To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - [3.0 V6] [SS] Dziwne dźwięki z okolic przedniego wału na 4H,

piotr277 - 08-03-2013, 10:00
Temat postu: [3.0 V6] [SS] Dziwne dźwięki z okolic przedniego wału na 4H,
Koledzy, mam zagwozdkę. Zaczęły do mnie dochodzić dziwne dźwięki z okolic przedniego wału, kiedy zapnę przedni napęd (bez znaczenia czy 4H, 4HLc, 4L). Dźwięk przypominający trochę "metal o metal" i jakby coś rytmicznie zahaczało (typu "wkręcony" patyk). Na zapiętym tylko tylnym napędzie zjawisko nie występuje. Co dziwne dźwięk ten nie pojawia się kiedy wrzucę na luz podczas toczenia się na zapiętym przodzie! Tylko kiedy mam wsprzęglony bieg i trochę depnę. I tylko kiedy mam zapięty przód!
Dzisiaj będę to dokładniej badał, spróbuję przesmarować krzyżaki w przednim wale i sprawdzić poziom oleju w przednim dyfrze. Co to jeszcze mogło by być?
Misio ma SuperSelect, wszystkie napędy są sprawne, tylko te niepokojące dźwięki.

lukas 78 - 08-03-2013, 11:47

wykończone łożyska igiełkowe i podkładki w piastach
piotr277 - 08-03-2013, 12:04

lukas 78, ale czy w takim razie one nie powinny hałasować też kiedy jadę na 2H? przecież półosie też się kręcą, prawda? I kiedy się toczy na luzie też jest cisza..
lukas 78 - 08-03-2013, 12:42

sprawdź te łożyska bo tam nic innego raczej do zepsucia nie ma
blachy od osłon tarcz masz całe i nie ocierają
poszarp za przegub i jak ma luz w piaście wszystko jasne

piotr277 - 09-03-2013, 07:22

No więc wczoraj za radą lukasa najpierw złapałem się za półosie i wszystko sztywne bez luzów. Osłony tarcz tez w dobrym stanie, nie pogięte. Przy czym lepiej zbadałem zjawisko, bo teraz wiem, że najczęściej slychac te dźwięki przy hamowaniu silnikiem (na zapietym przodzie). I to też nie zawsze. Po obejrzeniu kolejny raz serwisówki podejrzenie padło na sprzęgiełko rozłączające przednią półoś. Niestety pogoda skutecznie mnie zniechęciła do wczołgiwania się pod auto..
Heilsberg - 09-03-2013, 09:17

To ja się Ciebie teraz pytam: skoro jak napisałeś misio ten Twój ma SuperSelect to jakim cudem odnalazłeś tam sprzęgiełka?
jawaldek - 09-03-2013, 09:53

Heilsberg napisał/a:
ten Twój ma SuperSelect to jakim cudem odnalazłeś tam sprzęgiełka?
a to nie są aby automatyczne ??
piotr277 napisał/a:
Niestety pogoda skutecznie mnie zniechęciła do wczołgiwania się pod auto
a to wystarczy zdjąć osłonę na piaście, nie szukać pod samochodem.
piotr277 napisał/a:
najpierw złapałem się za półosie i wszystko sztywne bez luzów
może lepiej jednak podnieść przód i złapać za koła bo może składają się dwie sprawy łożyska + któreś końcówki =
piotr277 napisał/a:
Dźwięk przypominający trochę "metal o metal" i jakby coś rytmicznie zahaczało (typu "wkręcony" patyk)
Olej w przednim dyfrze jest ?? no i jeszcze może nie do końca podciśnienie rozłącza ->> co pokazują kontrolki po rozpięciu ?? W przedniej piaście są trzy łożyska i obstawiał bym na te trzecie igiełkowe->> ewentualne dociąganie łożysk nic nie da. Miałem tą samą przypadłość i dziwne dźwięki pojawiały się w nieoczekiwanych momentach
lukas 78 - 09-03-2013, 11:12

Heilsberg napisał/a:
To ja się Ciebie teraz pytam: skoro jak napisałeś misio ten Twój ma SuperSelect to jakim cudem odnalazłeś tam sprzęgiełka?

przychylam się do pytania Heilsberga :wink:

Heilsberg - 09-03-2013, 13:59

Waldku, w SS nie ma żadnych sprzegiełek. Ani manuali ani automatów.
jawaldek - 09-03-2013, 16:02

Heilsberg napisał/a:
Waldku, w SS nie ma żadnych sprzegiełek. Ani manuali ani automatów.
kurcze źle nazwałem SORKI :oops: a chodzi mi o frezy na półośce itd itp jak to nazwać ???
piotr277 - 09-03-2013, 18:45

Pisząc "sprzęgiełko rozłączające przednią półoś" mialem na myśli "freewheel clutch". Nie wiem jak inaczej można to nazwać.. Mam SS i nie napisałem "sprzęgiełka", więc bez żartów prosze - czytajcie uważnie ;) chodzi o element, który jest przy dyfrze i rozlacza jedna półoś kiedy jest podawane ciśnienie, czyli na 2H. Wtedy druga półoś może się spokojnie obracać w dyfrze jak i wał jest "luźny".
Jak już wspomniałem półosie sprawdzone (luz na kołach też sprawdzalem, tak jak piszesz Walek) i raczej luzów nie stwierdziłem. Na chwilę obecna obstawiam możliwości:
- wspomniane "sprzęgiełko"
- za mało oleju w dyfrze
Obie sprawdzę, jak wrócę do domu, na razie jestem z POC na wyjeździe i o dziwo, nic nie hałasuje :)

lukas 78 - 09-03-2013, 19:24

chłopie sprzęgiełka to sprzęgiełka a siłownik to siłownik
naucz się nazywać rzeczy po imieniu i nie miej pretensji do kogoś kto chce ci pomóc

U-96 - 09-03-2013, 20:09

lukas 78 napisał/a:
wykończone łożyska igiełkowe i podkładki w piastach


Witam
podłączę się do tematu z pytaniem, czy do wymiany łożysk igiełkowych muszę ściągać
zwrotnice aby wyjąć pół oś, czy dobiorę się do nich przez dekiel ?

pozdr.

lukas 78 - 09-03-2013, 20:57

musisz wyjąć przegub z piasty
piotr277 - 09-03-2013, 23:15

Lukas, "clutch" to nijak znaczy silownik.. Nikt do nikogo pretensji nie ma :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group