja wiem ze dla wielu ludzi jest to przesadzone.. myslalem ze tez juz z tego wyroslem ale jednak nigdy nie wyrosne z czegos co mnie strasznie rajcuje
Seba-pdPL - 28-04-2013, 14:50
Nowości, które zostały kupione/zrobione:
- nowe wycieraczki z przodu i z tyłu
- zrobiony wydech końcowy (odkupiony od kumpla z Toyoty Supry 3.0 )
- kupiony i zamontowany nowy silencer
- nowe, mocne, a zarazem o małym poborze prądu, żarówki-rurki LED SMD w podsufitce i bagażniku.
- nowe fele 7" z oponami + nakrętki stożkowe
Dekielki mam do nich, ale jeszcze nie zostały założone Wrzucone zostały także wlepy mojego klubu (JE) na szyby
A filmik jak chodzi Mitsu, jak znajdzie sie większa chwila, to nagram i też wrzucę
Wymienione zostały także obie końcówki drążków kierowniczych, jedna z osłon przegubów oraz zostały sprawdzone, przeczyszczone i wyregulowane przednie hamulce Teraz samochód podczas jazdy momentalnie staje w miejscu Wymieniona została również opaska osłony przegubu wewnętrznego (od skrzyni), ponieważ coś tam zaczeło mi z niej lać
Seba-pdPL - 05-06-2013, 21:32
Taki mini-update Przełożyłem (z Mazdy ) USB w miejsce (gniazda) zapalniczki oraz chromowane nakrętki na wentylki Założyłem również dekielki na felgi.
Aktualny wygląd:
Seba-pdPL - 01-01-2014, 13:06
BIG UPDATE NA NOWY ROK, czyli co sie działo od czasu ostatniej aktualizacji tematu
Wspawany został nowy, przelotowy tłumik środkowy Dedykowany dla... Seatów, co za tym idzie jest niewiele dłuższy (jakieś 4-6cm) i o niewiele mniejszej średnicy (ok. 1-2 cm) Stary został wysłany na emeryturę, swoją "robotę" już zrobił - wyszła dziura na zgrzewach, która powiększała sie co odpalenie samochodu - poza tym prawie cały był już zeżarty rdzą. Dźwięk Kariny ciut uległ zmianie (na lepsze) - jest delikatnie bardziej rasowy, a auto jakby szybciej sie zbierało niż wcześniej (cuda, zasyfiony stary tłumik czy może coś innego...? )
Zostało także przerobione usztywnienie wydechu końcowego na bardziej stabilne, bo stare przenosiło mase drgań, teraz jest już lepiej niż miało to miejsce wcześniej (stare było na blaszce)
W końcu jakiś czas temu nagrałem i skleciłem filmik jak chodzi wydech
Cytat: | Dźwięk wydechu WM Sport bez silencera i z silencerem Mało rozgrzany układ wydechowy + niewypalone jeszcze pozostałości w tłumiku końcowym po bezołowiowej 98, stąd ten dym - silnik zdrowy, tankowany bezołowiową 95 |
Zrezygnowałem również z dekielków na felgach (na filmiku jeszcze są na samochodzie)
Udało mi sie naprawić w końcu usterkę niechowającej się anteny od radia A powód był m.in. taki (zaznaczony czerwonym kółkiem):
Antena przeszła małe szlifowanie i "wpychanie" - teraz działa jak należy
Felgi stalowe (zimowe 14") zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo (piecowo) na kolor grafitowy połysk:
Do tego zostały zakupione 4 opony zimowe o rozmiarze 185/70/14, które zostały założone na powyższe staluski
+ nowa wlepka na aucie
Oprócz powyższych rzeczy z czasem został lekko zmodyfikowany i dodatkowo podwieszony wydech (trochę obwisnął), kupione i założone nowe żarówki H4 Tungsram Megalight Ultra +90% (spora różnica niż na zwykłych H4-kach), podciągnięty pasek klinowy (zaczął coraz częściej piszczeć), wrzucony mocniejszy akumulator... i to chyba tyle z tego, co na chwilę obecną pamiętam, a co zostało zrobione Carisma jeździ bezawaryjnie, nie psuje sie - ogólnie nadal daje mi dużą przyjemność z jazdy na codzień
Mbawu - 01-01-2014, 16:03
Niezła Carisma fajnie się prezentuje, co za wydech siedzi z tyłu ? całkiem ciekawie wyglada
mkm - 01-01-2014, 18:50
Mbawu, czytamy... jak byk jest napisane... nawet w ramce...
Cytat: | Dźwięk wydechu WM Sport bez silencera i z silencerem |
|
|
|