To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Wysokie obroty na ssaniu, regulacja?

asz600 - 15-03-2013, 15:07
Temat postu: Wysokie obroty na ssaniu, regulacja?
Witam.
Czy w Cari 1.6 90KM, 1997 r. jest możliwość regulacji obrotów na ssaniu? Pytam bo moje auto na zimnym silniku osiąga prawie 2500 obr, zaraz po odpaleniu jest ok. 2000, ale jak ruszę z miejsca i za chwilkę np. zatrzymam się to obroty rosną na 2500. Czy to jest normalny objaw i się tym nie przejmować, czy może jednak można to wyregulować. Miałem kiedyś Mazdę 626 z 99 roku i tam była przepustnica z Mitsubishi, na której można było regulować obroty ssania, ale w Cari jest jednak inna przepustnica i nie wiem czy jest tak możliwość. Inny mój problem to to, że nie zapala mi się kontrolka rezerwy paliwa, wymieniałem już żarówkę i nadal nic, wskaźnik działa prawidłowo, ale rezerwa się nie zapala.

bart1924 - 15-03-2013, 15:32

Wszystko jest jak najbardziej w porządku i po odpaleniu obroty idą dość wysoko, także nie przejmuj się bo tak powinno być (po ruszeniu i przyhamowaniu mogą skoczyć do wspomnianych 2500).

Co do żarówki to pewnie była ok, żeby zapaliła się rezerwa w Carismie, to wskazówka musi spaść ok 0,5cm poniżej ostatniej kreski, jeśli chcesz się przekonać to zawsze możesz jeździć w pobliżu stacji aż do zapalenia, ewentualnie wozić kanister z wahą gdyby się jednak nie zapaliła :lol:

radek8622 - 15-03-2013, 15:50

Ja bym nie powiedział że to jest normalne...U mnie obroty na ssaniu max 1500. Natomiast co do regulacji obrotów na ssaniu to nie wiem czy jest taka możliwość, wiem że można wyregulować obroty śrubką SAS.
bart1924 - 15-03-2013, 16:55

radek8622 napisał/a:
Ja bym nie powiedział że to jest normalne...U mnie obroty na ssaniu max 1500. Natomiast co do regulacji obrotów na ssaniu to nie wiem czy jest taka możliwość, wiem że można wyregulować obroty śrubką SAS.


Miałem dwie Carismy i w każdej obroty na zimnym silniku były w okolicach 2000, a jeśli się ruszyło z miejsca i za chwilę zatrzymało to chwilowo podbijało do 2500. Dodam, że u znajomych co mają Carismy jest to samo na zimnym silniku (żadna nie jest GDI).

Bizi78 - 15-03-2013, 17:49

Może warto przeczyścić przepustnicę i nauczyć obrotów 8) .
asz600 - 18-03-2013, 15:27

dzięki za pomoc, czyli obrotami nie ma się co przejmować, poza tym zaraz będzie ciepło i wtedy już chyba nie powinny szaleć - pożyjemy, zobaczymy

radek8622 napisał/a:
Ja bym nie powiedział że to jest normalne...U mnie obroty na ssaniu max 1500. Natomiast co do regulacji obrotów na ssaniu to nie wiem czy jest taka możliwość, wiem że można wyregulować obroty śrubką SAS


gdzie ewentualnie mogę znaleźć tą śrubkę?

bart1924 napisał/a:
Co do żarówki to pewnie była ok, żeby zapaliła się rezerwa w Carismie, to wskazówka musi spaść ok 0,5cm poniżej ostatniej kreski, jeśli chcesz się przekonać to zawsze możesz jeździć w pobliżu stacji aż do zapalenia, ewentualnie wozić kanister z wahą gdyby się jednak nie zapaliła


poniżej ostatniej kreski, czyli już poniżej tej czerwonej? bo ja jak mam już na czerwonej to tankuje z obawy, że nie dojadę do stacji :) chociaż wczoraj wlałem 5l w kanisterek i będę chyba czekał na efekty, tylko najgorzej że często żona z dzieckiem jeździ i troszkę się boi że stanie na środku skrzyżowania...

[ Dodano: 18-03-2013, 15:29 ]
Bizi78 napisał/a:
Może warto przeczyścić przepustnicę i nauczyć obrotów 8) .


w jaki sposób przeprowadza się naukę obrotów?

Bizi78 - 18-03-2013, 19:41

asz600 napisał/a:
w jaki sposób przeprowadza się naukę obrotów?

Najpierw odpiąć aku na kilka - kilkanaście minut a następnie jak w temacie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379
Tylko po odpięciu aku musisz jeszcze zaprogramować elektryczne szyby, chyba że masz korbki :wink: .

adrian3232 - 19-03-2013, 00:23

Mi ostatnio się odpieła klema i po nauczeniu obrotów obroty na ssaniu są trochę niższe :) ale takto do 2500 były :)
asz600 - 22-03-2013, 08:39

Bizi78 napisał/a:
asz600 napisał/a:
w jaki sposób przeprowadza się naukę obrotów?

Najpierw odpiąć aku na kilka - kilkanaście minut a następnie jak w temacie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379
Tylko po odpięciu aku musisz jeszcze zaprogramować elektryczne szyby, chyba że masz korbki :wink: .


tylko że ja nie mam GDI, a instrukcja dotyczy właśnie tego silnika, w zwykłym silniku też można w ten sposób nauczyć obrotów?
w jaki sposób programuje się elektryczne szyby?

mateusz8230 - 22-03-2013, 15:40

naciskasz na guzik żeby szyba opadła i chwile musisz go przytrzymać około 3 sek usłyszysz takie kliknięcie ,jeśli się tak nie nauczy to powtórz to samo z zamknięta szybą.Ona po tej czynności musi się nauczyć.
asz600 - 22-03-2013, 15:54

mateusz8230 napisał/a:
naciskasz na guzik żeby szyba opadła i chwile musisz go przytrzymać około 3 sek usłyszysz takie kliknięcie ,jeśli się tak nie nauczy to powtórz to samo z zamknięta szybą.Ona po tej czynności musi się nauczyć.


jeżeli tego nie zrobię to szyby przestaną działać?

mateusz8230 - 22-03-2013, 16:05

będą działać ale po tej nauce gdy nacisniesz przycisk to szyby same jadą w dół albo góre, tzn że nie musisz trzymać przycisku i szyba sama jedzie w dół. teraz kapujesz? :)
Bizi78 - 22-03-2013, 20:13

asz600 napisał/a:
tylko że ja nie mam GDI, a instrukcja dotyczy właśnie tego silnika, w zwykłym silniku też można w ten sposób nauczyć obrotów?

Moje 1.3 muszę nauczyć po odpięciu klemy więc 1.6 pewnie też :wink: .



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group