Space Star Techniczne - [MSS DID] Żółta kontrolka check engine
StarSpace - 05-03-2013, 13:10 Temat postu: [MSS DID] Żółta kontrolka check engine Witam.
Przypadłość dotyczy Space Star 1.9 DID 115 koni. Podczas szybkiego przyśpieszania (gaz do dechy) zapala się kontrolka check engine w momencie maksymalnego obciążenia silnika. Gdy zdejmuje nogę z gazu (niekoniecznie całkowicie) kontrolka popali się 0,5-1 sekundy i znika. Czy ktoś miał za sobą lub ma podobną sytuację i wie jak temu zaradzić aby kontrolka się nie paliła.
Pozdrawiam
cns80 - 05-03-2013, 13:52
Najpierw trzeba odczytać numer błędu komputerem i wtedy szukać usterki. Może się EGR przycina, albo dolot jest nieszczelny, albo przepływomierz nawala. Możliwości jest dużo.
StarSpace - 05-03-2013, 14:29
Tak po cichu obstawiałem EGR, w weekend wyczyszczę przepływkę i sprawdzę czy od strony obudowy filtra powietrza nie ma żadnych szpar. z wydechu nic nie dymi nadprogramowo więc lewego powietrza na linii turbo-intercooler mi raczej nie wciąga. Szukam także przyczyny dziwnego rezonansu w który wpada mi samochód przy +-1000 rpm i 2100-2500 rpm, drży całą budą.
Bizi78 - 05-03-2013, 18:06
StarSpace, a może to kontrolka od spryskiwaczy .
JCH - 05-03-2013, 20:16
W DID z tego rocznika nie było kontrolki płynu spryskiwacza.
Była w którychś tam wersjach przedliftowych....
Z tym czyszczeniem przepływki uważaj, żeby nie pogiąć tych drucików
StarSpace - 06-03-2013, 11:10
Bizi78, dolanie płynu nieznacznie wpłynęło na poprawę sytuacji z kontrolką ale jednak nadal się pali.
Druciki wiem że są nietykalne. Używam zmywacza do tarcz i klocków w sprayu.
EGR też można tym czyścić czy wd40 czy benzyna ekstrakcyjna ?
Miałem niedawno podpinany komputer przy wymianie uszczelki pod głowicą, zero błędów wyszło ale zastanawiam się czy komputer z oprogramowaniem do renault czyta te same kody błędów co komputer dedykowany do "Mitsu"
drtymf - 08-03-2013, 07:07
Numery kodów pewnie czyta ale opisy już niekoniecznie - mogą się znacznie różnić. Zreszta próbowałem się kiedyś zorientować czy program do renowki zadziala z mitsu- w jego opisie jest Renault, Nissan,Dacia , ni słowa o Mitsu więc nie wiem (program DDT2000 czy jakoś tak).
Przyszło mi do głowy,że to może czujnik ciśnienia doładowania ten na rurze od intercoolera po prawej stronie komory silnika- przy pełnym wcisnieciu gazu turbo daje za male lub za duze cisnienie i wywala CE sprawdź czy nie jest zatkany ew.spróbuj podmienić.
A moze cos z podcisnieniami jest? W 115KM jest zmienna geometria łopatek turbiny, jak cos jest przytkane przy podcisnieniach to nie zmienia kąta łopatek i ten sam efekt?
EGR zazwyczaj o ile wiem daje błąd ktòry komp zczytuje ale nie zapala CE.
Nie jestem ekspertem w temacie ale wydaje mi się,że jeśli CE pali się przy pełnym obciążeniu i głęboko wciśniętym gazie to ja bym w turbo i przyległościach szukał.
RaVciO - 08-03-2013, 20:31
Podobny objaw miałem u teścia w pasacie tylko tam przy gwałtowniejszym wciśnięciu gazu i późniejszym odpuszczeniu check tak szybko nie znikał (dopiero po kilku odpaleniach). Błąd był chyba związany (nie wiem czy dobrze powtórzę ) z przeładowaniem turbiny. Po drodze wyszło jeszcze coś, masakryczne kopcenie z wydechu, olej w turbinie i ostatecznie zakończyło się na regeneracji turbiny.
FredPL - 26-07-2016, 20:34 Temat postu: Re: Żółta kontrolka check engine
StarSpace napisał/a: | Witam.
Przypadłość dotyczy Space Star 1.9 DID 115 koni. Podczas szybkiego przyśpieszania (gaz do dechy) zapala się kontrolka check engine w momencie maksymalnego obciążenia silnika. Gdy zdejmuje nogę z gazu (niekoniecznie całkowicie) kontrolka popali się 0,5-1 sekundy i znika. Czy ktoś miał za sobą lub ma podobną sytuację i wie jak temu zaradzić aby kontrolka się nie paliła.
Pozdrawiam |
I jak się temat zakończył ? Coś udało się ustalić ? W moim od wczoraj mam coś podobnego, od czasu do czasu ( nie za każdym razem ) jak depnę w podłogę to zapala się kontrolka i po odpuszczeniu zaraz gaśnie.
marecki338 - 27-07-2016, 20:37
w silnikach renault 1.9 dci to jest stały objaw . za mało powietrza przez zawalony kanał dolotowy od zaworu egr. zwalamy kolektor im czyszczenie smoły. wyczyściłem przez wlot zaworu egr pomogło na chwile .
wojtek199223 - 05-08-2016, 01:11
Miałem podobny objaw. Czyszczenietego kroćca pomogło. Odpinasz dwa wężyki od podciśnienia. Imbus w rekę- dwie śrubki do odkręcenia.
|
|
|