To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Gdzie szukać poduszki silnika? Problem z dostępnością

Rymasz - 23-03-2013, 17:52
Temat postu: Gdzie szukać poduszki silnika? Problem z dostępnością
Szukam i szukam, ale mam problem z namierzeniem poduszki do swojej Cari.
Na allegro widziałem masę podobnych, ale nie dokładnie taką jak moja (może kwestia oznaczeń).

Poduszka silnika prawa. Na niej oznaczenia:

3316 027 ohne
4618 038 rot

Sklepy z częściami do japończyków rozkładają ręcę. W Google ciężko mi cokolwiek znaleźć...

Czekam na odpowiedź od ASO, ale ceny mogą mnie powalić, dlatego liczę na Waszą pomoc ... Chętnie używana w dobrym stanie, a jak już nowa to tylko FVAT.

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

volve - 23-03-2013, 18:41

podaj numer vin, zobacze czy coś znajde ;)
Rymasz - 23-03-2013, 19:10

Daj mi proszę znać, czy dostałeś PW ode mnie ... Nie mam przekonania, czy dochodzą...
Piwor - 23-03-2013, 19:28

Proponowałem już pomoc. ;)
volve - 23-03-2013, 19:43

Doszło ;)

Ogólnie to zapewne jest to górna poduszka po stronie pasażera ? Według ruskiej strony, numer OE:

MR223941

Strona, na której sprawdzałem: http://www.auto-parts.spb.ru/cat/mi/mi2.mycat

Wpisujesz tam na górze numer vin i dalej sobie sprawdzasz ;)

Niestety po tym numerze będzie ogólnie ciężko znaleźć. Masz dwa wyjścia:

1. Pochodzić z tym numerem i poduszką po sklepach - ja tak u siebie dopasowywałem (dolną i do tego do GDI - są inne)
2. Spróbować skontaktować się z Japaneze (p. Malik) - powinien pomóc coś dobrać. Kontakt znajdziesz choćby przez google ;)

[ Dodano: 23-03-2013, 19:45 ]
Aha i zobacz, czy nie pada Ci druga poduszka...ogólnie nie wiem jak górne, ale np. dolne poduszki powinno się zmieniać parami - sam się o tym przekonałem. Jedna walnięta poduszka pociąga za sobą dość szybko drugą poduszkę.

Rymasz - 24-03-2013, 06:39

@piwor - prawda i cały czas mam kontakt zapisany jak coś ...
@volve - dziękuję za wskazówkę odnośnie wymiany parami. Sprawdzę stan drugiej ...

A odnośnie mojego problemu - okazało się, że mimo czyszczenia i kilku zdjęć numeru, na jednej 8-ce był syfek i czytałem ją jako 6-kę. :mrgreen: Stąd miałem rozbieżność.

Przetrzepałem jeszcze raz allegro i zaciekawiły mnie dwie aukcje. Stąd mam prośbę o podpowiedź, czy nie widzicie przeszkód, by brać którąś z tych (ja mam doświadczenie bliskie zeru):

http://allegro.pl/mitsubi...3052019054.html
http://allegro.pl/mitsubi...3078978868.html

Podpytałbym też przy okazji o stopień skomplikowania samodzielnej wymiany.
Korci mnie, by samemu to zrobić - teoretycznie 4 śruby, plus dwie nakrętki kontrujące.

Wizja jest następująca - podnieść auto na lewarku od strony pasażera (poduszki). Włożyć pod silnik desek/gumy/czy co tam znajdę (bardziej od strony poduszki), by po opuszczeniu lekko się opierał. Odkręcić poduszkę, kontrolując czy silnik bardziej na niej wisi, czy jest uniesiony. Wymienić i nową dokręcić solidnie. Obstawiam, że klucz dynamometryczny nie jest konieczny - jeśli jest inaczej, prośba o wbicie mi tego do łba. Na koniec nie zapomnieć wyciągnąć tego co jest pod silnikiem.

Ale że brak mi solidnego doświadczenia mechanicznego, prośba o informację czy mogę coś schrzanić, np. od drgań mi odpadnie w trasie silnik :mrgreen:

Przy okazji - jak zakończę temat wymiany, to ten post usunę - odkrywczy raczej nie jest. Czy wystawione Wam "Pomógł" się zachowają, czy nie usuwać postu?

Piwor - 24-03-2013, 08:03

Jedynie co możesz zrobić nie tak, to nie dokręcić tej poduszki.
mateelv - 24-03-2013, 12:39

Powiedzcie mi Panowie, jeśli u mnie praktycznie nie da się zmienić biegu z 1 na 2, czy z 2 na 3 trochę mniej, bez szarpnnięcia, choćbym nie wiem jak się starał i jeśli drży mi gałka skrzyni biegów na luzie i mniej podczas jazdy... czy jest to również wina poduszki? Nie wiem, czy w ogóle kiedykolwiek była wymieniana w mojej Cari.

Dodatkowo, kiedy samochód stał całą noc na zimnym, rano ciężko wrzuca się biegi, do momentu aż się już trochę auto rozgrzeje.

volve - 24-03-2013, 20:55

Jaki silnik ? Który rocznik ?

Co do ciężkiej zmiany to może olej ? Ale ogólnie bez wiedzy, jaki silnik, nie chcę za dużo prorokować ;)

mateelv - 24-03-2013, 21:07

końcówka 96' , 1.6 16V 90KM
volve - 24-03-2013, 21:53

No to tutaj masz więcej rzeczy do sprawdzenia. Zacznij od oleju, jeśli nie był zmieniany. Mogą być też tulejki wybieraka, musisz poszukać na forum.
Przy okazji wymiany oleju można też zerknąć na stan poduszek.

Rymasz - 25-03-2013, 11:45

A jak ze wstecznym? Też jest problem? Jak tak, to ja z własnego doświadczenia bym zaczął:

- tulejki wybieraka skrzyni biegów
- kontrola poziomu oleju w skrzyni (przy okazji)

... reszta mnie nie dotyczyła jeszcze :)

Miałem przez 4 lata dwa razy już problem z tulejkami - raz rok po zakupie, później po 2 latach. Na szczęście kilkadziesiąt PLN na allegro komplet oraz prosta wymiana, około godziny.

Z tego co się orientuję jedna z przypadłości Carism. Na szczęście pierdołowata, bo ja w mojej Cari przez 100kkm przebiegu i 4 lata razem, robiłem 2 razy te tulejki, raz alternator, tłumik, kilka elementów zawieszenia (tulejka, końcówka itp.), wymiana belki pod silnikiem (100wka na allegro) i jeszcze "cięgno" wybieraka skrzyni biegów (też kilkadziesiąt PLN)

mateelv - 25-03-2013, 15:41

Ze wstecznym nie mam problemu.

Tulejki wybieraka zmieniałem jakieś 2 lata temu. Widzę, że Rymasz również po dwóch latach wymienił swoje.

No nic, pewnie to olej + tulejki.

Czyli raczej poduszki obstawiacie jako ostatnią możliwą opcję? :wink:

PS. Tylko czemu gałka jakby bardziej drży na luzie niż zwykle?

Rymasz - 25-03-2013, 18:14

Fachura nie jestem, ale te tulejki się wyrabiają = luzy = większe pole do popisu dziwnych zachowań. U mnie po wymianie na początku jest fajnie i sztywno, później normalnie a czasem ni z gruchy ni z pietruchy przestaje wchodzić wteczny i 1-ka. Jak zimą mnie kiedyś to zaskoczyło to przestała też 5-ka i w sumie mogłem tylko do przodu na 3-ce, albo 4-ce. Obstawiam, że one są "liczone" na 50000km ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group