To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - carisma 1.6 95 rok

-racek- - 17-03-2013, 17:29
Temat postu: carisma 1.6 95 rok
wymienilem alternator kable swiec jeszcze nie... problem polega na tym ze gdy mocniej dodam gazu samochod zaczyna szarpac... przy leciutkim dodawaniu gazu jakos sie rozpedza, nie mam pojecia co to moze byc, prosze o podpowiedz:)
scoratir - 17-03-2013, 17:53

To chyba oczywiste... świece. Jak masz zwykłe świece i mają więcej jak 20 tys km to mogą być do wymiany. Czasem nawet po 10 tys km sa do wymiany. Jak jesteś pewny swiec to sprawdz łączniki między cewkami a świecami. Jak jest gdzieś pęknięcie, albo fajka jest zaśniedziała to może przez to przerywać.
nashkarol - 17-03-2013, 18:53

Walcze od wczoraj z identycznym problemem, tylko ja mam silnik 1.8 GDI ... przy mocniejszym wcisnieciu gazu dlawi sie i szarpie, przy delikatnym operowaniu gazem rozpedze Cari do 120 i koniec. Wyciagalem fajkocewki i na dwoch od srodka byl zielony nalot, swiec jeszcze nie wykrecilem. Mowicie, ze moga to byc swiece ?
plecho1 - 17-03-2013, 19:29

Lub coś z ciśnieniem paliwa. Na początek spróbuj wymrugać błędy według tej instrukcji jeśli jakieś są http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jednak lepszym wyjściem jest podpięcie pod komputer, tu jest opisane jak to zrobić samemu http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Jeśli wyjdzie, że to jednak coś z ciśnieniem paliwa, to poczytaj ten temat http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213

scoratir - 18-03-2013, 10:07

nashkarol, ja pisałem odnośnie 1.6, a ten silnik jest całkiem inny (no może blok silnika jest podobny czy nawet ten sam, ale na tym podobieństwa się kończą). plecho1 dobrze pisze, trzeba postąpić według tego bo możesz wymienić połowę samochodu a efektu i tak nie będzie.
jurekschroda - 19-03-2013, 14:33

To ja też się podłączę, bo problem mam taki sam ( Carisma 1.6 90 KM).
Dodam, że w mojej Carismie jest instalacja gazowa - jeśli coś jest nie tak z elektryką, zawsze najwyraźniej to czuć w czasie jazdy na gazie... o LPG chodzi oczywiście ma się rozumieć :wink:
No więc zaczęło się szarpanie przy szybszym dodawaniu gazu - początkowo wyczuwalne tylko na LPG, później także na benzynie.
Do wymiany poszły kable i świece - po wymianie duuuża poprawa. Po jakichś dwóch miesiącach znowu to samo, tzn. szarpie na gazie, na benzynie na razie nie.
Zdaje się, że teraz czas na cewki z fajkami - tego poprzednio nie wymieniałem.

wichura1 - 19-03-2013, 14:38

A czy zanim napisaliście post, sprawdziliście błędy ECU?
jurekschroda - 19-03-2013, 14:46

Nie chcę się wypowiadać za innych, ale jakoś do tej pory nikt o tym nie wspomniał, że to zrobił, łącznie ze mną. No cóż, po pracy trzeba będzie z kabelkiem przy miśku posiedzieć.
wichura1 - 20-03-2013, 22:04

Podstawą jest sprawdzenie błędów, wystarczy spinacz do papieru, lub kawałek drutu. Całość zajmuje z 20-30 sekund. Bez tego, diagnozowanie usterki jest wróżeniem z kryształowej kuli. :mrgreen:
scoratir - 21-03-2013, 12:12

wichura1, w przypadku układu zapłonowego nie pojawią się żadne błędy. Czy to będą świece, kable czy fajki to nic nie pokaże. Bardzo możliwe że przebicie ma jedna z fajek. Ja u siebie wymieniłem świece oraz kable i przestało szarpać. Po kilku miesiącach dalej zaczęło szarpać więc wymieniłem fajki i znów cieszę się jazdą bez szarpania. Bez obrazy dla właścicieli GDI, ale 1.6 jest dużo łatwiejszy do zdiagnozowania i naprawy.

jurekschroda, na razie wymień same fajki, bo cewki nie padają tak szybko jak fajki. Ja kupiłem OYODO, bo tylko takie dostałem i kilka miesięcy spokój.

kamir - 24-03-2013, 17:27

Podepnę się pod temat. Mam podobny problem ( Cari 1.8 SOHC + LPG ). Mianowicie po przełączeniu się na gaz przez jakieś 30-60 sekund samochód poszarpuje. Świece wymienione 5k km temu więc wymieniłem przewody na NGK jednak to nie pomogło. W moim silniku nie ma fajek ani cewek ( 4 kable ). Co jeszcze powinienem sprawdzić??
Błędy sprawdzone, jest tylko 11 ( sonda lambda i jej obwód - jeżeli dobrze doczytałem ). Kontrolka silnika nie świeci się podczas jazdy.

plecho1 - 24-03-2013, 21:44

Jaką masz instalację (komputer, wtryski, reduktor). Mi to wygląda albo na problem z wtryskami albo na potrzebę regulacji instalacji, być może trzeba ustawić odpowiednią korektę po temperaturze. A jak ogólnie zachowuje się auto na gazie, chodzi tak samo jak na benzynie?
kamir - 24-03-2013, 22:27

Komputer i reduktor Stefanelli ( niestety, choć nigdy z nim nie było problemu ) a wtryski, hmmm... Nie wiem szczerze pisząc. Po nagrzaniu silnika nie odczuwam różnicy pracy silnika na gazie oraz na benzynie.
A czy jeżeli zakupie Taki kabelek będę mógł z pomocą laptopa sam to zrobić ??

plecho1 - 24-03-2013, 23:07

Niestety, ale o takim sterowniku nic Ci nie powiem, bo go nie znam. Jeśli w opisie aukcji jest podane, że ten kabel podejdzie, to pewnie tak będzie. Ja bym jednak kupił jakiś porządniejszy kabel, ja ma oryginalny staga, kosztował trochę więcej bo jak dobrze pamiętam, coś około 90 zł z przesyłką.
Program i sterowniki do kabla powinny być na stronie producenta sterownika.
Zorientuj się jednak jakie masz dokładnie te wtryski, bo wydaje mi się, że przez nie masz te problemy jeśli wcześniej było dobrze. Może się zabrudziły i wymagają tylko czyszczenia lub się rozkalibrowały lub uszkodziły i potrzebna regeneracja bądź wymiana. Jednak po czyszczeniu czy naprawie, wymianie trzeba na nowo ustawić instalację. Poszukaj też tutaj http://lpg-forum.pl/ Ja tam znalazłem wiele ciekawych informacji.

kamir - 25-03-2013, 08:53

plecho1, Serdecznie dziękuję za pomoc.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group