To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Regulacja zaworów

Faraday - 08-03-2013, 13:04
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Regulacja zaworów
Witam

Witam

Nie znalazłem podobnego tematu, więc zakładam nowy ;-)

Moje pytanie dotyczy o regulację zaworów w silniku 1.9 DID. Ostatnio mam wrażenie, że zawory już "klepią" i proszą się o interwencję.
Zastanawiam się nad tym, czy konieczne są do tego jakieś specjalne narzędzia, czy można dokonać regulacji standardowymi narzędziami dostępnymi w garażu?

Kilka lat temu regulowałem zawory w silniku Fiata 1.0 Fire i jeszcze pamiętam jak to się robi.
Zastanawiam się tylko, czy muszę w jakiś specjalny sposób do tego się przygotować?

scoratir - 08-03-2013, 18:28

Silnik 1.9 DID F9Q, regulacja przez WYMIANĘ popychaczy. Trudne to może nie jest, ale za to raczej kosztowne. Załączam zrzut z manuala na temat regulacji w F9Q.

pawelsonx - 13-03-2013, 18:25

raczej jak klepie to wtryski padają i lekko daje do kolektora, stąd ten dzwięk
FredPL - 13-11-2015, 16:43

Odkopuje temat, ktoś się orientuje ile kosztuje regulacja zaworów w DI-D na dzień dzisiejszy?
Auto odebrane 5 dni temu z warsztatu, gdzie przeczyszczony został układ wtryskowy, zregenerowany wtryskiwacz i wymieniony czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Dziś po przejechaniu 80km po trasie po zatrzymaniu zwróciłem uwagę, że zawory zaczęły stukać, jest to wyraźnie słyszalne gdy się lekko przygazuje i potem silnik schodzi z obrotów w dół.

plecho1 - 13-11-2015, 22:27

Zawory raczej od tak nie zaczynają hałasować i w dodatku jak się zużywają to raczej ich luz się nie zwiększa a zmniejsza więc to co słyszysz to raczej coś innego, więc może wtryski.
FredPL - 13-11-2015, 23:07

Hmm, w poniedziałek zajadę na warsztat i niech posłuchają co jest grane. Trochę dziwne by było jakby się okazało, że to wtryskiwacze, skoro tyle co auto odebrałem z warsztatu, który zajmuje się tylko silnikami diesla i ma autoryzację Bosch i Delphi. W którym auto było zostawione na diagnostykę i to właśnie po zawiezieniu auta do nich okazało się, że padł mi wtryskiwacz i czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej i dla tego miałem problemy z rozruchem na ciepłym i zimnym silniku. Przeczyścili układ wtryskowy, zregenerowali wtryskiwacz, zmienili czujnik ciśnienia paliwa na listwie i auto pali elegancko.
plecho1 - 14-11-2015, 07:37

To było przypuszczenie bo nie słyszałem tego dźwięku ale na pewno to nie zawory, które jeśli nie są regulowane hydraulicznie, to nie zaczynają ot tak sobie cykać.
Bizi78 - 14-11-2015, 09:34

FredPL, a sprawdzałeś poziom oleju :?: .
Co do regulacji to jak masz pokazane powyżej, w DID-ku są szklanki, poprzez ich odpowiedni dobór reguluje się luzy zaworowe.
Niestety nie ma tam regulacji śrubką ani hydropopychaczy :doubt: .

FredPL - 14-11-2015, 14:08

Olej sprawdziłem i są dwie działki. Dziś troche jeździłem po mieście i cisza. Zobaczymy jutro pp trasie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group