[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY3A 1.8] Korozja tarcz hamulcowych
Zab007 - 14-03-2013, 16:54 Temat postu: [CY3A 1.8] Korozja tarcz hamulcowych http://www.fotosik.pl/pok...93276bec73.html
http://www.fotosik.pl/pok...ece45247ee.html
Co sądzicie o tej korozji i czy tarcze powinny być wymienione w ramach gwarancji.
Klocki hamulcowe były wymieniane w czerwc 2012 w ASO i widać, że nie "wytarły" tarczy równomiernie. ASO oczywiście wydało negatywna opinię tłumacząc, że za lekko hamowałem.
Moim zdaniem tarcze nie powinny tak skorodować po 2,5 roku użytkowania.
Przebieg auta 47 000 km.
Dzięki za pomoc.
Luk - 14-03-2013, 21:58
Na drugim zdjęciu (na samochodzie) wyglądają normalnie. Od środka, to nie wiem, nigdy nie oglądałem.
Arqu - 14-03-2013, 22:21
Klocek powinien brać z obu stron, od wewnątrz też. Nie masz zapieczonych zacisków?
Zab007 - 14-03-2013, 22:29
Na zewnątrz wszystko jest ok.
Natomiast od wew strony klocek został nierównomiernie starty.
Zaciski nie są zapieczone. Mechanik w ASO stwierdził, że klocki są luźne.
Moim zdaniem jeśli klocek dociskałby tarcze całą powierzchnią była by ona wytarta równomiernie.
Zastanawiam się czy można żle założyć klocki co spowodowało nierównomierny docisk.
robertdg - 15-03-2013, 08:18
Te tarcze nie skorodowały w przeciągu 3 kwartałów, możliwe, że pierwsze przeglądy na układzie hamulcowym nie były prawidłowo przeprowadzone , bo niby czemu klocki wymienione były w zeszłym roku
Osobiście bym wyczyścił rdze papierem ściernym wyrównał wewnetrzne klocki hamulcowe i jeździł aż się klocki skończą, wtedy wymienił klocki razem z tarczami, na gwarancje raczej nie licz.
mjsystem - 15-03-2013, 08:58
robertdg napisał/a: | Osobiście bym wyczyścił rdze papierem ściernym wyrównał wewnetrzne klocki hamulcowe i jeździł aż się klocki skończą, wtedy wymienił klocki razem z tarczami, na gwarancje raczej nie licz.
_________________ |
Ja miałem identyczną sytuację. Na gwarancję nie licz, bo Ci powiedzą to co mi - że nie umiesz hamować ( u mnie dodatkowo doszło do zwichrowania tarcz) Jak powyżej napisał Robert, ASO nie czyści w ogóle (a powinno) prowadnic klocków i kończy się to nierównym ich zużyciem. Miejsce, w którym klocek nie dochodzi do tarczy naturalnie koroduje. Nie jest to wada materiału, tylko naturalny proces.
krzychu - 15-03-2013, 09:05
Moim zdaniem za słabo hamujesz. Jak zauważam jakieś małe wżery na tylnej tarczy to od razu przy najbliższej bezpiecznej okazji rozpędzam auto i wciskam na maxa hamulec (musisz naprawdę mocno zahamować, żeby tył zaczął sensownie hamować) i wżery ścierają się.
Zab007 - 15-03-2013, 12:12
Oczywiście, że korozja to naturalny proces i nie da się tego uniknąć.
Dernerwuje mnie tylko nierzetelność ASO. Kasują nie małe pieniądzę za wymianę zwykłych klocków i do tego robią to nieprosfesjonalnie co skutkuje dodatkowymi kosztami.
Pewnie się skończy tym, że i tak pokryję wszystkie koszty z tym związane, ale przynajmniej powinni wiedzieć, że nie są bezkarni. Jakoś nie przekonuje mnie tłumaczenie serwisu, że za słabo hamowałem, ponieważ z jednej strony jest wytarta odpowiednio. Problem poajawił się od wew. strony i to przy osi - więc nie można tego zauważyć bez demontażu tarczy.
tyku - 15-03-2013, 12:34
Zab007, Płyn hamulcowy był zmieniany? Ja wymieniam co roku. Moje tarcze po 22 tys. były w super stanie,klocki też dały by radę jeszcze ze 20 tys., teraz mam założone SP Performance Drilled Slotted + Klocki Hamulcowe Hawk Performance HPS (oczywiście przód i tył). Rdzy nie ma,ale trzeba też posmarować tarczę specjalnym smarem w odpowiednim miejscu. Lancerek staje w miejscu jak nacisnę hamulec
maniax86 - 15-03-2013, 14:33
Zab007, jak masz swojego mechanika to daj jemu zrobić klocki i tarcze.... sporo zaoszczędzisz a ASO się do tego nie doczepi bo gwarancja klocków, tarcz itp nie obejmuje..... wiec możesz to zrobić poza ASO...
lukas1 - 15-03-2013, 15:32
ja w poniedzilaek wymieniam tylne tarcze i klocki pierwszy raz przy 73 tys km
tarcze dunske SBS
http://www.sbs.dk/forretn...ame=MITSUBISHI, LANCER SPORTBACK (CX_A), 26645&language=dk
i klocki TRW bo mi sie jedna strona zjechala za mocno przez zblokowany tloczek
mjsystem - 15-03-2013, 16:14
Cytat: |
Moim zdaniem za słabo hamujesz. Jak zauważam jakieś małe wżery na tylnej tarczy to od razu przy najbliższej bezpiecznej okazji rozpędzam auto i wciskam na maxa hamulec (musisz naprawdę mocno zahamować, żeby tył zaczął sensownie hamować) i wżery ścierają się.
|
Ja hamuję całkiem często i mocno i nic to nie daje. Być może kwestia producenta tarcz?
Zab007 - 15-03-2013, 16:54
Płyn hamulcowy był co roku.
Oczywiście, że zmienie tarcze i klocki poza ASO, jednak nie zmienia to faktu, że ASO w Łodzi spaprało robote i tyle - niestety jest to temat rzeka i nie ma co się rozpisywać i wylewać żale.
Niestety nie mam swojego mechanika, ponieważ mieszkam tu od niedawna.
W warsztacie (po za ASO polecili mi tarcze JPN, twierdząc, że do tyłu nie ma potrzeby montowanai droższych tarcz.
Zastanawiam się między JPN, a TRW. Róznica 280 zł.
A może znacie jakiś warsztat godny polecenia w Łodzi?
mjsystem - 15-03-2013, 17:35
Zab007 napisał/a: | A może znacie jakiś warsztat godny polecenia w Łodzi? |
http://forum.mitsumaniaki...bd93315#1160426
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=74945
Zab007 - 15-03-2013, 19:38
Dzieki bardzo za odpowiedź.
Jutro sie wybiero w polecane miejsce
|
|
|