[XX-92]Lancer C6x i starsze - Lancer 1.5 12v 1991r. nie odpala na zimnym silniku
sopelex - 07-03-2013, 21:46 Temat postu: Lancer 1.5 12v 1991r. nie odpala na zimnym silniku witam wszystkich.Mam problem z moim lancerem a mianowicie oddałem auto do mechanika 2 m-ce temu aż do dziś i dalej tam jest, chodzi oco a oto że auto nie chce odpalac na zimnym silniku w chłodne dni mechanik powiedział że padł komputer ok.wymieniony,potem że aparat zapłonowy-wymieniony został potem przepływomierz powietrza też został wymieniony,zostały tez wymienione świece i kable a auto jak nie paliło tak nie pali ale na ciepłym pali na dotyk lecz raz obroty stoja równo a za jakis czas zaczynaja wariować.Niemam juz siły do tego faceta.może ktoś mi podpowie co z tym autem może być co jeszcze można zrobić.Bardzo proszę o pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam.andrzej.
Krzyzak - 08-03-2013, 07:46
czujnik temperatury bym wymienił - kosztuje 18 zł (Autolog AD2069) a pada bardzo często
jak nie chcesz w ciemno zmieniać, to zmierz mu opór na zimnym i gorącym silniku
sopelex - 08-03-2013, 08:57
Pytałem mechanika i powiedział że wszystkie czujniki sprawdził (są sprawne)
Krzyzak - 08-03-2013, 14:42
to ile wynosi opór na zimnym silniku?
kolejna kwestia - po wymianie aparatu zapłon był ustawiony? w jaki sposób?
i ostatnia - regulacja zaworów (na gorącym silniku)
sopelex - 08-03-2013, 18:05
co do twoich pytań to szczerze mówiąc niewiem bo nic mi takiego nie mówi,jak z nim rozmawiam to rozmowa jest taka: sprawdziłem wszystko jest dobrze ale niewiem co sie dzieje.I jak tu z tym facetem gadac?
Krzyzak - 08-03-2013, 21:38
widać nie sprawdził, skoro nie działa
niech powie konkretnie:
- jaki opór ma czujnik temp. silnika?
- jak dokładnie ustawiał zapłon?
- czy były regulowane luzy zaworów?
sopelex - 09-03-2013, 07:57
Sprawa wygląda tak.dzisiaj zabieram auto od tego faceta i zaczne robić sam,prosiłbym tylko o parę podpowiedzi a mianowicie jaka rezystacje powinien mieć czujnik na zimnym i na goracym silniku i na ile powinny byc wyregulowane zawory(jaka szczelina) na ssącym i wydechu,i jeszcze jedno czy da się sprawdzić w ECU domowym sposobem czy jest on sprawny.dziękuję.
Krzyzak - 09-03-2013, 23:10
rezystancja na zimnym między 2.5 a 5 kOm, na gorącym 300 omów
zawory - ssący 0.15mm, wydechowy 0.25mm ustawiane na gorącym silniku
ECU nie sprawdzisz - tylko wizualnie, czy nie jest popalone
zapłon się ustawia na gorącym silniku, wcześniej trzeba podłączyć złącze zapłonu do minusa akumulatora
sopelex - 10-03-2013, 07:00
Wielkie dzięki od poniedziałku biore się za robote
Krzyzak - 10-03-2013, 18:08
dawaj znać - postawimy auto na nogi
ps - ten czujnik temp. ma symbol AS2069 - pomyliłem się wcześniej
sopelex - 11-03-2013, 07:34
OK.jak coś nie będę wiedział to dam znać : ,mam nadzieję ze uda sie ozywic to auto.wielkie dzięki i pozdrawiam.Andrzej.
[ Dodano: 11-03-2013, 07:42 ]
Acha i jeszcze jedna sprawa dotyczaca kompa. facet sprawdzając mój komputer stwierdził ze wylały kondensatory,z tego co mówił to naprawił go ale dla pewności kupił drugi i powiedział ze zadnej zmiany niema w pracy silnika więc stwierdził że to komputer jest wszystkiemu winien lecz niechce mi sie w to wierzyc że dwa kompy działaja tak samo i maja te same uszkodzenia,a co do czujnika mówi ze na zimnym silniku ma około 2KOHM.Pozdrawiam.
[ Dodano: 18-05-2013, 21:30 ]
Witam ponownie.
oczywiście auto jest jeszcze nie do końca zrobione więc dlatego piszę bo mam taki problem.A mianowicie auto już odpala(był uszkodzony ECU) lecz teraz mam problem z kontrolką check engine byłem dzisiaj na sprawdzeniu komputerowym i wykazało że czujnik spalania stukowego pokazuje awarie.a do tego aparatem zapłonowym nie mogę regulować w obie strony tzn.w jedną stronę(w lewo) obracając aparat obroty spadają i silnik gaśnie a w prawo obroty rosną i konies możliwości regulacji a wydaje mi się że też powinny spadać w skrajnym położeniu obracajac w prawo więc aparat powinien być ustawiony pośrodku,chyba że się mylę.Bardzo proszę o pomoc bo już niewiem co robić.
Pozdrawiam.
|
|
|