To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA3 2.4]przepustnica w GDI

Anonymous - 07-01-2007, 23:12
Temat postu: [EA3 2.4]przepustnica w GDI
Witam,w najbliższych dniach będę wymieniał samoregulatory w silniku (2,4GDI)i przy tej okazji zastanawiam się nad profilaktycznym wyczyszczeniem przepustnicy,dlatego mam pytanie czy po owym czyszczeniu konieczna bedzie jej regulacja i ewentualnie jak się to robi. Znalazłem na forum opis czyszczenia i regulacji zamieszczony w przez kolegę Krzyżaka, ale dotyczy on silnika 2.0
Bartek - 08-01-2007, 07:31

Nie tylko przepustnicy, a też wymyj cały kolektor dolotowy - inne auto ;)

Regulować nic nie trzeba, pod warunkiem, że nie pokręcisz czujnikiem położenia przepustnicy i śrubki SAS - generalnie nie kręć niczym, co nie jest śrubą mocującą ;)

Anonymous - 08-01-2007, 09:11

Bartek napisał/a:
Nie tylko przepustnicy, a też wymyj cały kolektor dolotowy - inne auto ;)

Regulować nic nie trzeba, pod warunkiem, że nie pokręcisz czujnikiem położenia przepustnicy i śrubki SAS - generalnie nie kręć niczym, co nie jest śrubą mocującą ;)
Dziekuję za odp. ps.kolektor i tak muszę zdjąć ponieważ zakrywa pokrywą zaworów.
Bartek - 08-01-2007, 09:35

Dokładnie.
Po 2 jak zdejmiesz kolektor, to sprawdź kanału dolotowe w głowicy - też mogą być zawalone syfem - ja czyściłem Carlybe Petrol Treatment'em i wyciorem do dziecięcych butelek

Anonymous - 09-01-2007, 11:56

Witam,
Bartku, jak czasowo wygląda zdjęcie kolektora w 2.4 GDI (30 min., 1godzinka ?? czy więcej ??? ) i czy po drodze nie napotkam na niespodzianki typu ( sprzętu, czy może czegoś specjalistycznego czego mogę nie mieć w garażu :D ??) Pytam gdyż ostatnio czyściłem przepustnicę i była dość mocno „zasyfiona”, domyślam się że stan kolektora nie różni od przepustnicy przed czyszczeniem, a nawet jest bardziej zanieczyszczony!!!

P.S. Wiem że było pisane o tym już na forum , lecz trafiam na jakieś szczątkowe informacje odnośnie klucza do świec 2.4 GDI , w związku z tym kieruję do ciebie prośbę o podanie dokładnych wymiarów klucza.

Z góry bardzo serdecznie dziękuję.
Pozdrawiam
M=a=r=c=i=n R

Bartek - 09-01-2007, 22:18

Do zdjęcia kolektora potrzebujesz kluczy: nasadowych (12 długa lub na zabieraku 1/4 cala)i płaskooczkowych: 10, 12 i 14 + szczypce do opasek.
Po kolei czynności:
1. osłona 6x śruba M6 (10 nasadowa)
2. fajkocewki 8x śruba M6 (10 nasadowa)
3. wyjmujesz fajkocewki
4. odkręcasz przewód idący po kolektorze 2x śruba M6 (10 nasadowa)
5. odkręcasz przewód powietrza od przepustnicy - opaska 10 nasadowa
6. spuszczasz ok. 3 l płynu chłodzącego (kranik w chłodnicy
7. odłączasz wszystkie kostki elektryczne (tps, siłownik przepustnicy, egr, purge control valve)
8. odkręcasz przepustnicę 4x śruba M8 (12 nasadowa długa lub na zabieraki 1/4 cala)
9. odkręcasz zawór egr 2x śruba M8 (12 nasadowa)
10. odłączasz rurki wodne i wyjmujesz egr i przepustnicę
11. odłączasz rurkę egr od kolektora - tu jest ekwilibrystyka - 12 oczkowa kątowa niezbyt długa - podejścia 0, śruby wkręcone pod poj^%&^% kątem - za pierwszym razem dobe 2 godziny walczyłem z nimi 2x śruba M8, ale ostatnio (za 3 razem ;) ) zajęły mi 10 min odkręcenie i przykręcenie ;)
12. odkręcasz podporę kolektora od bloku 2x śruba M10 (14 nasadowa)
13. odkręcasz przewód masowy śruba M6 (10 nasadowa)
14. zdejmujesz rurkę od serwa hamulców
15. odkręcasz kolektor od głowicy 6x śruba + 2x nakrętka M8 (12 nasadowa)
16. wyjmujesz kolektor, wyplątując go z kabelka idącego do knock-sensora
17. odkręcasz puszkę rezonansową od łapy i od kolektora i ją wysuwasz
18. masz dojście do całego syfu w środku

montaż odwrotnie ;)

do czyszczenia potrzebujesz:
- wycior od butelki dziecięcej - najlepiej na kawale drutu (ok. 0.5 m) wkręconym we wkrętarkę
- myjkę ciśnieniową (zalecana) + piana do mycia silników
- butelkę preparatu czyszczącego - ja użyłem Carlube Petrol Treatment (16 zł Allegro)
- strzykawka lekarska z rurką ok. 30 cm

kolektor:
- Na sucho szczoteczką ile się da "wzruszasz" osady ze wszyskich 8 kanałów do momentu, aż nic więcej już nie da się poruszyć
- wypełniasz kolektor pianą do mycia silników i spłukujesz myjką - do skutku (2-3 razy)
- suszysz kolektor najlepiej sprężonym powietrzem

kanały w głowicy:
- zamykasz zawory ssące czyszczonego cylindra
- wypełniasz kanały czyściwem (3/4 wysokości - ok. 40 ml)
- odczekujesz 10 min. i szczoteczką delikatnie bełtasz po osadach aż do zaworów
- odciągasz strzykawką preparat z syfem

Klucz do świec - 16 o zewnętrznym wymiarze nie większym niż 20,8 mm tu o tym pisałem :)

Procedurka sprawdzona 3 razy, podczas niej warto wymienić:
- uszczelkę pod kolektoerm
- uszczelkę pod zawór EGR
- uszczelkę pod przepustnicą
- uszczelkę pomiędzy kolektoerm a rurką EGR

Anonymous - 10-01-2007, 22:53

Ale gdzies Ty te uszczelki wszystkie dostał?
Bo w serwisie to pewnie trzeba na nie czekac pół roku i wołaja za nie wszystkie pieniądze a poza serwisem to raczej chyba niedostepne. :D

Bartek - 11-01-2007, 08:13

Dostępne poza serwisem ;) .......... JAPANEZE....... i wszystko jasne ;) a i cena nie powalająca
Anonymous - 11-01-2007, 09:28

Bartku, bardzo serdecznie dziękuje w imieniu swoim jak i wszystkich posiadaczy „Miśków 2.4 GDI” za świetnie zobrazowaną (krok po kroczku :D ) instrukcje i podejście do wykonania czyszczenia kolektora.

P.S. bardzo podoba mi się punkt „11” , znając życie to z pewnością moje pierwsze podejście do tych śrubek .... hi, hi :D ... nie będzie się różniło od twojego kiedy to walczyłeś z nimi „dobre 2 godzinki” no ale obym się mylił :D

Pozdrawiam
MITSUMANIAK
M=a=r=c=i=n

Anonymous - 11-01-2007, 21:39

Bartek napisał/a:
JAPANEZE....... i wszystko jasne

czy tak wszystko jasne to nie wiem... hehe
Zamawialem u nie tylko raz - filtr paliwa i powietrza
paliwa dostalem do 2.0 i 2.5 a powietrza to do teraz nie wiem do czego pasuje bo nawet nie ma zblizonych wymiarow do właściwego.
W rozmowie telefoniczne stwierdzil ,ze mam widocznie zmienioną obudowę (hahahah) filtra powietrza a paliwowy to ten sam co do 2.0
Sam sie tym musialem zajac i okazalo sie ,ze powietrza jest ten sam do wszystkich trzech motorow a paliwowy jest specyficzny i musi byc tylko i wylacznie do GDI (inna srednica gwinta) .notabene tylko Nipparts oferuje.
pozdr.

Bartek - 11-01-2007, 23:02

Miałeś pecha - na naprawdę dużo zamówień od Marka RAZ dostałem niepasującą część - winny okazał się katalog Lucasa odnośnie szczęk hamulcowych do E32
Anonymous - 16-04-2007, 20:02

Witam, w ten weekend wykonałem zabieg czyszczenia przepustnicy wraz z kolektorem :biggrin: wg wskazówek "Bartka" :biggrin: samo rozkręcenie to w sumie nic wielkiego :biggrin: zajęło mi ok. 40 minut, natomiast nad czyszczeniem spędziłem dobre 3 godzinki :mrgreen: Po złożeniu i jeździe próbnej mogę stwierdzić z pewnością większą elastyczność na III , IV i V biegu :mrgreen: . Bartku jeszcze raz stokrotne dzięki za tak świetnie przedstawioną instrukcję :biggrin:

Pozdrawiam
MITSUMANIAK
M=a=r=c=i=n

MROZO - 15-02-2009, 12:19

Bartek, PROSZE O KONTAKT BO WIDZE IZ KOLEGA OBLATANY W GDI A MÓJ STOI I JESTEM BLISKI ROZPACZY!!
DMX - 22-04-2010, 13:10
Temat postu: Bartek ;p
Bartku a jak mam zamknac zawory ssace zeby wypelnic komory w glowicy czysciwem??
Maretzky85 - 22-04-2010, 13:14

Obracając wałem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group