[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY8A 2.0DID] Lampka ostrzegawcza kontroli silnika 2.0 D-ID
Ati - 08-03-2013, 08:04 Temat postu: [CY8A 2.0DID] Lampka ostrzegawcza kontroli silnika 2.0 D-ID Witam wszystkich.
Ostatnio radziłem się Was w sprawie zakupu Lancera... no i kupiłem Niestety nie minęły 2 tygodnie jak pojawił się pierwszy problem.
Zazwyczaj gdy odpalałem Lancera (silnik 2.0 D-ID z 12/2007), oprócz wyczekania momentu nagrzania się świec żarowych, czekałem także, aż zgaśnie Lampka ostrzegawcza kontroli silnika i dopiero go odpalałem. Ostatnio jednak uruchomiłem go po nagrzaniu się świec, lecz zanim ta kontrolka silnika zgasła... i teraz świeci się ona cały czas.
Jednocześnie właściwości jezdne są takie same, brak jakichkolwiek objawów gorszej pracy silnika.
Na przeglądzie przedzakupowym w ASO nie wynikło nic co moim zdaniem mogłoby mieć wpływ na jej pojawienie się.
Co to może być? Czy pędzić do serwisu od razu, czy przeczekać, czy też może jechać do serwisu, ale bez pośpiechu?
Pozdrawiam,
Artur
EDIT: W sumie to jak się nad tym zastanowiłem to na przeglądzie przedzakupowym wyszło coś co mogłoby mieć wpływ na tą kontrolkę. Około 3 tygodni temu, po zalaniu inną ropą pojawił się komunikat check engine. Kodu błędu nie pamiętam, ale był on związany z filtrem/czujnikiem DPF. Temat zignorowałem, ponieważ po ponownym zalaniu Shellem V-power, problem zniknął.
QaDo - 10-03-2013, 06:07
Więc to możliwe będzie to samo, niestety sama kontrolka nie pokaże problemu tym bardziej, że jak piszesz wszystko jest w porządku. Jak będziesz bił na kartuzy możesz dać znać, dianostykę zrobię gratis
Ati - 15-03-2013, 18:32
QaDo,
dzięki za propozycję. Pewnie kiedyś skorzystam Tymczasem ostrzeżenie zgasło, więc po prostu poczekam z tematem, aż będę robił konserwację wiosenną i wtedy się zobaczy co tam się kryje
Pozdrawiam,
AR
[ Dodano: 15-03-2013, 18:12 ]
Ok, już wiem o co kaman (mniej więcej).
Kontrolka zapaliła się znowu. Na diagnostyce okazało się, że zarówno check engine, który wyskoczył kiedyś, jak i obecnie paląca się lampka ostrzegawcza kontroli silnika prowadzą do tego samego błędu: p2453, czyli błędu czujnika różnicy ciśnień DPF.
W weekend spróbuję wypalić go na trasie (jakieś wskazówki?), a jak to nie pomoże to zostaje wypalanie w serwisie i wymiana czujnika
Cholerne DPF...
pablo diablo - 17-03-2013, 20:02
Witaj ja mam od nowości DPF i na razie bezproblemowo ale nauczyłem się jak o niego dbać. zrobionych 47 kk ale silnik nowszy 1.8 DID.
Myślę że DPF działa nam na podobnych zasadach więc wypala się co jakiś czas (specjalny wtrysk) i że to akurat sie dzieje wskazuje chwilowe spalanie. Jest większe obroty 9000, czyli podwyższone i jak na biegu jadąc nie dodajesz gazu powinna pozioma kreska od chwilowego spalania pokazywać spalanie, w normach warunkach nie pokazuje żadnego spalania, i tu NAJWAŻNIEJSZE nie przerywamy mu tego wypalania nie gasimy silnika robimy parę km więcej aż się wypali i obroty spadną silnik bedzie pracował wolniej (mogę prace tego wypalania porównać do ssania w starych silnikach lub rozgrzewania zimą tego silnika), gdy przerywamy mu wypalanie nadmiar wtryskanego paliwa ląduje do miski olejowej poziom oleju wzrasta jest gorszej jakości nie mówiąc już o zapchaniu DPF itp itd, (podobno nawet gdy nie przerywamy mu wypalania i tak coś tam do oleju ląduje) Ja robię obserwacje poziomu oleju i niedawno był zmieniany przy przeglądzie na razie poziom ten sam co był ale pilnuje wypalania, czyli za każdym razem gdy gasze silnik sprawdzam czy aby sie nie wypala przypomnę że by to w ogóle miało miejsce silnik musi być rozgrzany tak czy siak wiec na krótkich dystansach tej procedury nie będzie, pamiętam nieświadomy tej wiedzy od zmiany do zmiany oleju przybywało znacząco teraz w niewielkich ilościach, (polecam zmienić olej na dedykowany do DPF i cieszyć sie ekonomią diesla, I rzecz wiadoma Diesle to przede wszystkim trasa więc jak ktoś używa tych silników w mieście i raz na jakiś czas robitrase poza miastem najlepiej odrazy zamienić na benzynę bo problemy się wcześniej czy później pojawią tak to już jest z dieslami.
Polecam ci na początku zrobić trasę najlepiej Autostradę,
tomekrvf - 17-03-2013, 22:21
Jeśli był to problem z czujnikiem róznicy ciśnień na DPF to nie można ignorować tego tematu gdyż wstrzymana jest regeneracja DPF co może doprowadzić do zablokowania DPF. Te czujniki się psuły ale nie są drogie. Oczywiści poza ASO Mitsu np w VW.
Podaj jaki był kod błędu.
Luk - 18-03-2013, 00:17
pablo diablo, Jak tak czytam o tym co trzeba robić z dieslem, żeby się filtr nie zapchał, to normalnie włos mi się jeży na głowie... Ja nie wyobrażam sobie jeżdżenia np. na około domu, żeby nie przerwać przypadkiem wypalania (albo jeszcze lepiej - rano, wokół firmy, spóźniając się), lub wyjeżdżania specjalnie w trasę, żeby filtr się przepalił... Albo sprawdzania poziomu oleju co tydzień... Samochód ma jeździć i nie ważne czy 1 km, czy 1000 km dziennie.
Najgorsze jest to, że nikt nie powie kupującemu nowego diesla, że to nie jest samochód do miasta, i to nie ironicznie, tylko całkiem serio... A obstawiam, że 90% kupujących nie ma pojęcia w co się pakuje (przy obecnej modzie na diesle). Pół biedy, gdyby nowy filtr kosztował grosze, ale to są bardzo pokaźne sumy.
Ati - 18-03-2013, 08:16
@tomekrvf
Błąd: p2453
Pozdrawiam,
Artur
Uwex - 18-03-2013, 08:19
Luk napisał/a: | to są bardzo pokaźne sumy. |
to są sumy za jakie można kupić małolitrażowy (oczywiście używany) samochód ... do miasta
pablo diablo - 18-03-2013, 08:34
Luk napisał/a: | pablo diablo, Jak tak czytam o tym co trzeba robić z dieslem, żeby się filtr nie zapchał, to normalnie włos mi się jeży na głowie... Ja nie wyobrażam sobie jeżdżenia np. na około domu, żeby nie przerwać przypadkiem wypalania (albo jeszcze lepiej - rano, wokół firmy, spóźniając się), lub wyjeżdżania specjalnie w trasę, żeby filtr się przepalił... Albo sprawdzania poziomu oleju co tydzień... Samochód ma jeździć i nie ważne czy 1 km, czy 1000 km dziennie.
Najgorsze jest to, że nikt nie powie kupującemu nowego diesla, że to nie jest samochód do miasta, i to nie ironicznie, tylko całkiem serio... A obstawiam, że 90% kupujących nie ma pojęcia w co się pakuje (przy obecnej modzie na diesle). Pół biedy, gdyby nowy filtr kosztował grosze, ale to są bardzo pokaźne sumy. |
Z tego co kiedyś udało mi się sprawdzić filtr DPF do naszych wozów to chyba najdroższy filtr jaki mamy na rynku, może to się juz zmieniło,
Co do użytkowania zostaje "Polska" opcja wycięcie i przeprogramowanie silnika
Jeżeli nie bedziesz zwracał uwagi na styl jazdy, lepiej odrazu wymień samochód na benzynę i tu niechodzi o nasze misiki ale ogólnie o diesle z DPF które nie są przeznaczone do ruchu miejskiego (tylko) jak juz to do cyklu mieszanego z akcentem na trasę.
Takie stwierdzenie powinno powinno być napisane czerwonym drukiem przy zakupie samochodu by klijent wiedział co kupuje, niestety gdyby tak było rzadko kto by kupował diesle a Tak ASO się cieszy bo ma prace itd.
Co do samego wypalania ja tez poruszam się po mieście i rzadko zdarza mi się przyjechawszy do celu obserwując ze wypalanie w toku robić dodatkowe km by cały proces się skończył kiedys wyłączalem silnik i się nieprzejmowalem teraz mi się niespieszy.
No cóż kupiłem nowy na lata i dbam jak moge i czytam bo przed zakupem nieświadom tego wszystkiego, moge to nazwać - miłość do marki - wymagająca, W galancie mniej zwracałem uwagi choć był staruszkiem.
Ati - 18-03-2013, 08:44
Ja mam to szczęście, że mogę jeszcze ratować się częściami od VW, bądź Skody (2.0 TDI) Tak też chyba zrobię jeśli chodzi o ten czujnik. Czujnik w Mitsubishi: 400-500 zł, od VW: 200 zł
tomekrvf - 18-03-2013, 21:41
Ati napisał/a: | @tomekrvf
Błąd: p2453 |
Sprawdź gumowe węże dochodzące do czujnika. Jak są OK i instalacja do czujnika w porządku to na 99% padł czujnik.
QaDo - 03-04-2013, 15:17
Ati, nie szczyp się. Dawaj na wycięcie i wykodowanie, szkoda kasy i nerwów
Ati - 10-04-2013, 18:55
Dajcie spokój, czarna magia
Jak kupiłem czujnik w VW, to błąd zniknął i już od 3 tygodni się nie pojawił
tomekrvf - 12-04-2013, 23:54
QaDo napisał/a: | Dawaj na wycięcie i wykodowanie, szkoda kasy i nerwów |
DPF w dieslu nie jest wstawiony bo ktoś miał taki kaprys.
Ati napisał/a: | Jak kupiłem czujnik w VW, to błąd zniknął i już od 3 tygodni się nie pojawił |
robertdg - 13-04-2013, 07:17
tomekrvf napisał/a: | DPF w dieslu nie jest wstawiony bo ktoś miał taki kaprys. | No niby chodzi o ekologie, z tym, że taki DPF to mniej więcej tak jakby porównać standardową żarówke z energooszczędną, szkopół w tym, że ludzie nie są świadomi zagrożenia jakie na siebie sprowadzają kupując auto z DPF. Począwszy od głownych salonów sprzedaży, mało który sprzedawca poinformuje klienta co, jak, z czym i w jaki sposób użytkować auto z DPF.
|
|
|