To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [3.5 V6] Na jaki olej zmienić??

skrobik - 06-03-2013, 19:07
Temat postu: [3.5 V6] Na jaki olej zmienić??
Chce wymienić olej w swoim pajero wiem ze zalany jest mobil 15w-40 samochód ma przejechane 300tys. z lekkim hakiem i nie wiem czy zostawić mineralny czy zmienic na jakis inny co o tym myslicie??
czortunio - 06-03-2013, 20:48

Jezu. Mineralny.

Syntetyk. Tylko i wyłącznie.

PiotrC - 06-03-2013, 20:52

Ponoć szkodliwe jest przejście z mineralnego na syntetyk, szczególnie przy dużym przebiegu. Ja bym został przy mineralnym, ewentualnie półsyntetyku.
PiotrKw - 06-03-2013, 21:16

skrobik napisał/a:
czy zostawić mineralny czy zmienic na jakis inny co o tym myslicie??


Zostawić mineralny , przy tym przebiegu nie daj się namówić na syntetyk w stylu 5W40 czy 5W30 a nie daj Boże 0W30 . :shock: Jeżeli silnik był takim do tej pory zalewany , zostaw tę samą specyfikację . zima się kończy, idzie cieplej to 15 nie będzie problemem . Ewentualnie można spróbowac przed następną zimą ( nie wiem jakie robisz przebiegi ?) zalać 10W40 . ale to wszystko . Zastosujesz żadszy syntetyczny olej , zaczną się dolewki i to w sporych ilościach a i może stać się słyszalna głośniejsza praca silnika , rozrządu .

skrobik - 06-03-2013, 21:28

Właśnie ostatnio rozrząd zaczął cykac nie wiem kiedy ostatnio był wymieniany olej, mam nadzieje ze te cykanie to właśnie wina starego oleju,wymienie i zobacze czy bedzie jakaś poprawa
czortunio - 06-03-2013, 22:24

Cytat:
Ponoć szkodliwe jest ...


Ponoć. I na tym się kończy ta teoria :) Mit. Podobny do tego, że wymiana oleju coś poprawi. Nie poprawi nic.

Jeśli samochód dla siebie i chcesz nim jeszcze pojeździć - zadbaj o niego. Zalej mu dobry olej.
Teoria szkodliwości zmiany oleju z mineralnego na inny jest oparta o takie dzieła techniki jak polonez.

Cytat:
Zastosujesz żadszy syntetyczny olej , zaczną się dolewki i to w sporych ilościach a i może stać się słyszalna głośniejsza praca silnika , rozrządu .

Jeśli cieknie, będzie ciekło bardziej. To na pewno. Ale chyba autorowi nie chodzi o podrasowanie na sprzedaż.

skrobik - 07-03-2013, 09:12

Pajero robie dla siebie dlatego chce użyć najbardziej odpowiedniego oleju do tego samochodu i chyba zdecyduje się na rozebranie silnika i sprawdzenie o co chodzi z tym cykającym rozrządem
czortunio - 07-03-2013, 09:21

To Boże uchroń przed mineralnym.
piotr277 - 07-03-2013, 10:57

Podstawowe pytanie powinno brzmieć: czy te 300k+ jest raczej prawdziwe? Czy bierze Ci olej i ile?
Przejście z minerała na półsyntetyk byłoby zalecane LECZ to wszystko zależy od tego ile na tym mineralnym ten silnik pracował! Przy takim dużym przebiegu przejście na syntetyk to strzał w stopę! Półsyntetyk jak najbardziej tak. Ja bym polecił ew. spróbowanie Valvoline MaxLife 10w40 - to jest półsyntetyk dla silników z dużym przebiegiem. A cykanie rozrządu może wcale nie być cykaniem rozrządu :)

cwaniak - 07-03-2013, 11:12

piotr277 napisał/a:
czy te 300k+ jest raczej prawdziwe?

tak kolego jest prawdziwe na 100%, tylko poprzedni właściciel go troszkę zaniedbał z braku czasu.

sammy69 - 08-03-2013, 08:57

Witam! Ja do swojego od 4 lat leje 20W50 mam silnik 3.0 przejechane 280 tyś. Mechanik polecił mi zmiane na taki bo strasznie brał olej, od tego czasu mam tylko litr dolewki na 8 tyś km.
lukas 78 - 08-03-2013, 11:41

wiesz co się dzieje przy rozruchu na zimno z olejem 20w50
jeśli brał olej przez uszczelniacze to dół masz już załatwiony :wink:

przy -20 auto do czasu rozgrzania chodzi bez oleju :wink:

piotr277 - 08-03-2013, 12:05

Dokładnie! Taki olej przy ujemnych temperaturach to masakra dla silnika.
PiotrKw - 08-03-2013, 12:33

sammy69 napisał/a:
Ja do swojego od 4 lat leje 20W50 mam silnik 3.0 przejechane 280 tyś.


Hm... tylko, że to jest olej na klimat panujący w Australii czy Ameryce Południowej , Nie na zakresy temperatur na Islandii . Rozumiem , że macie gejzery , ale sa tęz i lodowce :wink: :wink:

czortunio - 08-03-2013, 16:48

Cytat:
Witam! Ja do swojego od 4 lat leje 20W50 mam silnik 3.0 przejechane 280 tyś. Mechanik polecił mi zmiane na taki bo strasznie brał olej, od tego czasu mam tylko litr dolewki na 8 tyś km.


Chyba znachor. Jak zalejesz smołą jeszcze mniej będzie ubywać. Ale to chyba nie to chodzi ...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group